• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5031 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۰ شهريور

خبر

بازگشايي تدريجي دانشگاه‌ها

سرپرست سازمان امور دانشجويان گفت: دانشگاه‌ها امكانات خود را براي حضور بيشتر دانشجويان با اعلام ستاد ملي كرونا آماده كنند.
به گزارش ايلنا، در آغاز اين نشست، غلامرضا غفاري، معاون وزير علوم و سرپرست سازمان امور دانشجويان گفت: حوزه دانشجويي بيشترين ارتباط را با دانشجويان دارد و اين ارتباط يك ارتباط شبانه‌روزي در بستر دانشگاه و خوابگاه است و محدود به ساعات اداري نيست. او فعاليت در حوزه دانشجويي و فرهنگي را متفاوت از ساير حوزه‌ها دانست و گفت: در حوزه دانشجويي و فرهنگي، دانشجويان مطالبه و انتظارات خود را پيگيري مي‌كنند. سرپرست سازمان امور دانشجويان با اشاره به پيامدهاي كرونا در ابعاد مختلف اجتماعي زندگي گفت: عرصه آموزش نيز در ابعاد مختلف كرونا تاثير پذيرفت و اقدامات مختلفي در سازمان براي كنترل اين پيامدها صورت گرفت و در حال اقدام است. او بازگشايي تدريجي دانشگاه‌ها را محور تصميم‌گيري‌هاي سازمان دانست و گفت: دانشگاه‌ها امكانات خود را براي حضور بيشتر دانشجويان با اعلام ستاد ملي كرونا آماده كنند.
غفاري با اشاره به تعطيلي آموزش حضوري دانشگاه‌ها و تعطيلي خوابگاه‌ها و ساير بخش‌هاي رفاهي و خدماتي گفت: آغاز مجدد همه اين فعاليت‌ها اعتبارات خاصي لازم دارد كه تخصيص كامل اعتبارات سازمان امور دانشجويان و صندوق رفاه ضروري است. او از وزير علوم درخواست كرد تا در تنظيم بودجه سال آتي، توجه ويژه‌اي به سازمان امور دانشجويان صورت گيرد.


مشكلي براي تامين و اعزام بالگرد به اراضي دچار حريق نداريم
در حالي كه انتقاداتي نسبت به عملكرد سازمان جنگل‌ها به منظور هماهنگي اعزام بالگرد هنگام وقوع آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع مطرح است، فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري، با اشاره به اضافه شدن هفت ‍‍پايگاه اطفاي حريق نسبت به سال گذشته گفت: در زمينه تامين و اعزام بالگرد به مناطقي كه دچار حريق شده‌اند، مشكلي نداريم. سرهنگ رضا اكبري در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه سال گذشته ۱۲ ‍‍پايگاه اطفاي حريق در كشور وجود داشت، اظهار كرد: اكنون ۱۹ ‍‍پايگاه اطفاي حريق و ۲۹ بالگرد در نقاط بحراني و استان‌هايي كه بيشتر دچار حريق جنگلي مي‌شوند، در اختيار داريم كه ظرفيت بسيار خوبي است و كمتر كشوري از چنين ظرفيتي در حوزه ناوگان اطفاي حريق و امكانات بسيار خوب در اين زمينه برخوردار است.او در ادامه گفت: با وزارت دفاع تفاهمنامه خريد خدمات ‍‍پرواز امضا كرده‌ايم. به همين جهت از ظرفيت نيروهاي مسلح در اين زمينه برخورداريم همچنين از ظرفيت هلال احمر نيز براي اطفاي حريق جنگل‌ها استفاده مي‌كنيم بنابراين در زمينه تامين و اعزام بالگرد به مناطقي كه دچار حريق شده‌اند، مشكلي نداريم و جزو كشورهاي معدودي هستيم كه از چنين امكانات وسيعي در اين زمينه برخوردار است. فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها افزود: با توجه به امكاناتي كه در زمينه اطفاي هوايي حريق در اختيار داريم، در صورت گسترش آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع يك استان مي‌توانيم از ساير استان‌ها پشتيباني عملياتي بكنيم. در آتش‌سوزي تنگه هايقر استان فارس كه منجر به شهادت عشاير غيور منطقه شد از حدود ۱۰ بالگرد براي هلي‌برد و جابه‌جايي نيروها و اطفاي حريق استفاده كرديم. اكبري در پايان در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به تاخير در اعزام بالگرد هنگام حريق جنگل‌ها و مراتع اظهار كرد: در برخي استان‌ها تا بالگرد آماده ‍‍پرواز شود و به نقطه مورد نظر برسد حداقل ۴۰ دقيقه زمان مي‌برد و اين مساله منجر به گسترش حريق مي‌شود. با اين حال ما تلاش كرده‌ايم هنگام حريق‌هاي مرتعي و جنگلي به ‌صورت ميانگين بالگرد را در نهايت تا دو ساعت به هر نقطه‌اي كه دچاري آتش‌سوزي شده اعزام و عمليات اطفاي حريق انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون