• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5033 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱ مهر

خبرخوان

تعداد و مبلغ چك‌هاي برگشتي زياد شد

تازه‌ترين آماري كه بانك مركزي از جريان مبادلات چك منتشر كرده است، نشان مي‌دهد كه در مرداد سال جاري بيش از ۶.۹ ميليون فقره چك به ارزشي حدود ۲۰۲ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان مبادله شده كه از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ۱۳.۴ و ۴.۸ درصد افزايش يافته است. از سوي ديگر، حدود ۶.۲ ميليون فقره با ارزش ۱۷۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان از چك‌هاي مبادله‌اي وصول شده است كه از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ۱۱.۵ و ۱.۳ درصد افزايش دارد.  در كنار چك‌هاي وصولي حدود ۷۴۲ هزار فقره چك برگشت خورده كه از نظر تعداد و مبلغ چك‌هاي برگشتي به ترتيب با ۳۲.۴ و ۳۰.۸ درصد افزايش داشته است. همچنين در اين مدت، در استان تهران بيش از ۲.۱ ميليون فقره چك با ارزشي بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان مبادله شده كه بيانگر صدرنشيني استان تهران در مبادله چك در سطح كشور است.


سخنراني موسسه دين و اقتصاد در آستانه سالروز شروع جنگ تحميلي

موسسه مطالعات دين و اقتصاد اعلام كرد: سخنراني محمد واعظ‌مهدوي و فرشاد مومني تحت عنوان نوآوري‌هاي انديشه‌اي و نهادي در مديريت و هدايت امور سلامت در دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه اول مهرماه از ساعت ۱۴الي ۱۶ به صورت لايو و از طريق پيج اينستاگرام موسسه مطالعات دين و اقتصاد برگزار مي‌شود.


اعضاي كميته تعيين مديران‌عامل بانك‌ها منصوب شدند

احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي طي حكمي اعضاي كميته انتصابات بانكي وزارت امور اقتصادي و دارايي را منصوب كرد. خاندوزي در اين حكم، عباس معمارنژاد، علي صالح‌آبادي، محمدرضا فرزين، علي نظامي و مهدي اسماعيلي را به عنوان ۵ عضو كميته تعيين مديران عامل بانك‌ها انتخاب كرد. در متن حكم خاندوزي آمده است: «نظر به لزوم شايسته‌گزيني براي اداره امور بانك‌هاي تحت مديريت دولت و ماموريت‌هاي تحول‌گرا و مهمي كه دولت سيزدهم براي سيستم بانكي در نظر گرفته است، بدين‌وسيله جناب‌عالي به عنوان «عضو كميته انتصابات بانكي وزارت امور اقتصادي و دارايي» منصوب مي‌شويد. در اين ارتباط تسريع در ارايه فهرست مديران ذي‌صلاح بانكي و تعيين شاخص و معيارهاي ارزيابي عملكرد افراد پيشنهادي موجب امتنان خواهد بود.»


پشت پرده تسهيلات ۳۰ ميليوني لوازم خانگي
اكبر پازوكي، رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي گفت: بانك ۱۸ درصد به سپرده‌ها بهره مي‌دهد و مشخص نيست چگونه مي‌خواهد با ۴ درصد به مردم كالا بفروشد. عملا در اين شرايط توليد‌كننده قيمت خود را بالا مي‌برد، بعد به بانك سود مي‌دهد و در سوي ديگر بانك مي‌گويد با بهره چهار درصد به مردم كالا مي‌فروشد.  وي از فروش اجباري از سوي توليدكنندگان لوازم خانگي خبر داد و گفت: توليدكنندگان لوازم خانگي فروش خود را سبدي و فروش برخي اقلام را مشروط به خريد اقلام ديگر كرده‌اند. براي مثال مي‌گويند اگر يك يخچال مي‌خواهي بايد دو ماشين لباسشويي هم بخريد. توليد‌كنندگان كار خود را با بقالي اشتباه گرفته‌اند، مي‌خواهند محصولاتي كه سود خوب دارد را توليد كنند و آنها را از طريق سبد كالا بفروشند. اين در حالي است كه بر اساس قانون نظام صنفي اين كار خلاف است كه كالايي به اجبار با كالاهاي ديگر به مصرف‌كننده فروخته شود. پازوكي با بيان اينكه تسهيلات ۳۰ ميليون توماني براي خريد لوازم خانگي تاثيري بر ركود در اين بازار نداشته، تصريح كرد: ما اصلا اين تسهيلات را قبول نداريم، چراكه بانك ۱۸ درصد به سپرده‌ها بهره مي‌دهد و مشخص نيست چگونه مي‌خواهد با ۴ درصد به مردم كالا بفروشد. عملا در اين شرايط توليد‌كننده قيمت خود را بالا مي‌برد، بعد به بانك سود مي‌دهد و در سوي ديگر بانك مي‌گويد با بهره چهار درصد به مردم كالا مي‌فروشد. از طرف ديگر بازپرداخت اين تسهيلات هم به دليل گران بودن كالاها بالاست.


احتمال تمديد ثبت‌نام  در سامانه املاك و اسكان
وزارت راه و شهرسازي به ستاد ملي كرونا پيشنهاد داده مهلت ثبت‌نام در سامانه املاك و اسكان كه فعلا تا پايان مهرماه است را تا آخر آذرماه تمديد كند كه هنوز در اين خصوص تصميم‌گيري نشده است. محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: پيشنهاد تمديد مهلت درج اطلاعات سكونتي در سامانه املاك و اسكان تا پايان فصل پاييز را به ستاد ملي كرونا داده‌ايم كه در انتظار تصميم اين ستاد هستيم اما فعلا آخرين زمان نام‌نويسي، پايان مهرماه است. سامانه ملي املاك و اسكان كشور به نشاني amlak.mrud.ir با ويژگي‌ها و امكانات جديد از روز ۲۳ شهريورماه آماده ثبت اطلاعات ملكي و سكونتي مالكان و مستاجران شده است. اين سامانه كه به منظور جمع‌آوري اطلاعات مربوط به بخش مسكن راه‌اندازي شده در سال جاري طي چند مرحله با اختلالاتي مواجه شد. روز ۱۹ تير سامانه براي چهار هفته متوقف و ۱۶ مردادماه بازگشايي شد. آخرين وقفه ايجاد شده نيز به ۱۰ شهريورماه برمي‌گردد و ۲۳ شهريور مجددا راه‌اندازي شد.  در نسخه جديد گزينه‌هايي ايجاد شده كه خانوارها مي‌توانند موارد را تاييد يا اصلاح كنند و زمان كمتري صرف خواهند كرد. براي استفاده از اين سامانه بايد از نسخه ۵۱ به بعد مرورگر موزيلا فايرفاكس يا نسخه ۵۱ به بعد مرورگر كروم استفاده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون