• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5033 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱ مهر

با سامان قدوس پس از آتشبازي زنبورها

نيش آخر را من به ليورپول مي‌زنم!

خواست اسكوچيچ است كه در رفت و آمد باشم

اميد مافي

براي اينكه شكل خودش باشد در شب باراني آن سوي لندن سه پاس گل رويايي داد تا در جشن پيروزي برنتفوردي‌ها سهيم باشد. سامان قدوس پس از يك ضيافت به يادماندني حالا آماده است تا در برابر ابرستاره‌هاي ليورپول خودي نشان دهد. پسر خوب ايران مِه را از جلوي چشمانش كنار زده تا در نود دقيقه‌هاي اسرارآميز راه دروازه حريفان را گم نكند.

فقط چند ساعت پس از نمايش شكوهمند سامان قدوس در ورزشگاه كاميونيتي با او هم‌سخن شديم. حرف‌هاي توپچي باانگيزه‌اي كه در ۲۸ سالگي كاري مي‌كند كه چشم ابرهاي ناشناس از گريه ورم كند به چند بار خواندن مي‌ارزد.

 

۲ پاس گل در يك بازي. به سيم آخر زدي سامان!

من براي اينكه ديگر به نيمكت برنگردم و در برنتفورد فيكس باشم هر چه در توان داشتم رو كردم. خوشبختانه مهاجمان تيم هم قدر پاس‌ها را دانستند و دروازه اولدهام را به توپ بستند.

فكر مي‌كرديد اولدهام به كيسه شن برنتفورد بدل شود؟ ۷ گل. كم نيست؟

اولدهام از تيم‌هاي مدعي ليگ دسته دوم جزيره است، اما بازي بي‌نقص ما باعث شد آنها هيچ حرفي براي گفتن نداشته باشند و هفت‌بار زانو بزنند. اين برد هديه باارزشي براي هواداران بود كه در ورزشگاه خانگي تيم را تشويق كردند.

حالا شما به يك‌هشتم نهايي جام اتحاديه رسيديد. خودت فكر مي‌كني تا كجا بتوانيد پيش برويد؟

همين كه برنتفورد تا اينجا پيش آمده نشانگر آن است كه ما تيم شايسته‌اي هستيم. من اميدوارم با اتحاد تيمي و با فداكاري تك‌تك بازيكنان بتوانيم معادلات جام اتحاديه را به‌هم بريزيم و همچنان در جدول بمانيم.

الان شرايط برنتفورد در ليگ جزيره چگونه است؟ هراسي از افتادن نداريد!

قرار نيست اين تيم با اين مربيان و اين بازيكنان بيفتد. شما اگر بازي‌هاي ما را ديده باشيد تا همين جاي كار هم به برنتفورد نمره قبولي خواهيد داد. ما فقط يك شكست در كارنامه داريم و به تيم جنگنده ليگ بدل شده‌ايم. تيم ورك قابل قبول و اجراي تاكتيك‌هاي از پيش تعيين شده باعث شده تا برنتفورد لشكر از پيش باخته‌اي نباشد و براي همه حريفان خط و نشان بكشد.

حالا شما به ليورپول رسيديد. تصور مي‌كني در تقابل با قهرمان اروپا چه نتيجه‌اي انتظار زنبورها را مي‌كشد؟

همه مي‌دانند ليورپول در آخرين بازي‌اش نورويچ‌سيتي را گلباران كرد. به هر حال تيمي كه يورگن كلوپ را بالاي سر خود دارد و شش بار فاتح ليگ قهرمانان اروپا شده قطعا يك حريف معمولي نيست. اما اين را هم بدانيد كه برنتفورد در برابر سرخ‌ها دست خالي نخواهد بود و با توجه به امتياز ميزباني ليورپول را به دردسر خواهد انداخت. ما پس از هفت تايي كردن اولدهام در رختكن هم‌قسم شديم كه درس بزرگي به ليورپول بدهيم و فرياد لياقت برنتفورد را به گوش‌ها برسانيم. تيم ما معروف به تيم زنبورهاست. پس اگر نيش آخر را بر پيكر آنفيلدي‌ها زدم تعجب نكنيد. من براي اين بازي خيلي انگيزه دارم و مي‌دانم اگر خوب باشم حاشيه امنيت بيشتري در تركيب پيدا خواهم كرد.

مرسي اعتماد به نفس. راستي فكر مي‌كني امسال كدام تيم فاتح ليگ جزيره شود و نغمه قهرماني را بخواند؟

ببينيد رقابت در بالاي جدول بسيار نزديك است و هيچ‌كس نمي‌تواند حدس بزند دست آخر جام در ويترين كدام تيم آرام خواهد گرفت. آنچه مسلم است امسال چلسي، ليورپول و من‌يونايتد مدعيان اصلي قهرماني هستند و رقابت شانه به شانه‌اي تا روز آخر خواهند داشت. من فكر مي‌كنم اين ليگ با اين درجه از جذابيت تا روزهاي آخر قهرمان خود را نشناسد.

از تيم ملي هم بپرسيم. اسكوچيچ در جايي از تو به عنوان اكسير تيم ملي نام برده.

او مربي صميمي و كاربردي است و به من لطف دارد. من همواره سعي كردم به عنوان يك هافبك وظيفه‌ام را در ميانه ميدان تيم ملي به بهترين نحو انجام بدهم. قول مي‌دهم در بازي با امارات هم در صورت اعتماد كادر فني مهره موثري براي تيم كشورم باشم.

براي هافبكي كه ضدحملات را طرح‌ريزي مي‌كند، مشاركت در كار دفاعي و زدن توپ‌هاي سرگردان سخت نيست؟

وقتي سرمربي تيم انتظار دارد علاوه بر كار حمله در دفاع نيز حضور جدي داشته باشم و با رفت و آمد مداوم به عناصر دفاعي تيم كمك كنم، بايد يك نفس در حركت باشم و ماموريت خودم را به بهترين نحو انجام دهم. شما ديديد كه در بازي آخر تيم ملي من در فاصله ميان خط دفاعي و خط حمله مدام در رفت و آمد بودم.

خاك كردن اماراتي‌ها در دوبي كار سختي نيست؟

قطعا سخت است، اما ما عزم خود را جزم كرده‌ايم تا به بردهاي‌مان ادامه دهيم و جوري پيش برويم كه در حداقل زماني به جام جهاني برسيم. اميدوارم با يك بازي فكورانه بتوانيم در خارج از خانه سربلند شويم و نسخه امارات را بپيچيم.

و بالاخره اينكه روزهاي برنتفورد براي سامان قدوس چه طعمي دارند؟

من به اينجا عادت كرده‌ام. برنتفورد شهري در حومه غربي لندن است و مردم فوتبالدوستي دارد. من با اين مردم چه در ورزشگاه كاميونيتي و چه بيرون از ورزشگاه راحت هستم. حالا كه توماس فرانك دوباره به من اعتماد كرده سعي مي‌كنم با تمام وجود بجنگم و شادي بيشتري را براي عشق فوتبال‌هاي برنتفورد به ارمغان بياورم و پاسخ اعتماد سرمربي را به بهترين شكل بدهم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون