• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5036 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۶ مهر

خبر كوتاه

فوت ۷ هزارنفر به دليل ايست قلبي ناشي از ذرات معلق طي سال‌هاي اخير
رييس موسسه پژوهشي فرهنگ و هنر تهران استفاده از وسايل حمل‌ونقل برقي و توسعه حمل‌ونقل عمومي و همچنين ترك خودرو شخصي و توسعه مسيرهاي پياده‌رو و دوچرخه‌سواري را راه‌حل معضل آلودگي هوا دانست.
به گزارش مهر، در سيزدهمين وبينار از مجموعه وبينارهاي محيط زيستي بخشي از راه‌حل به همت گروه مردمي قرار سبز، با حمايت بيش از ۵۰ تشكل مردم‌نهاد در سراسر كشور و بيش از ۱۰۰ شركت‌كننده با موضوع «ايمن و سالم با تحرك پايدار» به مناسبت روز جهاني بدون خودرو برگزار شد.پيروز حناچي رييس موسسه پژوهشي فرهنگ و هنر تهران با انتقاد به مسوولان شوراي جديد گفت: آنها حركت به سمت حمل‌ونقل پاك را مساله‌اي كوچك مي‌دانند و به ارايه آماري از شرايط آلودگي هواي تهران پرداخت و به فوت ۷ هزار نفر به دليل ايست قلبي ناشي از ذرات pm2.5، افزايش فوتي‌ها در روزهاي آلوده اشاره كرد و گفت: با وجود روش‌هاي سختگيرانه‌تر در شاخص‌هاي آلودگي هوا، متاسفانه باز هم مي‌بينيم در سال‌هاي ۹۸ و ۹۹ هيچ روز كاملا پاكي نداشتيم. حناچي با اشاره به اينكه ۱۸ دستگاه در كشور مسوول كنترل آلودگي هوا هستند، گفت: با هماهنگي و برنامه‌ريزي مي‌توان بحران را حل كنيم.


حدود ۵۰  حادثه مرتبط با توفان  مشهد رخ  داده  است
معاون خدمات شهري شهرداري مشهد از وقوع حدود ۵۰ حادثه مرتبط با توفان شب گذشته در اين كلانشهر خبر داد و گفت: هيچ‌كدام از اين حوادث تلفات جاني در بر نداشته است.
مهدي يعقوبي روز دوشنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: ۴۷ عمليات توسط ماموران آتش‌نشاني در پي وزش باد شديد و توفان انجام شد كه ۱۱ مورد آن محبوسي در آسانسور به دليل قطع برق بود. 
سقوط اشياي معلق و ايمن‌سازي اسكلت خطري بيشترين فراواني عمليات آتش‌نشاني را به خود اختصاص داد. معاون خدمات شهري شهرداري مشهد گفت: بر اثر توفان حدود ۳۰ مورد نيز افتادگي درخت و شاخه درخت در سطح اين شهر رخ داد.
 روز يكشنبه افزايش شدت وزش باد همراه با گرد و خاك، كاهش ديد و كيفيت هوا و احتمال بروز خسارت در نيمه شمالي، مركزي و شرقي استان رخ داد كه پيش‌بيني مي‌شود امروز هم ادامه يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون