• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5038 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۸ مهر

فعاليت‌هاي تماشاخانه ايرانشهر دوباره آغاز شد

عزت‌الله مهرآوران به خواب مصنوعي رفت

انتظار مديركل نمايشي
 براي كاهش  محدوديت‌هاي كرونايي 
مديركل هنرهاي نمايشي با اشاره به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در سالن‌هاي تئاتر بيان كرد: منتظر برداشته شدن بخشي از محدوديت‌هاي كرونايي تئاتر و افزايش ظرفيت مخاطب در سالن‌ها هستيم. قادر آشنا، مديركل هنرهاي نمايشي درباره اين موضوع كه با توجه به بازگشايي سالن‌هاي تئاتر و از سرگيري اجراهاي عمومي و همچنين رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در سالن‌ها آيا ظرفيت پذيرش مخاطب در اجراها افزايش پيدا مي‌كند يا نه، به خبرنگار مهر گفت: اينكه فعاليت‌هاي تئاتري از سر گرفته شده و شاهد اجراي عمومي آثار نمايشي در سالن‌هاي تئاتر هستيم، اتفاق خوشحال‌كننده‌اي است. دكتر رييسي، معاون وزير بهداشت و همچنين ديگر عزيزان ستاد ملي مقابله با كرونا اعلام كرده‌اند كه به زودي بخشي از محدوديت‌هاي كرونايي برداشته مي‌شود. بايد منتظر بمانيم و ببينيم محدوديت‌هايي كه برداشته مي‌شوند چه هستند تا بر اساس آن محدوديت‌هاي تئاتر را هم كاهش دهيم.
آشنا با بيان اينكه پروتكل‌ها و شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در سالن‌هاي تئاتري به خوبي رعايت مي‌شوند، افزود: منتظريم تا با كم شدن محدوديت‌هاي كرونايي، ظرفيت پذيرش تماشاگر سالن‌هاي تئاتر را از يك‌سوم به دوسوم افزايش دهيم. مديركل هنرهاي نمايشي درباره نحوه حمايت مالي از گروه‌هاي نمايشي كه با ظرفيت محدود سالن آثار خود را اجرا مي‌كنند، اظهار كرد: ما با همان روند يك‌سال اخير از گروه‌هاي تئاتري حمايت مي‌كنيم و بررسي‌هاي لازم درباره نحوه افزايش حمايت‌ها را هم انجام مي‌دهيم. اداره كل هنرهاي نمايشي تمامي تعهدات خود نسبت به گروه‌هاي نمايشي را تا به اين لحظه پرداخت كرده و بدهي به گروه‌ها ندارد.

عزت‌الله مهرآوران به خواب مصنوعي رفت 
عزت‌الله مهرآوران، هنرمند پيشكسوت كشورمان كه مدتي است به ويروس كرونا مبتلا شده، جهت ادامه درمان بيماري به خواب مصنوعي برده شد. نيكنام حسيني‌پور، مديرعامل موسسه هنرمندان پيشكسوت  با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: امروز پزشكان، آقاي مهرآوران را به خواب مصنوعي برده‌اند تا روند درمان راحت‌تر انجام شود. او افزود: آقاي مهرآوران امروز به اتاق عمل برده شده، زيرا مشكل تنفسي پيدا كرده بودند و تصميم گرفتند تا در ناي‌شان لوله بگذارند تا راحت‌تر تنفس كنند. حسيني‌پور در عين حال تاكيد كرد كه حال عمومي عزت‌الله مهرآوران بهتر شده است و پزشكان معالجش گفته‌اند حالش امروز نسبت به روز گذشته بهتر شده و به بهبودي‌اش اميدوارند.

تماشاخانه  ايرانشهر
 فعاليت‌هاي  خود  را مجددا آغاز كرد
تماشاخانه ايرانشهر با سه نمايش «كركس»، «اسطرلاب» و «غلامرضا لبخندي» شامگاه سه‌شنبه ۶ مهر مجدد فعاليت‌هاي خود را از سر گرفت. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل تماشاخانه ايرانشهر، مجموعه تئاتري ايرانشهر كه از ۱۲ تير با اعلام غيررسمي اداره كل هنرهاي نمايشي فعاليت‌هاي خود را متوقف كرده بود، شامگاه سه‌شنبه ۶ مهر با سه نمايش مجدد بازگشايي شد. نمايش «كركس» به كارگرداني فرزاد اميني با بازي نازنين زهرا برومند، محمد پسنديده‌كار، ژاله ‌رازبان ‌صفا، آزيتا رحيمي، ميلاد ‌صفوي، مونا كريمي، شاهين عبديان، غزل منعمي، ياسمن مومني، مهناز ميرجليلي و ماهان هدايت ساعت 17:30 و نمايش «اسطرلاب» به كارگرداني صدرا صباحي با بازي مهدي ‌سقا، ميثم ‌غني‌‌زاده، مژده ‌قرباني، زهرا ‌بهروزمنش و الناز ‌اسمعيل‌‌زادگان ساعت 19:30 در سالن ناظر‌زاده‌كرماني روي صحنه مي‌روند. همچنين در سالن سمندريان نيز نمايش «غلامرضا لبخندي» به كارگرداني كهبد تاراج و با بازي تينو ‌صالحي، بهروز ‌پناهنده، گيلدا ‌حميدي، لبخند ‌بديعي، مجيد ‌رحمتي، نجلا ‌نظريان، غزاله ‌جزايري، دلسا كريم‌زاده، مسعود ‌انتظاري، شادي ‌ضيايي و رضا ‌بهرامي ساعت ۱۹ ميزبان مخاطبان خواهد بود.

برگزاري  دو  نمايشگاه  عكس
 در گالري  پرديس  ملت
همزمان با اربعين حسيني نمايشگاه عكس «تكيه‌ها، هيات‌ها، تعزيه و عزاداري دوره قاجار و پهلوي» و «رهروان تربت پاك» توسط موسسه تصوير شهر سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و با همكاري موزه عكاسخانه شهر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در گالري پرديس ملت برپا شده است. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي موسسه تصوير شهر، در نمايشگاه «تكيه‌ها، هيات‌ها، تعزيه و عزاداري دوره قاجار و پهلوي» نگاره‌هاي اين مجموعه، بازنمايي صورت‌هايي از سرگذشت فراز باشكوه اولين تماشاخانه ايراني است كه خاطرات مضبوطي را از جريان گذراي عصر قاجار تا پهلوي بازگو مي‌كند. هر نگاره به جا مانده از تكيه دولت، روايتي است از تاريخ به عنوان بستر جريان، تعزيه به عنوان مظروف و معماري به عنوان ظرف كه زمينه‌ساز و شاهد اتفاقاتي بوده و نقش بسزايي در تحولات معاصر ايران داشته‌اند. نمايشگاه «رهروان تربت پاك» نيز كه بخشي از آثار برگزيده چهار دوره جشنواره جهاني اربعين است، به راهپيمايي عظيم ميليون‌ها عاشق حضرت سيدالشهدا(ع) در اربعين حسيني كه بدون شك يكي از عظيم‌ترين حوادث تاريخ معاصر جهان است، مي‌پردازد. نمايشگاه‌هاي ياد شده از روز يكشنبه، چهارم مهر ماه در گالري پرديس ملت برپا شده است و تا روز جمعه بيست و سوم مهر ماه نيز ادامه دارد. علاقه‌مندان مي‌توانند به منظور بازديد از نمايشگاه همه روزه غير از ايام تعطيلات رسمي سينماها از ساعت ۱۱ الي ۲۰ به گالري پرديس ملت به نشاني خيابان وليعصر(عج)، ابتداي بزرگراه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، پرديس سينمايي ملت، طبقه منفي دو مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون