• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5039 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۰ مهر

برگ هنر

شماره جديد فصلنامه «برگ هنر» ويژه «امبرتو اكو» نشر يافت. امبرتو اكو فيلسوف‌، منتقد و روزنامه‌نگار ايتاليايي شهرتي جهاني دارد و در كشور ما شناخته شده است.
 در اين شماره پيرامون چهره فرهنگي وي نوشته‌ها و ترجمه‌هايي از اينان آمده است: غلامرضا امامي، ناصر فكوهي، جواد اسحاقيان، منصوره تديني، بهنام رشيدي، رضا قيصريه، اقبال معتضدي و ... . 
سرمقاله اين شماره نوشته‌اي است از غلامرضا امامي با عنوان «امبرتو اكو‌ (فرزانه فروتن)» كه وي از آشنايي‌اش با اكو و چهره فرهنگي‌اش و از كتاب‌هايي ياد مي‌كند كه با رخصت وي به فارسي برگردانده است؛ كتاب‌هاي «سه قصه»، «چگونه با ماهي قزل‌‌آلا سفر كنيم»، «دلدادگان»، «فاشيسم ابدي». 
در بخشي از نوشته امامي چنين آمده است: « اكو با فرهنگ ايران و شرق آشنا بود، همواره از وي سه سيما به يادگار مي‌ماند: فيلسوفي عميق، استاد بزرگ دانشگاه بلونيا، پژوهشگر نامي كه غور در فلسفه عميق عتيق وي را از 
حال بازنمي‌‌داشت. چهره ديگر وي اديبي است نامدار، داستان‌نويسي جهاني و سومين چهره ماندگار وي چهره روزنامه‌نگاري است مردمي كه هر هفته در مجلات و روزنامه‌هاي ايتاليا به طنز و جد به نقد اوضاع و احوال اجتماعي و سياسي روزگارش مي‌پرداخت.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون