• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5040 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۱ مهر

پيشخوان

برگزاري نشست سران قوا  به ميزباني قوه قضاييه

نشست سران قوا عصر ديروز به ميزباني رييس قوه ‌قضاييه برگزار شد. به گزارش خبرگزاري ميزان، نشست سران سه قوه بعدازظهر ديروز به ميزباني غلامحسين محسني‌اژه‌اي رييس قوه ‌قضاييه و با حضور ابراهيم رييسي رييس‌جمهور و محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. در اين جلسه و در ادامه ديدارهاي قبلي سران قوا، روساي قواي قضاييه، مجريه و مقننه درباره مهم‌ترين موضوعات كشور از جمله مسائل اقتصادي گفت‌وگو و مشورت كردند تا روند رسيدگي به مسائل و مشكلات كشور سريع‌تر و جدي‌تر دنبال شود.


بررسي وضعيت زندان‌ها  در كميسيون امنيت ملي مجلس
سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از بررسي وضعيت زندان‌ها در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد. به گزارش ايلنا، كاظم دلخوش‌اباتري در ‌خصوص عدم پاسخگويي قوه قضاييه درباره وضعيت زندان‌هاي كشور و ضرورت انتقال مسووليت اين بخش به دولت اظهار كرد: «مجلس وظيفه دارد از قوه قضاييه سوال كند و پرسش و بررسي از قوه قضاييه محدوديتي ندارد.» او با بيان اينكه بنا بر اصل ۷۶ قانون اساسي، مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ حق‌ تحقيق‌ و تفحص‌ در تمام‌ امور كشور را دارد، گفت: «موضوع وضعيت زندان‌ها نيز در كميسيون امنيت ملي مجلس در حال بررسي و جلساتي براي پيگيري برگزار شده است.»


تاكيد رييسي بر  محدوديت‌هاي هوشمند به‌ جاي تعطيلي

رييس دولت سيزدهم با بيان اينكه تمهيدات آغاز آموزش حضوري در مدارس صورت گرفته، گفت: «كنار اقدامات انجام ‌شده براي واكسيناسيون معلمان، كادر مدارس، والدين و رانندگان سرويس مدارس، لازم است واكسيناسيون دانش‌آموزان بالاي دوازده سال نيز با سرعت انجام شود.» به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در نشست ستاد ملي مقابله با كرونا، هماهنگي وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش را در واكسيناسيون دانش‌آموزان بالاي 12 سال ضروري دانست و گفت: «براي سرعت ‌گرفتن اين كار، وزارت آموزش و پرورش مساعدت كند، مدارسي كه شرايط مناسبي براي واكسينه كردن دانش‌آموزان دارند، در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد.» او گفت: «باتوجه به اينكه براي واكسيناسيون 12 سال به پايين، نظرات علمي مختلفي وجود دارد؛ لذا تا زماني كه به قطعيت علمي نرسيم، نبايد اقدامي در اين زمينه انجام شود.» رييسي در ادامه، عادي‌انگاري و كم‌توجهي به رعايت اصول بهداشتي در مبارزه با ويروس كرونا را بسيار خطرناك دانست و با بيان اينكه محدوديت‌هاي هوشمند به ‌مرور جاي تعطيلي مراكز را مي‌گيرد، گفت: «در شرايط كنوني مراكز علمي و پژوهشي بايد براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي ناشي از شيوع كرونا، در مسائل اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و آموزشي، نسخه‌ها و راهكارهاي مناسب تدوين و ارايه كنند.»


مهلت دوهفته‌اي اژه‌اي به كميته  رسيدگي به مطالبات بانك‌ها

رييس دستگاه قضا مهلت دوهفته‌اي به كميته فرادستگاهي‌ رسيدگي به مطالبات بانك‌ها براي ارايه راهكارهاي تقويت و افزايش اختيارات و كارآمدي اين كميته تعيين كرد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، غلامحسين محسني‌اژه‌اي در نشست با كميته فرادستگاهي‌ رسيدگي به مطالبات غير‌جاري بانك‌ها گفت: اين كميته از سال ۹۳ تاكنون تشكيل و عنوان شده كه ۱۶۳ جلسه هم برگزار كرده كه طي اين جلسات به ۱۲ پرونده رسيدگي كرده است. رسيدگي به اين تعداد پرونده نشان مي‌دهد كه اين كميته در اهداف خيلي موفق نبوده است و تعداد بالايي از موضوعات كه در كشور مساله ايجاد كرده مورد بررسي قرار نگرفته است. او در ادامه با اشاره به اينكه فساد سرايت مي‌كند، اضافه كرد: «مبارزه همه‌جانبه‌نگر با فساد جزو دستوركارهاي اصلي قوه قضاييه است كه بانك‌ها هم بايد در اين زمينه ايفاي نقش مهمي داشته باشند. فساد چه در بانك چه در قوه قضاييه چه در دستگاه نظارتي و نهاد ضابطين باشد بايد مبارزه جدي شود تا سرايت نكند.» اژه‌اي ضمن تعيين مهلت دوهفته‌اي براي ارايه راهكارهاي تقويت و افزايش اختيارات و كارآمدي كميته فرادستگاهي‌ رسيدگي به مطالبات بانك‌ها اعلام كرد: «همه‌ موظف به مبارزه با فساد‌ بانكي هستيم‌ اما مديران بانك‌ها بايد پيشگام مبارزه باشند، فرقي نمي‌كند مدير‌ و كارمند بانك‌ يا مشتري يا ضابط و قاضي مرتكب فساد، تخلف و سوءاستفاده شود، اگر با فاسد، متخلف و سوء‌استفاده‌گر برخورد نكنيم فساد به ديگر بخش‌ها‌ هم سرايت مي‌كند. اگر مديران عامل يا مديران شعب بانكي از سوي برخي افراد متنفذ براي پرداخت‌ تسهيلات‌ به افراد سفارش‌ شده‌ تحت فشار هستند، بايد از آنها در برابر اين اِعمال نفوذ‌ها حمايت شود‌ تا مجبور به انجام اقدام خلاف قانون نشوند‌.»


هشدار نماينده اهل سنت  از تعطيل شدن انتقاد سياسي
نماينده مردم سردشت و پيرانشهر و عضو فراكسيون اهل سنت مجلس شوراي اسلامي نسبت به تعطيلي نقد درون‌گفتماني هشدار داد. به گزارش ايلنا، كمال حسين‌پور در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت: «آثار و پيامدهاي سازنده و سودمندِ نقد، بر كسي پوشيده نيست. انصاف، مرز بين نقدِ سازنده و تخريب است. نمي‌توان به بهانه سوءاستفاده دشمن، نقد سازنده و درون‌گفتماني را تعطيل كرد. رسانه‌هاي معاند بدانند مردم ايران عزيز مصمم‌تر از قبل پايبند و دلبسته نظام اسلامي و انقلابند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون