• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5040 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۱ مهر

خبرخوان

اطلاعيه توانير درباره ماينرهاي غيرمجازِ  شركت بورس
شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، با صدور اطلاعيه‌اي در خصوص كشف ماينرهاي شركت بورس اعلام كرد: «در خصوص كشف تعدادي دستگاه غيرمجاز استخراج رمزارز در شركت بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع هموطنان مي‌رساند صنعت برق با اين مورد نيز براساس قوانين موجود، برخورد جدي خواهد كرد. براساس گزارش ماموران در بازرسي از محل، تعداد ۸۲ دستگاه ماينر كه در لحظه بازديد اين شركت در مدار قرار نداشتند كشف و ضبط شد. نگهداري يا اتصال دستگاه‌هاي استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل، غيرقانوني بوده و مسووليت آن در موارد سازماني بر عهده بالاترين مقام سازمان و در ساير موارد بر عهده شخص دارنده انشعاب برق است.»


زمستان را بدون مشكل گاز پشت سر مي‌گذاريم؟
مجيد چگني، مديرعامل شركت ملي گاز ايران در خصوص وضعيت زمستان و كمبود گاز گفت: «مطمئن هستم با تحويل و انتقال امن و پايدار گاز، زمستان بسيار خوب و بدون مشكلي را پشت سر خواهيم گذاشت. زحماتي كه براي تامين انرژي كشور انجام مي‌شود و با وجود همه سختي‌ها، مشكلات و محدوديت‌ها، همچنان استوار و پايدار در صحنه اقتصادي كشور، نقش‌آفريني مي‌كنند، كمتر از تلاش‌ بسيجيان در سال‌هاي دفاع مقدس نيست و در واقع، تنها شكل آن تغيير كرده است.» او با بيان اينكه تلاش شما در زمينه تامين پايدار گاز به‌دليل حساسيت ورود به فصل‌ سرد سال، قابل تحسين است، ادامه داد: دشمن هم در آن سال‌ها و هم‌اكنون، پا روي گلوگاه‌هاي اقتصادي كشور گذاشته و ابتدا نيز صنعت نفت را هدف قرار داده است. با اين حال نه در سال‌هاي دفاع مقدس و نه اكنون، تلاشگران صنعت نفت اجازه ندادند منابع انرژي كشور دچار مشكل شود و اين در كارنامه پرافتخار كشور ثبت و ضبط است.


واردات در مقابل صادرات همچنان متوقف
رييس كنفدراسيون صادرات ايران با بيان اينكه اجراي ابلاغيه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت كه اجازه استفاده از ابزار واردات در مقابل صادرات را به صادركنندگان مي‌دهد، متوقف شده است، گفت: اين موضوع منجر به تعليق كارت‌هاي بازرگاني صادركنندگان شده است. هم‌اكنون صادركنندگان در واگذاري ارز صادراتي به واردكنندگان و ايفاي تعهدات ارزي خود با مشكل مواجه هستند؛ در‌حالي‌كه بايد پس از واگذاري ارز به واردكننده، پرونده رفع تعهد ارزي بايد تا ۴٨ ساعت تاييد مي‌رسد؛ اما اين تاييديه اكنون تا دو ماه به طول مي‌انجامد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون