• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5041 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۲ مهر

يادنامه‌ داريوش شايگان

سه سال از مرگ داريوش شايگان مي‌گذرد. از او آثاري برجاي مانده كه مي‌توان به نمونه‌هايي چون «آسيا در برابر غرب»، «اديان و مكتب‌هاي فلسفي هند»، «پنج اقليم حضور» و «در جست‌وجوي فضاهاي گم شده»  اشاره كرد. 
حال و سه سال پس از درگذشت اين فيلسوف نامدار ايراني، انتشارات علمي و فرهنگي به كوشش علي دهباشي كتابي با عنوان «يادنامه داريوش شايگان» را منتشر كرده است. اين كتاب 1100 صفحه‌اي شامل يكصد و هشتاد مقاله درباره آثار، منش و مقام داريوش شايگان است كه به قلم صاحب‌نظران، استادان، منتقدان آرا و دانشجويان نوشته شده است. علي دهباشي نيز در مقدمه اين كتاب نوشته است: «از اواسط سال 1397 كار تهيه اين يادنامه را آغاز كردم. بخشي از مقالات، از نوشته‌هايي است كه اينجا و آنجا در اين مدت منتشر شده است و با اين قصد كه در يك مجموعه جمع‌آوري شود در اينجا آورده‌ام.»  مجموعه مطالب اين كتاب در 9 بخش با عناوينِ «داريوش شايگان، يك دور تمام»، «آثار داريوش شايگان»، «گفت‌وگوهايي درباره داريوش شايگان»، «در سوگ داريوش شايگان»، «سروده‌هايي براي داريوش شايگان»، «گزارش مراسم تشييع، خاكسپاري و يادبود»، «گزارش شب داريوش شايگان در مجله بخارا»، «مرگ از منظر داريوش شايگان»، «عكس‌ها» و «كتابشناسي» تنظيم شده است. همچنين در ميانِ نويسندگان مقالات و يادداشت‌هاي اين كتاب، نام‎هايي چون سروش دباغ، كامران فاني، مصطفي ملكيان، بهاءالدين خرمشاهي، مصطفي محقق داماد،  بيژن عبدالكريمي، رسول جعفريان و... ديده مي‌شوند.
چاپ نخست يادنامه داريوش شايگان به كوشش علي دهباشي  منتشر شده از سوي انتشارات علمي و فرهنگي در 1100 صفحه و به قيمت 230 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها