• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5043 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۸ مهر

خبرخوان

قيمت سه قلم محصول لبني ارزان شد

محصولات اصلي لبني مثل شير، پنير و ماست از روز گذشته ۱۰درصد ارزان شد، اما سخنگوي انجمن صنايع فرآورده‌هاي لبني معتقد است كه اين كاهش قيمت موقتي است و ممكن است با افزايش قيمت نهاده‌هاي توليد لبنيات دوباره گران شود. توليدكنندگان شرط تداوم كاهش قيمت محصولات لبني را ثبات قيمت شير خام مي‌دانند. سخنگوي انجمن صنايع فرآورده‌هاي لبني گفت: معاونت دامي وزارت جهاد تعهد داد تا قيمت شير خام تغييري نكند. چنانچه هزينه توليد به خصوص شير خام بيش از قيمت مصوب افزايش يابد اين طرح شكست مي‌خورد.

زمستان قطعي برق نداريم

مصطفي رجبي‌مشهدي، سخنگوي صنعت برق با ابراز اميدواري از اينكه طبق برنامه تا پايان آبان ماه مخازن سوخت از كفايت لازم برخوردار شوند، گفت: به نظر مي‌رسد اگر اين روند سوخت‌رساني ادامه داشته باشد مشكلي در تامين برق مشتركان نخواهيم داشت. 
وي درباره احتمال بروز خاموشي در فصل زمستان سال جاري اظهار داشت: مطابق برنامه‌ريزي‌ها و توافقات صورت گرفته با وزارت نفت روند سوخت‌رساني به مخازن سوخت مايع نيروگاه‌ها از سرعت خوبي برخوردار است و در حال حاضر ميزان گازوييل مخازن نيروگاه‌ها بيش از 62 درصد ظرفيت است. سخنگوي صنعت برق گفت: به نظر مي‌رسد اگر اين روند سوخت‌رساني ادامه داشته باشد مشكلي در تامين برق مشتركان نخواهيم داشت، اما در عين حال بايد شرايط را متناسب با ميزان سوخت مدنظر قرار بدهيم؛ البته چنانچه نياز به اقداماتي براي مديريت مصرف باشد حتما اطلاع‌رساني خواهد شد.

آغاز ترخيص ۱۵ هزار تن برنج

مهرداد جمال ارونقي، معاون فني گمرك گفت: ترخيص ۱۵ هزار تن برنج از شنبه آغاز مي‌شود و همچنين مرغ و تخم مرغ هم به اندازه كافي وارد كشور شده و در انبارها و سردخانه‌هاي مورد تاييد وزارت جهاد كشاورزي موجود است. وي افزود: با توجه به جلسه ستاد تنظيم بازار براي ترخيص اقلام اساسي، قرار است ارز ترجيحي مورد نياز در وزارت جهاد كشاورزي تعيين شود و وزارت نفت و بانك مركزي براي تامين ارز اين كالاها اقدام كنند تا هم كالاهايي كه به گمرك مي‌رسد يا دپو شده است، ترخيص شود و هم ۱۰درصدهايي كه به صورت درصدي در گمرك است و نگه داشته‌ايم ترخيص شود و طي يك تا دو ماه آينده ديگر مشكل رسوب درخصوص اين كالاها نخواهيم داشت.

فاصله حقوق كارگران با هزينه‌هاي زندگي بيشتر شده است

فتح‌الله بيات، يك مقام كارگري مي‌گويد بايد بپذيريم حقوق و دستمزدي كه امروز كارگر و بازنشسته مي‌گيرند جزو پايين‌ترين سطوح جدول دنيا است و تا زماني كه دستمزدها با هزينه‌هاي سبد معيشت همخواني نداشته باشد، همچنان با عقب افتادگي مزدي روبه‌رو خواهيم بود.  وي با تاكيد بر واقعي شدن حقوق و دستمزد كارگران اظهار كرد: در حال حاضر هزينه ماهانه سبد معيشت بيش از ۱۰ ميليون تومان برآورد مي‌شود در حالي كه حقوق دريافتي كارگر 4 ميليون تومان است بنابراين وقتي حقوق و دستمزد با هزينه‌هاي سبد معيشت همخواني ندارد در واقع با عقب افتادگي مزدي روبه‌رو هستيم. وي با بيان اينكه در شرايط موجود با وضعيت قيمت‌ها در بازار، برخي حقوق‌ها به ۱۰ روز نمي‌رسد، بر لزوم واقعي شدن دستمزد كارگران تاكيد كرد و گفت: بايد بپذيريم حقوق و دستمزدي كه امروز كارگر و بازنشسته در اين مملكت مي‌گيرند پايين‌ترين سطح جدول دنيا است. اگر فاصله بين دستمزد 4 ميليون توماني با هزينه
 ۱۰ ميليون توماني سبد معيشت جبران شود تازه سر به سر شده و مي‌توان گفت كه قدرت معيشت كمي بهبود يافته است.

انعام زوركي در پمپ بنزين‌ها نپردازيد

فاطمه كاهي، سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اينكه اگر فردي تمايل داشته باشد، مي‌تواند مبلغ اضافه‌تري را به متصدي جايگاه‌ها پرداخت كند، اظهار كرد: دريافت هزينه اضافه‌تر از مبلغ بنزين بدون اطلاع راننده قانوني نيست و اگر گزارش تخلفي صورت بگيرد، با جايگاه و اپراتور متخلف برخورد خواهد شد. سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اينكه افراد مي‌توانند شكايت خود را به شماره ۰۹۶۲۷ مركز پاسخگويي و ثبت شكايات شركت ملي پخش گزارش بدهند، گفت: شكايت در سريع‌ترين زمان ممكن مورد بررسي و بازبيني قرار مي‌گيرد و حتما به اين موضوعات رسيدگي مي‌شود.

بخشودگي جرايم ديركرد بيمه وسايل نقليه موتوري 

بيمه مركزي اعلام كرد: جرايم ديركرد بيمه شخص ثالث تمامي وسايل نقليه موتوري زميني به منظور حمايت از اقشار آسيب‌پذير، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي (به دليل شرايط اقتصادي حاكم بر جامعه ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه و پاندمي ويروس كرونا) و در راستاي ترويج فرهنگ بيمه و افزايش ضريب نفوذ بيمه‌اي همچنين به مناسبت حلول ماه ربيع‌الاول و هفته وحدت از تاريخ ۱۷ مهرماه تا ۶ آبان ماه سال جاري به مدت ۲۰ روز بخشوده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون