• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5045 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۰ مهر

پيشخوان

پيام تشكر رهبر معظم انقلاب در پي موفقيت ورزشكاران ايران: 

آفرين بر پهلوانان كشتي فرنگي!

در پي موفقيت ورزشكاران كشورمان در مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان، رهبر معظم انقلاب در پيامي از اين پهلوانان و مربي آنان تشكر كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي آمده است: «آفرين بر پهلوانان كشتي فرنگي كشور و مربي آنان كه همه به‌ويژه جوانان را شاد كردند؛ ان‌شاءالله موفق باشيد.»

پيام تسليت رهبري براي درگذشت محمدي‌تاكندي

رهبر انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت حجت‌الاسلام محمدي‌تاكندي را تسليت گفتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري؛ در متن پيام رهبر انقلاب آمده است: درگذشت عالم متخلّق جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ علي محمدي تاكندي رحمت‌الله‌عليه را به مردم عزيز قزوين و به ويژه به خاندان محترم و ارادتمندان و دوستان آن مرحوم تسليت عرض مي‌كنم و رحمت و مغفرت الهي براي ايشان مسئلت مي‌كنم.


واگذاري مديريت هفت‌تپه به شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي

به گزارش خبرگزاري فارس، در جلسه‌اي به رياست معاون اول رييس‌جمهور نسبت به تعيين‌تكليف شركت كشت و صنعت هفت‌تپه اقدام و مديريت اين مجموعه عظيم به شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي واگذار شد. در اين نشست كه ديشب با حضور محمد مخبر و نيز دادستان كل كشور، وزراي امور اقتصاد و دارايي، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دادگستري، معاون حقوقي رييس‌جمهور، استاندار خوزستان و رييس سازمان خصوصي‌سازي و مديران عامل بانك‌هاي ذيربط برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهميت شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي، مديريت شركت نيشكر هفت‌تپه از طرف سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به اين شركت سپرده شد. اعضا همچنين با تاكيد بر شفاف شدن حساب‌ها، بدهي و همچنين ارزش اين شركت در مدت ۳ ماه، تسويه ارزش شركت كشت و صنعت هفت‌تپه را تصويب كردند. پرداخت تسهيلات جديد از سوي بانك‌هاي ملي و صادرات براي تسهيل امور شركت هفت‌تپه و پرداخت معوقات به ويژه پرداخت حقوق پرسنل، دستمزد كارگران و تامين هزينه‌هاي جاري آن و همچنين امهال بدهي‌هاي اين شركت از ديگر مصوبات مهم اين جلسه بود.

صدور بخشنامه ساماندهي ممنوع‌الخروجي‌ها در آينده نزديك

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه برخي دستگاه‌ها مثل سازمان مالياتي و بانك‌ها هنوز بدون اطلاع‌رساني مناسب افراد را ممنوع‌الخروج مي‌كنند، گفت: به زودي بخشنامه‌اي براي ساماندهي ممنوع‌الخروجي‌ها صادر مي‌شود. به گزارش خبرگزاري ميزان، غلامحسين محسني اژه‌اي در نشست صبح ديروز شوراي عالي قوه قضاييه با اشاره به ممنوع‌الخروج كردن افراد توسط برخي دستگاه‌ها از جمله سازمان مالياتي و بانك‌ها و برخي مراجع قضايي اظهار داشت آمار كساني كه ممنوع‌الخروج مي‌شوند زياد نيست، اما كم هم نيست و اين مساله باعث بروز مشكلاتي براي مردم شده است. او گفت: اول بايد معلوم شود كه كدام دستگاه‌ها اجازه دارند افراد را ممنوع‌الخروج كنند و چه كساني و براي چه مدتي بايد ممنوع‌الخروج شوند و اينكه به مردم بدون هيچ توجيه قانوني اعلام نشود كه ممنوع‌الخروج شده‌اند و در فرودگاه متوجه موضوع شوند خسارت‌بار است. رييس قوه قضاييه ادامه داد: گاهي فردي ممنوع‌الخروج مي‌شود كه بعدا معلوم مي‌شود ضرورتي براي اين كار نبوده و مشكل ديگر اين است كه حتي برخي افراد با آنكه قانون تصريح كرده حكم ممنوع‌الخروجي پس از ۶ ماه بلااثر مي‌شود باز هم با وجود پرداخت ماليات‌ها، تسويه با بانك‌ها يا صدور قرار منع تعقيب و پايان دوره محكوميت همچنان ممنوع‌الخروج هستند و به اين مساله توجهي نمي‌شود. محسني اژه‌اي اظهار داشت: در دوران رياست آيت‌الله يزدي در دستگاه قضا مقرر شده بود كه ممنوع‌الخروجي از مجراي دادستاني كل كشور پيگيري شود تا ضوابط آن به‌طور كامل رعايت شود. محسني اژه‌اي گفت كه با اين وجود در روزهاي اخير يكي از مسوولان از استان بوشهر با او تماس گرفته و اظهار داشته براي انجام كاري قصد سفر به خارج از كشور را داشته، اما در فرودگاه متوجه شده كه ممنوع‌الخروج است.

برگزاري نمايشگاه  «منظومه فكري رهبري»  در حوزه دفاعي و امنيتي

نمايشگاه «منظومه فكري مقام معظم رهبري» در حوزه دفاعي و امنيتي با حضور جانشين فرمانده كل سپاه، معاون هماهنگ‌كننده حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه و فرمانده دانشگاه جامع امام حسين افتتاح شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، نمايشگاه «منظومه فكري مقام معظم رهبري» در حوزه دفاعي و امنيتي و جبهه مقاومت اسلامي با حضور دريادار علي فدوي جانشين فرمانده كل سپاه، در دانشگاه جامع امام حسين افتتاح شد. در مراسم افتتاح اين نمايشگاه سردار فرجيان‌زاده، معاون هماهنگ‌كننده حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، سردار حسني آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسين و جمعي از فرماندهان و مسوولان ارشد رده‌هاي مختلف سپاه حضور داشتند. همچنين در اين نمايشگاه بسته‌هاي فرهنگي شامل محصولات و نرم‌افزارهايي با الهام گرفتن از فرامين فرمانده معظم كل قوا در راستاي تقويت بنيه دفاعي و امنيت پايدار و جبهه مقاومت اسلامي در معرض ديد بازديد‌كنندگان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون