• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5045 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۰ مهر

خبرخوان

قسط خانه‌هاي طرح جهش مسكن چقدر است؟

اقبال شاكري، عضو كميسيون عمران مجلس مبلغ اقساط تسهيلات ۴۵۰ ميليون توماني واحدهاي طرح جهش توليد مسكن كه به سازندگان پرداخت مي‌شود را بين ۳ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۵ ميليون تومان با مدت بازپرداخت ۱۸ تا ۲۰ سال اعلام كرده است. شاكري اين را هم گفته كه در اين خصوص از لحاظ پرداخت تسهيلات و تامين مالي مشكلي وجود ندارد و بانك مركزي و وزارت راه و شهرسازي همراهي لازم را در پرداخت تسهيلات داشته باشند. همچنين در اجراي اين پروژه از سازندگان حرفه‌اي و بخش‌هاي دولتي مانند بنياد مسكن، بنياد مستضعفان و ستاد اجرايي فرمان امام (ره) استفاده مي‌شود. درخصوص مبلغ بازپرداخت اقساط و حتي نرخ سود تسهيلات هنوز بانك مركزي رقمي اعلام نكرده و رايزني بين وزارت راه و شهرسازي با شوراي پول و اعتبار در جريان است. چيزي كه تاكنون مشخص شده اين است كه نرخ سود تسهيلات ۱۸ درصد خواهد بود اما دولت بيشترين كمك را براي دهك‌هاي اول تا سوم از طريق صندوق ملي مسكن انجام خواهد داد. اين كمك‌ها مي‌تواند شامل تقبل تمام يا بخشي از نرخ سود تسهيلات، زمين رايگان، خدمات مهندسي و عوارض صدور پروانه باشد.


 قيمت مرغ در بازار  به 35 تا 38هزار تومان رسيد

براساس مشاهدات ميداني از خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر تهران قيمت هر كيلو مرغ گرم كامل و آماده طبخ ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان است. پيش‌تر يعني در مردادماه و ابتداي شهريورماه سال جاري قيمت مرغ براي مصرف‌كنندگان به ۴۰ هزار تومان و در برخي مناطق به ۴۵ هزار تومان هم رسيده بود، اما از اواخر شهريور قيمت‌ها سير نزولي به خود گرفت و كاهش يافت. در ميادين ميوه و تربار نيز قيمت مرغ تازه تنظيم بازار هر كيلوگرم 25 هزار تومان (يك عدد مرغ تازه به وزن دو كيلوگرم 50 هزار تومان) و مرغ منجمد تنظيم بازار هر كيلوگرم 25 هزار تومان (يك عدد مرغ منجمد به وزن دو كيلوگرم 50 هزار تومان) قيمت‌گذاري شده است.


خودروسازان در نيمه نخست امسال چه تعداد خودرو فروختند؟

طبق آمار ارايه‌شده توسط خودروسازان بزرگ كشور به سازمان بورس، از ابتداي سال جاري تا پايان شهريورماه، در مجموع ۳۷۰ هزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو توليد كرده‌اند كه براي ۳۶۲ هزار و ۹۴۱ دستگاه فاكتور فروش صادر شده است. در مجموع شش ماه ابتدايي سال جاري ۲۰۵ هزار و ۹۳۴ دستگاه در گروه صنعتي ايران‌خودرو توليد شده است كه از اين تعداد براي ۱۹۱ هزار و ۶۷۶ دستگاه فاكتور فروش صادر شده و بر اين اساس قابليت تجاري‌سازي داشته است و ۱۴ هزار و ۲۵۸ دستگاه الباقي توليد اين مدت احتمالا ناقص در پاركينگ خودروسازي باقي‌مانده است. اين در حالي است كه گروه خودروسازي سايپا در نيمه نخست امسال ۱۶۴ هزار و ۳۰۸ دستگاه خودرو توليد كرده و براي ۱۷۱ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو فاكتور فروش صادر كرده است؛ آمار فروش بيش از توليد در مدت مذكور به اين دليل است كه محصولات توليدي پيش از سال ۱۴۰۰ اين گروه خودروسازي كه به سبب نقص قطعات تجاري نشده بود، در شش‌ماهه امسال تكميل و تجاري‌سازي شده است.


پرونده‌هاي تعزيراتي فولادسازان بازنگري شود

انجمن توليدكنندگان فولاد ايران طي نامه‌اي خطاب به معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صمت، خواستار بازنگري در پرونده‌هاي تعزيراتي شركت‌هاي فولادي شد و اعلام كرد كه تعدد و تناقض بخشنامه‌ها، فعالان فولادي را دچار سردرگمي كرده است.  سيد رسول خليفه‌سلطاني، دبير انجمن توليدكنندگان فولاد ايران در نامه خود به اسدالله كشاورز، معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت- به موضوع تعدد بيش از حد بخشنامه‌ها، شيوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در بازار فولاد طي سال‌هاي اخير كه بعضا با يكديگر متناقض هم بوده‌اند، اشاره و تصريح كرده است اين موارد موجب سردرگمي واحدهاي توليدي شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون