• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5045 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۰ مهر

خبر

خريد و فروش ارز در فضاي مجازي غيرقانوني است

احمد لواساني، رييس كانون صرافان با بيان اينكه واحدهاي مجازي خريد و فروش ارز به هيچ عنوان قانوني نبوده و اطلاق واژه صرافي مجازي بر آنها غلط است، عنوان كرد: تاكنون به هيچ واحدي كه در فضاي مجازي اقدام به معامله و تبديل ارز مي‌كند، مجوزي از سوي بانك مركزي اعطا نشده است. وي با بيان اينكه صرافي‌هاي قانوني اين مجوز را دارند تا براي تبليغات، آموزش و معرفي خدمات خود اقدام به راه‌اندازي پيج يا صفحه در فضاي مجازي كنند، خاطرنشان كرد: در دستورالعمل جديد بانك مركزي به صرافي‌ها اين اختيار داده شده است تا در فضاي مجازي به شكل شفاف خود را معرفي و نرخ‌هاي موجود در تابلو خود را اعلام كنند.


واردات ۶ ماهه امسال برنج  ۷۱۵ هزار تن است

سيد روح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك گفت: در نيمه نخست امسال، براي ۷۱۴ هزار و ۷۷۳ تن برنج به ارزش ۶۰۸ ميليون و ۱۲۵ هزار و ۹ دلار در گمركات كشور پروانه ترخيص قطعي صادر شده كه نسبت به نيمه نخست سال گذشته كه اين ميزان ۵۳۷ هزار و ۵۶۴ تن به ارزش ۴۹۱ ميليون و ۹۸۵ هزار و ۹۰ دلار بوده از لحاظ وزني ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است. وي اضافه كرد: براساس بند خ ماده ۳ قانون امور گمركي، گمرك مسوول پايش اطلاعات و اعلام آمار تجارت خارجي است و اين آمار براساس داده‌هاي دقيق تجاري توسط متخصصان علم آمار و فناوري اطلاعات صورت مي‌گيرد، بنابراين اعلام آمار رسمي تجارت كشور توسط گمرك، براساس اطلاعات، شاخص‌ها و مولفه‌هاي دقيق صورت مي‌گيرد.


بازگشت ۶۷۰ معدن  به چرخه توليد

سيد رضا عظيمي مدير اجرايي طرح احيا، فعال‌سازي و توسعه معادن كوچك‌مقياس گفت: از ابتداي اجراي طرح احيا، فعال‌سازي و توسعه معادن كوچك‌مقياس تا پايان شهريورماه امسال ۶۷۰ معدن كوچك احيا شد و به چرخه توليد بازگشت. وي افزود: از ابتداي آغاز طرح تا پايان شهريورماه امسال، شناسايي، پايش و اولويت‌بندي هفت‌هزار معدن، محدوده معدني (اعم از پروانه اكتشاف و گواهي كشف) و محدوده‌هاي مزايده‌اي بر اساس مزيت نسبي هر استان انجام شد. دبير شوراي هماهنگي طرح احيا، فعال‌سازي و توسعه معادن كوچك‌مقياس اضافه‌ كرد: از اين تعداد، روي يك‌هزار و ۷۱۳ معدن اقدام كلينيكي انجام و راه‌حل ارايه شد كه در مجموع ۶۷۰ معدن احيا و توسعه يافته، همچنين حمايت و توسعه ۱۵ واحد فرآوري در سطح كشور از اقدامات طرح است.


اعلام آمادگي ايران براي از سرگيري صادرات به عربستان

فرهاد نوري، معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت مي‌گويد در صورت كاهش تنش‌ها ميان ايران و عربستان سعودي، صادركنندگان ايراني مي‌توانند سهمي قابل قبول از بازار اين كشور در اختيار بگيرند. وي اظهار كرد: در زماني كه روابط سياسي ميان ايران و عربستان سعودي حسنه بود، صادركنندگان ايراني در بازار اين كشور فعاليت داشتند و امروز نيز در صورتي كه مذاكرات ميان دو كشور به نتايج مثبت برسد، قطعا تجار ايراني توان آن را خواهند داشت كه در اين بازار بزرگ فعال شوند و مي‌توان براي آن برنامه‌اي ويژه تدارك ديد. وي با اشاره به درآمد نفتي بالاي عربستان سعودي گفت: بازار اين كشور از نظر كالاهاي مصرفي بسيار گسترده است و با توجه به نزديكي فرهنگي، موضوع حج و بقاع متبركه و حضور قديمي تجار ايراني در بازار اين كشور، صادركنندگان ما ذايقه اين بازار را مي‌شناسند و قطعا در صورت نتيجه بخش شدن مذاكرات، مي‌توان انتظار داشت كه در اين بخش تحولي ويژه به وجود آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون