• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5046 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر

پيشخوان

2 دستاورد مهم شوراي عالي امنيت ملي از نگاه روحاني
حسن روحاني در توييتي به‌ مناسبت سالگرد تاسيس شوراي عالي امنيت ملي از دستاوردهاي مهم اين شوراي عالي طي بيش از 3 دهه فعاليتش نوشت. حسن روحاني، رييس‌جمهوري پيشين در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «۲۰ مهر ۳۲ سال پيش، شوراي عالي امنيت ملي تاسيس شد. سياست «بي‌طرفي فعال» در حمله ائتلاف به عراق در سال ۶۹ و خارج كردن ايران از ذيل فصل ۷ منشور سازمان ملل در سال ۹۴ از تصميمات سرنوشت‌ساز اين نهاد است. هوشياري نسبت به تحولات منطقه/ جهان و تدبير شجاعانه براي صلح و امنيت ملي لازمه پيشرفت كشور است.»


6 عمليات موفق نيروي دريايي سپاه عليه امريكا در يك سال و نيم
فرمانده نيروي دريايي سپاه در مراسمي كه به مناسبت گراميداشت حماسه شهداي ۱۶ مهر و روز نيروي دريايي سپاه با حضور وابستگان نظامي كشورهاي خارجي به ميزباني نيروي دريايي سپاه برگزار شد، با برشمردن برخي رويارويي‌هاي انقلاب اسلامي با استكبار جهاني گفت: نيروي دريايي سپاه در خليج‌فارس ۶ عمليات موفق برابر امريكاي متجاوز انجام داده كه در اين عمليات‌ها، هيمنه قدرت پوشالي امريكا در خليج‌فارس شكسته شده است، چون راه ما راه حق بود و به خدا توكل كرديم، پيروز شديم. به گزارش ايسنا، دريادار تنگسيري گفت: ما هيچ‌گاه در خليج‌فارس شروع‌كننده جنگ نبوديم. با اينكه امريكايي‌ها نفتكش‌ها، سكوها و پايانه‌هاي نفتي ما را هدف قرار مي‌دادند ما خويشتنداري كرديم، بعد از اين همه خسارتي كه آنها به ما وارد كردند، ما وارد جنگ يك و نيم ساله با امريكايي‌ها شديم و ۶ سيلي محكم و عبرت‌آموز به آنها زديم. فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به راهبرد امنيت، صلح، صفا و آرامش در خليج‌فارس گفت: ما هيچ ناامني و درگيري را در اين منطقه راهبردي برنمي‌تابيم، خليج‌فارس خانه ما و كشورهاي همسايه ما است. امريكايي‌ها در خليج‌فارس جايي ندارند، زيرا هر جايي كه حضور يافتند ناامني را با خود آوردند. او گفت: در ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامي نه به كشوري تجاوز كرديم و نه اجازه تجاوز داده‌ايم. ما هيچ‌گاه از مرگ نمي‌ترسيم و مرگ در راه خدا و دفاع از اسلام را شرف خود مي‌دانيم و جان بر كف از منافع جمهوري اسلامي دفاع خواهيم كرد.


نشست كميسيون امنيت ملي مجلس با دبير شوراي عالي امنيت ملي
اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بعدازظهر سه‌شنبه با حضور در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در نشست مشترك با دريابان شمخاني دبير شورا و معاونين اين نهاد مهم‌ترين مسائل داخلي و خارجي در حوزه امنيت ملي را مورد بحث و بررسي قرار دادند. به گزارش ايسنا، دريابان علي شمخاني در اين جلسه با اشاره به سياست ثابت دبيرخانه براي بهره‌گيري از ظرفيت كارشناسي مجموعه دستگاه‌ها و نهادهاي تخصصي دولتي و غيردولتي به ويژه مجلس شوراي اسلامي براي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در حوزه‌هاي مختلف گفت: هدف اصلي دشمنان طي سال‌هاي اخير و در چارچوب اعمال سياست فشار حداكثري، درگير كردن جمهوري اسلامي ايران در پرونده‌هاي مختلف امنيتي در داخل و خارج از كشور براي ايجاد چالش‌هاي امنيت ملي در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي بوده است. دبير شوراي عالي امنيت ملي محور قرار گرفتن راهبرد مقاومت فعال از سوي نظام و حضور ايثارگرانه و هوشمندانه مردم در عرصه‌هاي مختلف وحمايت همه‌جانبه از سياست‌هاي اصولي حاكميت را مهم‌ترين عامل عبور موفق كشور از شرايط سخت اقتصادي و امنيتي عنوان كرد و افزود: بدون شك اقتدار امروز نظام مي‌تواند پشتوانه محكمي براي تلاش همه‌جانبه به منظور رفع آسيب‌هاي موجود به ويژه در حوزه‌هاي اقتصادي و معيشتي و بي‌اثر كردن جنگ ادراكي دشمنان براي نااميد كردن مردم باشد. شمخاني گفت: به‌رغم مشكلات و چالش‌هاي موجود چشم‌انداز بسيار روشني براي غلبه بر چالش‌ها و شتاب گرفتن حركت همه‌جانبه به سوي پيشرفت و توسعه و رفاه پيش‌روي كشور قرار دارد.


دستگيري ۱۰ نفر از مرتبطين سرويس‌هاي اطلاعاتي برخي كشورهاي منطقه
با رصد هوشمندانه اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) مرتبطين سرويس‌هاي اطلاعاتي برخي كشورهاي منطقه مرتبط با نظام سلطه، در استان بوشهر شناسايي و دستگير شدند. به گزارش ايرنا، وزارت اطلاعات اعلام كرد: با رصد هوشمندانه و پيگيري‌هاي مستمر اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف) در استان بوشهر، ۱۰ نفر از مرتبطين سرويس‌هاي اطلاعاتي برخي كشورهاي منطقه مرتبط با نظام سلطه، شناسايي شدند و با هدف پيشگيري از تعميق ارتباطات و مقابله هدفمند با اقدامات ضد امنيتي آنان، دستگير و پس از انجام تحقيقات لازم، پرونده آنها براي صدور حكم، تحويل مرجع قضايي شد. از جمله اهداف سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي يادشده (با توجه به همدستي آشكار آنها با سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي متخاصم و به نيابت از سرويس‌هاي مذكور)، جمع‌آوري اطلاعات و جاسوسي از مراكز حساس كشور و بهره‌گيري از ظرفيت ايرانيان مقيم و متردد به آن كشورها است كه با اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف)، با تحركات و تهديدات آنها مقابله و با هماهنگي دستگاه قضايي، برخورد بازدارنده‌اي با مرتبطين سرويس‌هاي اطلاعاتي مذكور صورت گرفت. وزارت اطلاعات به آگاهي هموطنان عزيز مقيم كشورهاي منطقه و افرادي كه به اين كشورها تردد دارند مي‌رساند؛ ضمن حفظ هوشياري، هرگونه مراجعه مشكوك اتباع بيگانه و درخواست همكاري به آنها را به ستاد خبري (۱۱۳) وزارت اطلاعات اطلاع دهند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون