• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5046 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر

خبرخوان

چرا سيب درختي روي دست باغداران ماند؟
مجتبي شادلو، نايب‌رييس اتحاديه باغداران كشور اظهار داشت: اولويت خريد سيب درختي براي امارات متحده عربي، محصول ايراني است اما برخي سياسي‌بازي‌ها باعث شد تا بازار اين كشور از حالت رقابتي خارج و بيشتر سياسي شود. وي درباره دلايل باد كردن سيب درختي روي دست باغداران، گفت: من اين شرايط را پيش‌‍‌‌بيني مي‌كردم و براي پيشگيري از آن هشدارهاي لازم را به مسوولان مربوطه دادم اما متاسفانه گوشي براي شنيدن پيدا نكردم. وي با اشاره به نبود تمايل به سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي، گفت: قوانين در بخش صادرات محصولات كشاورزي همواره در حال تغيير است از اين‌رو ريسك سرمايه‌گذاري در اين بخش بالاست به ‌عنوان مثال شرايط فعلي كه براي سيب درختي ايجاد شده نتيجه مصوبه وزير صمت در دولت پيشين است.


درخواست رييس كل بانك مركزي از صندوق بين‌المللي پول
علي صالح‌آبادي رييس كل بانك مركزي در جلسه مجازي گروه ٢۴ صندوق بين‌المللي پول كه رياست جلسه را عهده‌دار بود با تشريح وضعيت جهاني پاندمي و تاثير آن بر اقتصاد كشورها گفت: نشانه‌هاي بهبود در بسياري از اقتصادهاي نوظهور و در حال توسعه به چشم مي‌خورد، اما ابهامات زيادي وجود دارد. وي افزود: اولويت كليدي گروه ٢۴ واكسيناسيون ملت‌ها در سطح جهان است، بر اين مبنا لازم است توليد و توزيع واكسن در سراسر جهان تسريع شود و تمام كشورها دسترسي عادلانه به واكسن داشته باشند.صالح آبادي با بيان اينكه حمايت قدرتمند مالي از كشورهاي در حال توسعه اهميت زيادي دارد گفت: ما از تخصيص ۶۵٠ ميليارد دلار از محل صندوق بين‌المللي پول با سازوكار مشخص جهت مقابله با كرونا و ترميم اقتصادي كشورها استقبال مي‌كنيم.


منابع لازم براي پروژه‌هاي عمراني را نداريم
مسعود ميركاظمي رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: روند حركت در سال‌هاي گذشته به گونه‌اي بوده كه امروز منابع لازم براي پشتيباني از اين حجم پروژه‌هاي عمراني وجود ندارد. به تدريج هزينه‌هاي جاري افزايش پيدا كرده و با توجه به افزايش تورم، اعتبارات عمراني، ناچار كاهش پيدا كرده است. ميركاظمي در ادامه با ارايه راهكارهايي براي پيشبرد پروژه‌هاي عمراني اظهار داشت: بايد روش‌هاي خلاقانه‌اي پيدا كنيم تا پروژه‌هاي عمراني تعطيل نشود و براي دستيابي به اين هدف لازم است تفكر شركتي به جاي تفكر پيمانكاري در تشكل‌هاي فني و مهندسي كشور حاكم شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون