• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5048 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر

راموس و پاري‌سن‌ژرمن

رويايي كه تبديل به كابوس مي‌شود

مدافع مياني سابق رئال مادريد هنوز بعد از سه ماه براي تيم جديدش بازي نكرده است و اخيرا با يك مصدوميت ديگر مواجه شده. در دسترس نبودن سرخيو راموس براي بازي روز گذشته مقابل آنژه خبري بود كه هواداران پاريسي شايد انتظار آن را داشتند اما مطمئنا از آن مي‌ترسيدند.  از زمان امضاي قرارداد با باشگاه پاري‌سن‌ژرمن در ۸ ژوييه ۲۰۲۱ راموس حتي نتوانسته يك دقيقه هم براي تيم جديدش بازي كند. در واقع او در طول تقويم فصل ۲۰۲۱ تنها پنج بازي باشگاهي در كارنامه‌اش به ثبت رسانده است. سه ماه پس از ورود او به پايتخت فرانسه او يك سكانس نااميدكننده ديگر از مشكلاتي كه پيرامونش دارد را به نمايش گذاشته است. مشكل ساق پا! و اين به‌رغم گزارش‌هاي موثقي است كه كادر پزشكي پي‌اس‌جي از وضعيت جسماني بازيكن منتشر كرده است. راموس وقت زيادي از زمان غيبتش را صرف ارسال فيلم‌هايي از خود كرده است كه در سالن بدنسازي در فرمي عالي ظاهر شده.  در قرارداد بين راموس و باشگاه غيبت اين بازيكن يك مساله پرهزينه براي پاريسي‌هاست. مصدوميت او تبديل به يك اتفاق معمولي در باشگاه شده و او هفته گذشته براي تاييد همين اتفاق معمولي حضور يافت و مصدوميتش را تاييد كرد. ۲۴ ساعت پس از آن بيانيه باشگاه نيز منتشر شد. 
پاري‌سن‌ژرمن اعلام كرد «سرخيو راموس به مدت ۱۰ روز ديگر تحت نظر كادر پزشكي خواهد بود و تمرينات خود را با هدف بازگشت به تمرينات جمعي ادامه خواهد داد.» به طرز شگفت‌انگيزي استفاده از كلمه هدف به بازگشت به تمرينات نشان مي‌دهد هيچ تضميني وجود ندارد كه يكي از بزرگ‌ترين مدافعان قرن ۲۱ حتي در آن زمان آماده رقابت باشد. اين نشان مي‌دهد او سه بازي ديگر را هم از دست خواهد داد. از جمله بازي سنتي مقابل مارسي در روز يكشنبه آينده. به اين معنا كه او نه ۱۰ روز كه ۱۴ روز از روي سكوها بازي تيمش را نگاه خواهد كرد. 
پوچتينو سرمربي تيم روز پنجشنبه در جريان كنفرانس مطبوعاتي قبل از ديدار تيمش اظهار نگراني كرد: «براي يك بازيكن فوتبال قرار گرفتن در وضعيت او آسان نيست. او از نظر جسمي رنج مي‌كشد اما از لحاظ روحي بسيار قوي است. او در اين لحظه از حمايت كل باشگاه برخوردار است. اميدواريم به زودي او را ببينيم.» 
با اين حال مصاحبه سرمربي آرژانتيني تيم با مويستار نشان مي‌داد او در مورد بازيكن اسپانيايي تيمش شك دارد. او گفت: «شايد واقعيت اين است كه سرخيو راموس با ورژن سال ۲۰۱۴ خود متفاوت شده. همين‌طور ليونل مسي و نيمار. همه ما اين مساله را مد نظر داريم كه آنها بهترين بوده‌اند اما بايد دوباره به آن سطح برسند.»  اخطارها در مورد وضعيت جسماني راموس در آخرين فصل حضورش در مادريد هم وجود داشت. راموس فصل گذشته در مجموع ۳۰ بازي براي رئال را از دست داد در حالي كه اين براي بازيكني چون او غير معمول بود. راموس هميشه در طول دوران بازي‌اش ثابت كرده بود از لحاظ فيزيكي شرايط فوق‌العاده‌اي دارد. با اين حال او وسط دهه چهارم زندگي‌اش است. رئال هم با توجه به همين وضعيت و با لحاظ كردن احتياط يك قرارداد يك‌ساله براي حفظ او پيشنهاد داد. راموس تا سال ۲۰۲۳ با پاريس قرارداد دارد. رئال به دلايل زيادي قرارداد او را تمديد نكرد. از جمله اينكه او به اسپانيا به يورو نرفت و اينها نشانه‌هايي هستند كه هرگز نمي‌توان ناديده‌شان گرفت.  راموس هنوز مدافعاني در پاريس دارد اما اين صداها كم‌كم رو به خاموشي مي‌روند. راموس بلافاصله بعد از اعلام خبر مصدوميتش در اينستاگرام تصويري از خودش در حال تمرين منتشر كرد با سه ايموجي عضلات خم‌شده. اين نشان مي‌دهد ممكن است با ادامه اين وضعيت راموس در پايان مدت قراردادش با پاري‌سن‌ژرمن بيشتر به عنوان يك وبلاگ‌نويس شناخته شود تا فوتباليست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون