• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5049 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۵ مهر

برگزاري بوت‌كمپ استارت‌آپي هاب شيراز با حضور اساتيدي از داخل و خارج كشور

شتاب‌دهنده هاب شيراز كه فعاليت خود را در اكوسيستم نوآوري همراه اول و دانشگاه شيراز آغاز كرده، با هدف تقويت و غني‌سازي زيست بوم كارآفريني و جذب و پرورش ايده‌ها و تيم‌هاي مستعد و فعال به دنبال راه‌اندازي يك بوت‌كمپ استارت‌آپي به صورت آنلاين است. شركت هاب شيراز در برج نوآوري دانشگاه شيراز مستقر است اما دوره بوت‌كمپ اين شركت به صورت آنلاين با حضور اساتيد و منتورهايي در داخل و خارج از كشور برگزار مي‌شود. اين دوره با تمركز بر ايجاد كسب و كارهاي استارت‌آپي مبتني بر اينترنت اشيا و 5G در يك دوره 20 هفته‌اي به صورت آنلاين اجرا خواهد شد، بخش‌هاي اصلي اين دوره بوت‌كمپ شامل بيش از ۱۲۰ ساعت كارگاه آموزشي، منتورينگ و كوچينگ، پنل‌هاي تخصصي، تيم‌سازي، برنامه‌هاي لايو، انجام پروژه و كافه كتاب استارت‌آپي بوده و مهلت ثبت‌نام در آن تا ۱۰ آبان تمديد شده است. لازم به ذكر است بخشي از برنامه‌هاي بوت‌كمپ متناسب با شرايط كرونا و با رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي به‌صورت حضوري برگزار خواهد شد. دوره بوت‌كمپ استارت‌آپي هاب شيراز با چشم‌انداز ارتقاي اكوسيستم استارت‌آپي كشور در زمينه 5G و اينترنت اشيا برگزار مي‌شود و از اصلي‌ترين اهداف اين دوره مي‌توان به شناسايي استعدادها، توانمندسازي و ايجاد تيم‌هاي مساله‌محور در راستاي تقويت روحيه كارآفريني و پرورش نوآوري جهت دستيابي به محصول در سطح MVP اشاره كرد. برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي از مهم‌ترين بخش‌هاي بوت‌كمپ 20 هفته‌اي هاب شيراز است كه شامل 14 دوره توسعه مهارت تكنيكال و نرم بوده كه به صورت مساله محور و آموزش محور برگزار خواهد شد. در اين دوره تمام افراد علاقه‌مند شامل دانشجويان كامپيوتر، برق و مخابرات، كنترل، الكترونيك، مكانيك، مديريت، كارآفريني، MBA و پزشكي، كارمند شركت‌ها و سرويس‌هاي فعال در زمينه 5G، LTE و اينترنت اشيا، افراد علاقه‌مند به شروع كسب و كار در استارت‌آپ‌هاي 5G، LTE و اينترنت اشيا مي‌توانند ثبت‌نام كنند، هزينه شركت در بوت‌كمپ هاب شيراز 2 ميليون و 500 هزار تومان تعيين شده كه البته پرسنل شركت‌ها، دانشجويان دانشگاه‌هاي داراي تفاهمنامه و همچنين پرسنل شركت‌هاي خانواده همراه اول با 50درصد تخفيف، افراد فراخوان شده از طرف هاب شيراز با 30درصد تخفيف و افراد معرفي شده از طرف اساتيد اين دوره بوت‌كمپ با 20درصد تخفيف مي‌توانند از طريق سايت هاب‌شيراز در اين دوره ثبت‌نام كنند. تيم آي‌تي‌رسان در همين زمينه با جناب آقاي مهندس مهدي معظمي پيرو، طراح و دايركتور بوت‌كمپ گفت‌وگويي انجام  داد  كه در ادامه آن  را  مي‌خوانيد. 

   جناب آقاي مهندس معظمي، هدف هاب‌‍‌ شيراز از راه‌اندازي اين بوت‌كمپ چيست و چه نيازهايي در اكوسيستم استارت‌آپ كشور مشاهده كرديد كه به فكر برگزاري اين دوره بوت‌كمپ افتاديد؟ 
يكي از مشكلات فارغ‌التحصيلان دانشگاهي ما كمبود شفافيت و هموار نبودن مسير و نحوه ورود به دنياي كسب و كار پس از دوره تحصيلي است، اين تجربه‌اي است كه بنده شخصا تجربه كردم و پس از پايان دوره تحصيلي نمي‌دانستم كه بايد كار خودم را از كجا آغاز كنم، متاسفانه اين خلأ باعث شده تا بسياري از استعدادها و افراد نخبه هرگز نتوانند در مسير درست رشد و تعالي خودشان قرار بگيرند. ما با راه‌اندازي اين بوت‌كمپ به دنبال آن هستيم تا در حد توان اين خلأ را پر كنيم و به عنوان تسهيلگر در كنار فارغ‌التحصيلان و دانشجويان علاقه‌مند به فعاليت در حوزه كسب و كارهاي استارت‌آپي ايفاي نقش كنيم و چارچوبي جهت تيم‌سازي و توانمند‌سازي گروهي فراهم  كنيم.
   شرايط كلي اين دوره بوت‌كمپ به چه شكل است و پس از پايان اين دوره، چه اتفاقي براي استعدادهاي شناسايي شده  در  بوت‌كمپ  رخ  مي‌دهد؟
ما اين دوره بوت‌كمپ را براساس تجربيات و مطالعات تطبيقي انجام شده از بوت‌كمپ‌هاي داخلي و خارجي برگزار مي‌كنيم. در اين دوره همه افراد علاقه‌مند و با انگيزه بدون محدوديت مي‌توانند حضور پيدا كنند. اين دوره بوت‌كمپ در 20 هفته برگزار مي‌شود و حوزه‌هاي اصلي آن شامل سلامت ديجيتال، تجارت الكترونيكي، آموزش مجازي، شهر هوشمند و رسانه و بازي است. ما براي جذب افراد در اين دوره هيچ محدوديتي قائل نيستيم. بنده شخصا به فيلتر كردن افراد در دوره استعداديابي اعتقادي ندارم. ما مي‌خواهيم افرادي كه در پايان دوره دانشجويي خود هستند يا قصد دارند به حوزه كسب و كارهاي ديجيتال و استارت‌آپي وارد شوند را جذب اين دوره كنيم. در اين دوره افراد پس از طي فرآيندي عضوي از يك تيم استارتاپي شده و مراحل اجراي پروژه واقعي را تجربه كرده و خواهند آموخت. در پايان دوره نيز هر تيم استارت‌آپي مي‌تواند ايده و پروژه خود را ارايه دهد و پس از ارزيابي اگر معيارهاي ما را برآورده كردند، وارد دوره پيش‌شتاب‌دهي و سپس شتاب‌دهي هاب شيراز شده و مسير رشد و توسعه خود را ادامه خواهند داد. ايده‌آل ما اين است كه از اين دوره گروه‌هاي استارت‌آپي خارج شوند و ما بتوانيم اين استارت‌آپ‌ها را به هاب شيراز متصل كنيم، همچنين شركت‌كنندگان در اين دوره متوجه خواهند شد كه استعداد و توانمندي حضور در استارت‌آپ‌ها را دارند يا خير. همچنين اين امكان را فراهم كرديم كه افراد علاقه‌مند به صورت كارآموزي وارد شركت‌هاي زيرمجموعه هاب شيراز شوند تا به يك شبكه علمي و نوآوري وارد شده و در كنار محصول و دانش خود، با اتصال به اين شبكه استارت‌آپي از منافع آن بهره‌مند خواهند  شد.
  لطفا بفرماييد چه اساتيد و  منتورهايي در اين دوره حاضر خواهند  بود؟
ما گروه بسيار مجرب از افرادي كه در حوزه كسب‌و‌كارهاي آنلاين و استارت‌آپ‌ها شناخته شده ‌هستند را در جمع خود داريم، اساتيد، كوچ‌ها و منتورهاي اين دوره در داخل و خارج از كشور در اكوسيستم استارت‌آپي تجارب و دانش ارزشمندي دارند و همگي جزو نيروهاي شاخص در بدنه كسب و كار‌هاي مطرح  يا  دانش‌آموختگان  برجسته  اين حوزه  هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون