• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5050 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر

خبر خوان

واكنش سازمان برنامه‌وبودجه به دلار 245هزارتوماني
سازمان برنامه‌وبودجه اعلام كرد: جدول منتشرشده در فضاي مجازي كه به پيش‌بيني شاخص‌هاي كلان اقتصادي كشور مي‌پردازد توسط دولت گذشته و براي اطلاع و آگاهي از نظرات كارشناسي درون‌سازماني تهيه شده و قابليت استناد ندارد و مورد تاييد سازمان برنامه نيست. در جوابيه سازمان برنامه و بودجه آمده است: برنامه‌ها و رويكردهاي دولت سيزدهم در بخش اقتصادي، تغييرات بنيادي بوده كه نمونه آن را مي‌توان در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به وضوح مشاهده كرد كه پيش‌بيني مي‌شود با اجراي اين تغييرات، كسري بودجه جبران و رشد اقتصادي قابل توجهي در كشور ايجاد شود. در ادامه اين اطلاعيه افزوده شده است: گزارش منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي در مرحله اوليه يك مطالعه بوده و با فرض ادامه سياست‌هاي گذشته تهيه و براي اطلاع و آگاهي از نظرات كارشناسي درون‌ سازمان تهيه شده بود.


دستور فوري امريكا به صرافي‌هاي ارز ديجيتال
اداره كنترل دارايي‌هاي خارجي امريكا (OFAC)، طي اطلاعيه‌اي، دستورالعمل‌هاي لازم براي شركت‌هاي فعال در حوزه دارايي‌هاي ديجيتال را ابلاغ كرد. به گزارش پايگاه خبري ارزديجيتال به نقل از لا۳۶۰ (law۳۶۰)، در اين دستورالعمل‌ها ضمن اشاره به ملزوماتي كه شركت‌هاي فعال در اين حوزه بايد رعايت كنند، پيشنهاد‌هايي هم براي گرفتار نشدن در دام تحريم‌ها مطرح شده است. طبق اعلام اوفاك، شركت‌هاي مرتبط بايد از ابزار‌هايي براي تعيين موقعيت كاربران استفاده كرده و آدرس‌هاي آي‌پي مربوط به كشور‌هاي تحريمي را مسدود كنند. اين شركت‌ها همچنين مي‌توانند با بهره‌گيري از ابزار‌هاي تحليلي، هر گونه تغيير آي‌پي و استفاده از آن را براي انجام فعاليت‌هاي مشكوك شناسايي و رهگيري كنند.


قيمت تخم‌مرغ در مغازه‌ها به 60 هزار تومان رسيد
ناصر نبي‌پور، رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: قيمت هر شانه تخم‌مرغ در ميادين ميوه و تربار ۴۳ هزار تومان است. وي درباره اينكه قيمت هر شانه تخم‌مرغ در مغازه‌ها به ۶۰ هزار تومان رسيده است، اضافه كرد: با توجه به اينكه شركت پشتيباني امور دام تخم‌مرغ را از توليدكنندگان تحويل مي‌گيرد مغازه‌داران نيز بايد به اين شركت مراجعه و حواله دريافت كنند اما با توجه به ميزان تقاضايي كه وجود دارد، احتمالا به مغازه‌داران تخم‌مرغي تحويل داده نمي‌شود كه آنها بتوانند با قيمت ۴۳ هزار تومان به مصرف‌كننده نهايي عرضه كنند.


كاهش ۲۸ درصدي حجم مخازن سدهاي كشور
براساس آمار بهره‌برداري از سدهاي مخزني كشور تا پايان ۲۳ مهرماه حجم آب موجود در مخازن سدها ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.خروجي سدها در هفته جاري ۰.۴۹ ميليارد مترمكعب و در مدت مشابه سال آبي گذشته ۰.۹۴ ميليارد مترمكعب بوده و اين در حالي است كه از ابتداي سال آبي تا پايان روز ۲۳ مهرماه كل ورودي مخازن سدهاي كشور ۰.۸۶ ميليارد مترمكعب ثبت شده كه اين عدد در سال قبل ۱.۱۹ ميليارد مترمكعب بوده و گوياي كاهش ۲۸ درصدي است.در زمان مذكور كل خروجي مخازن كل كشور در سال جاري ۱.۶۹ ميليارد مترمكعب بوده كه اين عدد در سال گذشته ۲.۷۸ ميليارد مترمكعب ثبت شده كه بيانگر ۳۹ درصد كاهش كل خروجي مخازن سدهاي كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون