• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5055 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ آبان

خبر

مرزهاي كشور به ‌روي گردشگران خارجي باز شد
معاون گردشگري كشور در سفر به اصفهان و در جمع خبرنگاران، از بازگشايي مرزهاي كشور به ‌روي گردشگران خارجي، براساس مصوبه ستاد مبارزه با بيماري كرونا خبر داد. به ‌گزارش ايلنا، علي‌اصغر شالبافيان (معاون گردشگري كشور) گفت: با فرارسيدن تدريجي دوران پساكرونا، تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي رونق دوباره صنعت گردشگري آغاز كرده‌ايم. معاون گردشگري كشور ادامه داد: ستاد ملي كرونا براساس شرايط جديد كشور، پس از عبور از موج پنجم كرونا، افزايش واكسيناسيون در كشور و براساس درخواست اين وزارتخانه، موافقت خود را با بازگشايي مرزهاي كشور روي گردشگران خارجي صادر كرد. اين ستاد موافقت خود را با ورود گردشگران خارجي به كشور، منوط به رعايت تمام دستورالعمل‌هاي بهداشتي از سوي گردشگران و همچنين جوامع ميزبان كرده است.  شالبافيان تصريح كرد: اين اقدام با رويكرد حمايت از كسب و كارهاي رسمي و تاسيسات گردشگري است، به گونه‌اي كه درخواست صدور ويزاي ورود به ايران با موافقت وزارت امور خارجه از طريق دفاتر خدمات مسافرتي انجام شده و اقامت گردشگران خارجي نيز صرفا در واحدهاي اقامتي داراي پروانه بهره‌برداري از سوي اين وزارتخانه امكان‌پذير خواهد بود. معاون گردشگري كشور تاكيد كرد: اميدواريم تا اين اقدام دولت، منجر به رونق مجدد كسب و كارهاي گردشگري شود.


سامانه پايش حمل و نقل دانش‌آموزي استان تهران فعال مي‌شود
معاون امور عمراني استاندار تهران گفت: براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته توسط معاونت ترافيكي شهرداري تهران سامانه پايش حمل و نقل دانش‌آموزي (سپند) در استان فعال مي‌شود. عبدالرضا چراغعلي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: با استفاده از اين سامانه مديريت و نظارت دقيق بر رفت و آمد دانش‌آموزان، متمايز ساختن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزي و افزايش و بهبود كيفيت ارايه خدمات به دانش‌آموزان مهيا مي‌شود. اين طرح با همكاري و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش، پليس راهور و مجموعه شهرداري تهران اجرا خواهد شد.  چراغعلي ادامه داد: سازمان تاكسيراني اين سامانه را مديريت مي‌كند و خانواده دانش‌آموزان مي‌توانند در اين سامانه اطلاعات راننده سرويس و هزينه‌اي كه بايد پرداخت كنند را مشاهده كنند. معاون امور عمراني استاندار تهران با بيان اينكه كاربران با نصب اپليكيشن سپند روي گوشي‌هاي خود مي‌توانند زمان رفت و برگشت و مسير تردد دانش‌آموزان را رصد كنند، گفت: اين امر امنيت خاطر دانش‌آموزان و والدين را به راحتي فراهم مي‌كند. چراغعلي، با اشاره به اينكه، در سنوات گذشته از سوي استانداري، فرمانداري‌ها و شهرداري‌ها اقدامات شايسته‌اي در اين راستا انجام شد كه با شيوع ويروس كرونا و تعطيلي مدارس فعاليت اين سامانه متوقف شد، گفت: اكنون با بازگشايي مدارس، اين موضوع همچنان در دستور كار جدي قرار دارد و بخشنامه‌هاي مربوط به شهرداري‌ها كه متولي اصلي هستند ابلاغ شده است.


منعي براي دوركاري مادران داراي فرزند دبستاني وجود ندارد
معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري، با اشاره به درخواست‌هاي مكرر مادران شاغل داراي دانش‌آموز مقطع ابتدايي براي ادامه يافتن دوركاري، گفت: مصوبه سال ۸۹ كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك درخصوص دوركاري عام و شامل است و هيچ منعي براي استفاده از اين قانون درخصوص دوركاري زنان داراي فرزند دبستاني يا دبيرستاني و حتي افرادي كه فرزند ندارند، وجود ندارد. انسيه خزعلي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به مصوبه سال ۸۹ كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك درخصوص دوركاري، اظهار كرد: آن مصوبه عام است و شامل همه كساني كه تمايل به دوركاري دارند، مي‌شود و اختصاص به زنان يا مادران ندارد حتي افرادي كه فرزند ندارند هم مي‌توانند از اين بخشنامه استفاده كنند؛ البته فقط يك اشاره دارد كه اگر متقاضي زياد بود، اولويت با معلولان، زنان باردار يا مادراني است كه فرزند زير 6 سال دارند ولي هيچ منعي براي استفاده از اين قانون براي كساني كه فرزند دبستاني يا دبيرستاني دارند هم وجود ندارد. معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهوري، با اشاره به سخنان پيشين خود مبني بر دوركاري زنان شاغل داراي فرزند مقطع ابتدايي اما اختصاص اين امر از سوي سازمان اداري و استخدامي به مادران داراي فرزند زير ۶ سال، تصريح كرد: اينكه ما دوركاري زنان شاغل داراي فرزندان دبستاني و مهدكودكي را مطرح كرديم به دليل مراجعه بسيار زياد بانوان و نگراني آنها به دليل بسته بودن مهدكودك‌ها و دبستان‌ها و آسيب‌هايي بود كه بر اثر تنها گذاشتن فرزندان متوجه خانواده مي‌شد. خزعلي با بيان اينكه دوركاري اين مادران لزومي به مطرح شدن مجدد در دولت ندارد، چراكه دو بار تاكنون مطرح شده است، تاكيد كرد: رياست‌جمهوري و معاون اول ايشان تاكيد بر رعايت حال مادران و كودكان و امكان ادامه دوركاري داشته‌اند و البته راهكار استفاده سازمان اداري و استخدامي هم از مصوبه سال ۸۹ بسيار خوب است و شامل حال تمام افراد از جمله مادران كودكان دبستاني مي‌شود. وي در پايان سخنان درباره چرايي عدم همكاري برخي مديران ادارات براي دوركاري مادران شاغل، خاطرنشان كرد: طبيعتا مديران با توجه به شرايط كاري هر اداره يا سازمان مقدار حضور يا دوركاري را تعيين مي‌كنند، همان وضعيتي كه در زمان بخشنامه ايام كرونا و دوركاري سال گذشته بوده است و انتظار مي‌رود مواردي كه امكان دوركاري وجود دارد و لطمه‌اي به كيفيت كار وارد نمي‌شود همكاري لازم صورت پذيرد. اين كار ضمن صرفه‌جويي در برخي هزينه‌ها مانند مصرف انرژي مي‌تواند بازدهي كار را به دليل آرامش مادران افزون كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون