• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5058 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۶ آبان

خبر

لهستان بازار قارچ روسيه را از ما گرفت

نيما باغباني، دبير انجمن صنفي پرورش‌دهندگان قارچ خوراكي ايران گفت: مصرف سرانه قارچ در روسيه بسيار بالاست و كشور لهستان بعد از شناسايي اين بازار ظرفيت توليد خود را از 5 هزار تن به 300 هزار تن رساند و توانست بخش قابل توجهي از بازار روسيه را از آن خود كند. وي گفت: سرمايه‌گذاري در صنعت قارچ مزيت مطلق است، چراكه در بازه زماني كوتاه اصل سرمايه برگشت مي‌شود. اين فعال اقتصادي ادامه داد: در حال حاضر نزديك به 3 هزار واحد توليدي داراي پروانه بهره‌برداري در صنعت قارچ خوراكي فعاليت دارند. اين تعداد موفق به اخذ جواز تاسيس و پروانه بهره‌برداري از نظام مهندسي كشاورزي و سازمان جهاد كشاورزي استان‌ها شده‌اند.


سوخت آزاد در دسترس رانندگان قرار گرفت
اكبر ياوري، عضو هيات‌مديره اتحاديه بارفروشان گفت: تمام ارقام ميوه و تر‌بار در ميدان موجود است و خللي در باررساني به‌ دليل اختلال فني در شبكه سوخت‌گيري ايجاد نشد. وي در پاسخ به اين پرسش كه اختلال فني در شبكه سوخت‌گيري تاثيري در رسيدن بار ميوه و تربار به تهران گذاشته است؟ گفت: خوشبختانه تمامي جايگاه‌هاي سوخت تعطيل نشده‌اند و روند سوخت‌گيري انجام مي‌شود. وي ادامه داد: سوخت آزاد در دسترس رانندگان حمل بار است و خللي در بارگيري ايجاد نشد و تمام ارقام ميوه و تربار در ميدان وجود دارد و قيمت‌ها نيز روند افزايشي به خود نگرفتند.


۸۰ درصد جايگاه‌هاي سوخت فعال شده‌اند
كرامت ويس‌كرمي، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: تا ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه 2 هزار و ۸۰۰ جايگاه در سراسر كشور به‌ صورت آفلاين فعال شده و سوخت‌گيري در اين جايگاه‌ها امكان‌پذير شده است.وي با بيان اينكه ۸۰ درصد جايگاه‌هاي سوخت فعال شده‌اند، افزود: حدود ۲۴۰ جايگاه نيز به صورت سامانه‌اي راه‌اندازي شده و در اين جايگاه‌ها عرضه سوخت با استفاده از كارت سوخت هوشمند و به صورت سهميه‌اي نيز امكان‌پذير شده است.به گفته مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تا قبل از ظهر امروز همه جايگاه‌هاي سوخت كشور به مدار بازخواهند گشت.


درخواست دو ضامن براي وام وديعه كاملا قانوني است
محمدرضا جمشيدي، دبير كانون بانك‌ها و موسسات اعتباري خصوصي اظهار داشت: هيچ ملكي از ضامن به رهن بانك گرفته نمي‌شود، اما بانك بايد مطمئن شود كه اگر اين وام پرداخت نشد ضامن مي‌تواند آن را پرداخت كند و موضوع اين است كه ضامن بايد در دسترس باشد. جمشيدي با تاكيد بر اينكه به‌طور قانوني اختيار تامين كافي به بانك داده شده است، اظهار داشت: تامين ضامن و وثيقه موضوع كاملا توافقي با بانك است، در نهايت وام‌گيرنده بايد اين اطمينان را حاصل كند كه مي‌تواند اين وام را بازپرداخت كند.  دبير كانون بانك‌ها و موسسات اعتباري خصوصي با بيان اينكه دو ضامن براي وام وديعه كاملا قانوني است، گفت: بارها شاهد مواردي بوديم كه ضامن اول بيكار بود يا اينكه درآمد كافي نداشت، بنابراين در اين شرايط بانك مي‌تواند درخواست ضامن دوم را داشته باشد كه به اتكاي امضاي دو ضامن تسهيلات وديعه مسكن را در اختيار مستاجران بگذارد.


توزيع ۱۰۰۰ تن تخم‌مرغ وارداتي
حميد كاشاني، رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار از واردات و توزيع گسترده ۱۰۰۰ تن تخم‌مرغ به كشور خبر داد و گفت: تا زماني كه بازار اين كالاي پروتئيني به تعادل برسد واردات ادامه خواهد داشت.  وي با اينكه نرخ مصوب هر شانه تخم‌مرغ براي مصرف‌كننده ۴۳هزار تومان و درب مرغداري ۳۸ هزارتومان شده است، گفت: در حال حاضر نيز هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددي با نرخ ۴۳ هزارتومان در ميادين ميوه و تربار، غرفه‌ها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بدون محدوديت توزيع مي‌شود. وي ادامه داد: اينكه در سطح شهر با قيمت‌هاي بيش از ۵۰ هزارتومان فروخته مي‌شود به دليل اين است كه سود تخم‌مرغ مصوب براي مغازه‌داران مقرون به صرفه نيست. يعني سودي كه براي توزيع تخم‌مرغ با نرخ مصوب توسط سازمان حمايت تعيين شده مورد قبول مغازه‌داران نبوده، به همين دليل قيمت‌ها را افزايش داده‌اند.


چرا تخلفات باربري‌ها زياد شده؟

محسن طاقدار، رييس هيت مديره كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي حمل و نقل درون شهري و رييس سابق اتحاديه حمل و نقل بار سبك و پيك موتوري كشور نبود نظارت اتحاديه و تامين نشدن كارگران اين بخش به لحاظ اقتصادي را از عوامل اصلي افزايش تخلفات در حوزه حمل و نقل عنوان كرد.  يك فعال صنفي نيز در اين برنامه از افزايش تخلفات صنفي در حوزه باربري خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد هستيم باربري‌ها ابتدا مبلغي را طي مي‌كنند، اما به بهانه‌هاي مختلف در نهايت مبلغ بيشتري را طلب  و با داد و بيداد هم آن را دريافت مي‌كنند. تخلف ديگر اين است كه باربري‌ها براي حمل وسايل سنگين به صورت توافقي هزينه دريافت مي‌كنند يا براي حمل پياده كالا تا آسانسور مبلغ اضافي مي‌خواهند.وي افزود: همچنين در مواردي شاهد هستيم كاميونداران به‌طور مبهم نرخ اعلام مي‌كنند. مثلا مي‌گويند براي سه ساعت ۴۰۰ هزار تومان دريافت مي‌كنند، اما اگر در همان سه ساعت دو سرويس جابه‌جا كنند، دو سرويس محاسبه مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون