• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5064 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ آبان

پيشخوان

دولت سيزدهم در مبارزه با فساد خط قرمز ندارد

رييس دولت سيزدهم با تاكيد بر اينكه اين دولت مبارزه با فساد را با قوت و جديت پيگيري خواهد كرد، اظهار داشت: مردم شايد فقر و تنگدستي و سختي‌هاي معيشتي را تحمل كنند، اما فساد را نمي‌پذيرند. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در نشست ديروز هيات دولت با تاكيد بر اينكه مبارزه با فساد به نوعي شرط ضمن راي مردم به اين دولت بوده، گفت: حتما بايد نسبت به احتمال بروز فساد حساس باشيم و به هيچ‌وجه از مبارزه با مصاديق آن غفلت نكنيم. او با بيان اينكه بسترها و زمينه‌هاي فساد كم و بيش در همه دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: يكي از زمينه‌هاي بروز فساد، موضوع به‌كارگيري نيروي انساني است، لذا در جذب نيرو بايد صرفا بر كارآمدي و صلاحيت‌هاي قانوني و شرعي تمركز كرد و به همكاران خودمان نيز تاكيد كنيم كه از به‌كارگيري افراد به صرف آشنايي و رفاقت و بدون توجه به شايستگي‌ها خودداري كنند. رييسي خطاب به اعضاي هيات دولت تاكيد كرد: در جاهايي كه فضاسازي نسبت به انتصابات رخ مي‌دهد، اگر اين فضاسازي‌ها صحيح نيست، از عملكرد خودتان دفاع كنيد، اما توجه داشته باشيد كه شايسته‌سالاري در دولت سيزدهم صرفا يك شعار نيست، بلكه بستر و مبناي كار است و اگر انتقادات به يك عملكرد يا انتصاب شما صحيح است، بايد سريعا اصلاح كنيد. رييسي با بيان اينكه اگر فسادي در مجموعه دولت محرز شد، اول مسوولان با فرد خاطي برخورد كنند و سپس او را براي طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي نمايند، گفت: «بنده هيچ خط قرمزي ندارم؛ نه دفترم، نه معاونينم و نه وزرا هيچ‌كدام خط قرمزي براي بنده نيستند.»


انتصاب درويشيان به رياست دفتر بازرسي ويژه رييس‌جمهوري
هيات وزيران در نشست ديروز چهارشنبه حسن درويشيان را به عنوان «رييس‌دفتر بازرسي ويژه رييس‌جمهوري» و نيز «نماينده ويژه رييس‌جمهوري براي هماهنگي، پيگيري و اجراي نقشه ملي پيشگيري و مقابله با فساد در دستگاه‌هاي اجرايي» انتخاب كرد. به گزارش ايسنا، بر اين اساس حجت‌الاسلام درويشيان به منظور هماهنگي، پيگيري اجراي نقشه ملي پيشگيري و مقابله با فساد در دستگاه‌هاي اجرايي، نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در پيشگيري و مقابله با فساد، شناسايي گلوگاه‌ها و عوامل بروز فساد و آسيب‌شناسي آنها، پيگيري اجراي قوانين ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد و نحوه اجراي اصل (۴۹) قانون اساسي و جلوگيري از تعارض منافع و پيگيري و مقابله با فساد، به عنوان نماينده ويژه رييس‌جمهور تعيين شد.


انتصاب حسن بابايي به رياست سازمان ثبت اسناد و املاك
معاون اول قوه قضاييه با اشاره به انتصاب ذبيح‌الله خداييان به سمت رياست سازمان بازرسي كل كشور گفت: حسن بابايي، معاون رييس كل دادگستري استان تهران به سمت رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور منصوب شد. به گزارش خبرگزاري ميزان، حجت‌الاسلام محمد مصدق در جريان مراسم تكريم و معارفه روساي پيشين و جديد سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به انتصاب ذبيح‌الله خداييان به سمت رياست سازمان بازرسي كل كشور گفت: حسن بابايي، معاون رييس كل دادگستري استان تهران به سمت رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور منصوب شد.


انتصاب سردار رعيتي‌فرد به عنوان دبير شوراي عالي كار
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حكمي «حسين رعيتي فرد» را با حفظ سمت، به عنوان دبير شوراي عالي كار اين وزارتخانه منصوب كرد. به گزارش ايلنا و اعتمادآنلاين در متن حكم حجت‌الله عبدالملكي آمده است: «با توجه به اهميت تنظيم دقيق و اصولي روابط كار، بهبود معيشت كارگران، ارتقاي سطح مناسبت كارگري و كارفرمايي در سايه تعامل سازنده با ديگر شركاي اجتماعي، تثبيت شرايط بنگاه‌هاي اقتصادي و اجراي سياست‌هاي كلان وزارتخانه در جامعه كار و توليد و در راستاي اصل سه‌جانبه‌گرايي نسبت به اتخاذ تدابير لازم جهت افزايش بهره‌وري شورا، متناسب با شرح وظايف پيش‌بيني‌شده، اقدامات موثري را به عمل آوريد.» اكنون حسين رعيتي‌فرد عهده‌دار مسووليت معاونت روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است. سردار سرتيپ دوم پاسدار علي‌حسين رعيتي‌فرد پيش از اين، رياست بسيج كارگري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را برعهده داشته است. وي فرمانداري جهرم و مديريت مركز اجرايي قرارگاه جهاد اقتصادي سازمان بسيج سازندگي را نيز عهده‌دار بوده است.


اصرار نماينده اصولگرا بر تصفيه عناصر باقيمانده از دولت قبل
يك عضو مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس با تاكيد بر لزوم اقدام اساسي براي كنترل بازار و جلوگيري از نارضايتي مردم گفت: لازمه اين امر، تصفيه عناصر باقيمانده از دولت گروگانگير معيشت مردم است. به گزارش خبرگزاري فارس، غلامحسين رضواني در نشست علني ديروز مجلس و در تذكر شفاهي با اشاره به فرا رسيدن سيزدهم آبان‌ماه، با تشكر از اقدامات رييس‌جمهوري و دولتمردان بر لزوم اقدامات اساسي براي كنترل بازار و جلوگيري از نارضايتي مردم تاكيد كرد و گفت: «لازمه اين مساله، تصفيه عناصر باقيمانده از دولت گروگانگير معيشت مردم است كه فقط شيطان بزرگ را معادل دنيا مي‌دانستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون