• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5064 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ آبان

خيز شاه‌ماهي بوكس ايران براي خلق حماسه‌اي بزرگ‌تر

رينگ را به آتش بكش دانيال

گروه ورزش

دانيل شه‌بخش بوكسور ايراني موفق شد در رقابت‌هاي قهرماني جهان مدال خود را قطعي كند. شه‌بخش امروز براي رسيدن به فينال مسابقات جهاني و خلق يك حماسه بزرگ‌تر وارد رينگ مي‌شود. 

در رقابت‌هاي بوكس قهرماني جهان كه از دوشنبه هفته گذشته در صربستان آغاز شد در وزن ۶۰ كيلوگرم روز سه‌شنبه دانيال شه‌بخش بوكسور وزن ۶۰ كيلوگرم كشورمان در مرحله يك چهارم نهايي با ادگاراس اسكورديليس بوكسوري از كشور ليتواني مبارزه كرد و توانست در سه راند متوالي و با اقتدار حريف خود را شكست دهد. دانيال با اين پيروزي موفق شد مدال برنز خود را در اين مسابقات قطعي و نامش را در تاريخ ورزش و بوكس ايران جاودانه كند چرا كه اين نخستين مدال تاريخ بوكس ايران در مسابقات جهاني به حساب مي‌آيد. 
بوكسور با استعداد ايراني كه نقره مسابقات قهرماني آسيا را در كارنامه دارد و در المپيك هم عملكرد قابل قبولي داشت و تا يك قدمي كسب مدال پيش رفت، رقابت‌هاي صربستان را با شكست دادن حريفي از گامبيا آغاز كرد. شه بخش در مبارزه با موسي چام از گامبيا در يك مبارزه راحت به پيروزي دست پيدا كرد و راهي جمع ۳۲ بوكسور پاياني مسابقات شد.  نماينده ايران در مبارزه دوم نيز موفق شد سانچز از مكزيك را در هر سه راند شكست داده و به عنوان بوكسور پيروز از رينگ خارج شود. دانيال در سومين مبارزه به مصاف موناربك سيتبك از قرقيزستان رفت و در سه راند متوالي با نتيجه پنج بر صفر به پيروزي رسيد و در نهايت در مرحله يك چهارم هم حريف ليتوانيايي خود را مغلوب ساخت و مدال برنز خود را مسجل كرد.
شه‌بخش در اين مسابقات نشان داده هم از آمادگي بدني بسيار بالايي برخوردار است هم به بلوغ تكنيكي و فني رسيده است. در تمام مبارزه‌هاي شه‌بخش ضعف بدني حريفان در راند نهايي مشهود بوده و اين در حالي است كه بوكسور ايران در راند سوم همانند راند نخست كاملا سرحال مبارزه مي‌كند. دانيال همچنين به دقت مراقب است اشتباهات المپيك توكيو كه باعث شد دستش از مدال كوتاه بماند را تكرار نكند. او هوش را به صورت كامل چاشني مبارزاتش كرده و حالا در آستانه رسيدن به فينال مسابقات جهاني بوكس قرار دارد. 
مدال شه‌بخش از اين جهت بسيار ارزشمند است كه رشته ورزشي بوكس در ايران هيچگاه رنگ مدال جهاني را به خود نديده بود و حتي مي‌رفت بعد از انقلاب براي هميشه تعطيل شود. از سال ۱۳۶۸ كه ورزش بوكس در ايران بعد از 10 سال دوباره راه‌اندازي شد مشكلات فراواني مقابل اين رشته ورزشي محبوب و جذاب وجود داشته اما ورزشكاران و علاقه‌مندان اين رشته ورزشي اجازه ندادند چراغ بوكس خاموش شود. بدون شك مدالي كه دانيال با خود از مسابقات جهاني به تهران باز مي‌گرداند مي‌تواند نويدبخش آينده‌اي روشن براي مشت‌زن‌هاي ايراني باشد.  دانيال شه‌بخش امروز پنجشنبه در مرحله نيمه‌نهايي مسابقات قهرماني جهان به مصاف عبدالماليك خالوكوف بوكسور ۲۱ ساله ازبكستاني كه مدال طلاي المپيك جوانان را در كارنامه دارد خواهد رفت و در صورت پيروزي راهي ديدار نهايي خواهد شد. بوكسور زاهداني كشورمان كه تازه وارد دهه سوم زندگي‌اش شده و به جادوگر رينگ معروف است، در فينال احتمالي با برنده مبارزه دو بوكسور از كشورهاي فرانسه و جمهوري دومينيكن ديدار خواهد كرد.
بوكسور تيم ملي كشورمان پس از تاريخ‌سازي براي ايران در بلگراد، به سايت «اينسايد دِ گيمز» انگليس گفت: وقتي پا به اين مسابقات گذاشتم به فكر كسب مدال در اينجا و كسب مدال تاريخي براي ايران بودم چون اين اولين مدال جهاني ما است. ما يك تيم هستيم و تمامي اعضاي تيم بوكس ايران مي‌خواستيم در اين مسابقات مدال تاريخي‌مان را كسب كنيم، اما من تنها كسي بودم كه موفق به انجام اين كار شدم. شما در پايان مسابقه شادي من را ديديد و بابت اين موفقيت گريه‌ام گرفت. شه‌بخش ادامه داد: مي‌خواهم از سرمربي‌ام تشكر كنم كه به من باور داشت. اعضاي كادرفني تيم ملي ابتدا من را به مسابقات بوكس قهرماني آسيا بردند و سپس فرصت مبارزه را در اينجا دادند. من اين موفقيت را به استكي تقديم مي‌كنم و از او تشكر مي‌كنم كه فرصت مبارزه در اينجا را به من داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون