• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5064 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ آبان

خبر اجتماعي

تاكيد  بر رعايت قانون كار  در واحدهاي تابعه وزارت تعاون

وزير تعاون در بخشنامه‌اي به مديران عامل سازمان‌ها، صندوق‌هاي بازنشستگي و بانك‌هاي تابعه بر رعايت قانون كار و ارايه گزارش وضعيت موجود در واحدهاي مشمول قانون كار مجموعه‌هاي زير نظر اين وزارتخانه تاكيد كرد.
در متن بخشنامه حجت‌الله عبدالملكي آمده است: «نظر به اينكه وزارت متبوع، مرجع قانوني نظارت بر اجراي قوانين و مقررات كار است، رعايت دقيق مقررات در آن دسته از شركت‌هاي تابعه و وابسته كه تابع قانون كار باشند، اهميت مضاعف پيدا مي‌كند. در اجراي ماده ۴۹ قانون كار و به منظور استقرار مناسبات صحيح كارگاه با بازار كار در زمينه مزد، مقتضي است با رعايت تشريفات مقرر قانوني، نسبت به تهيه و اجراي طرح طبقه‌بندي مشاغل اقدام شود. با عنايت به تبصره ۴ ماده ۱۳۱ قانون كار و مقررات و تشريفات مقرر در فصل ششم آن قانون و با رعايت اصل سه‌جانبه‌گرايي و مشاركت كارگران آن مجموعه، لازم است در اسرع وقت نسبت به تشكيل يكي از تشكل‌هاي كارگري (شوراي اسلامي كار، انجمن صنفي يا نماينده كارگران) در هر يك از واحدهاي مربوطه اقدام شود.همچنين، با توجه به تبصره ۲ ماده ۲۷ قانون كار و آيين‌نامه اجرايي مربوط و به منظور مديريت بهتر كارگاه، نسبت به تهيه آيين‌نامه انضباطي و نيز تشكيل كميته‌هاي انضباطي در آن واحدها اقدام شود.در اجراي ماده ۹۳ قانون كار به منظور پيشگيري از حوادث و بيماري‌ها در كارگاه‌هايي كه برابر ماده مذكور مشمول داشتن كميته حفاظت فني و بهداشت كار هستند با رعايت تشريفات مقرر در آيين‌نامه‌هاي بازرسي كار، نسبت به تشكيل كميته حفاظت فني و بهداشت كار در واحدهاي مشمول اقدام شود.مسووليت نظارت بر حسن اجراي اين بخشنامه بر عهده معاونت روابط كار بوده و مقتضي است تمامي واحدهاي مشمول اين بخشنامه همكاري مناسب با آن معاونت را داشته باشند. معاونت روابط كار، مكلف است از طريق واحدهاي استاني نسبت به مطابقت وضعيت اعلامي و بررسي ميداني توسط بازرسان كار اقدام كند و موارد نظير پايداري مشاغل در واحدهاي مشمول را نيز بررسي و گزارش تمامي موارد را به صورت سالانه به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گزارش دهد. اولين گزارش، حداكثر ۳ماه پس از ابلاغ اين بخشنامه ارايه شود.»

فقط ۴۰ درصد جمعيت كشور دو دوز واكسن زده‌اند

عضو كميته علمي كشوري كرونا گفت: درحال حاضر نزديك به ۴۰ درصد كل جمعيت كشور دو دوز واكسن خود را دريافت كرده‌اند. مسعود يونسيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در پاسخ به اين سوال كه تزريق دوزهاي تركيبي واكسن كرونا چقدر مي‌تواند به افزايش كارايي آنها كمك كند، گفت: در ارتباط با مساله تركيب واكسن‌ها، مطالعاتي انجام شده است كه نشان مي‌دهد برخي واكسن‌ها اگر در دو نوع متفاوت تزريق شده باشد، ممكن است اثربخشي بيشتري داشته باشد، اما اين مساله براي همه واكسن‌ها صادق نيست و اين‌طور نيست كه هر واكسني را با هم تركيب كنيم اثربخشي‌اش بيشتر شود.اتفاقا در بسياري از واكسن‌ها نشان داده شده است كه حتما بايد دوز دومش از همان نوع اول باشد كه اثربخشي مناسبي داشته باشد. براي دوز سوم افرادي كه نيازمند اين دوز هستند، مانند سالمندان، كادر پزشكي و افراد داراي نقص ايمني نيز مساله تركيب واكسن‌ها مطرح است كه آن هم باز همان‌طور كه گفتم براي تمام واكسن‌ها نشان داده نشده است كه تغيير نوع واكسن الزاما منجر به بهتر شدن نتيجه شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون