• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5067 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ آبان

خبر

    عضو شوراي شهر تهران گفت: آبگرفتگي روزهاي اخير كه ترافيك تهران را چند برابر كرد مايه تاسف ما شد. از همه شهروندان عذرخواهي مي‌كنم و از شهرداري تهران مي‌خواهم براي بارندگي‌هاي بعدي تهران آمادگي لازم ايجاد كند. بارها نسبت به موضوع پسماند، نظافت و پراكندگي زباله در معابر و جوي‌ها تذكر داديم. متاسفانه در اولين‌ بارندگي تهران نتيجه بي‌توجهي به اين تذكرها و هشدارها را شاهد بوديم و مديركل خدمات شهري شهرداري در گفت‌وگويي تلويزيوني اعلام كرد كه علت آبگرفتگي معابر زباله‌هاي ريخته شده در ۱۰ هزار كيلومتر شبكه‌هاي فرعي و جوي‌هاي آب است. سازمان هواشناسي، باران‌هاي سيل‌آسا و احتمال آبگرفتگي را هشدار داده بود اما آيا امكان نداشت قبل از آبگرفتگي و جاري شدن سيلاب با استفاده از تجربه گذشته و نقاط مشخص شده آبگرفتگي كه نقشه آن در اختيار همه مناطق است؛ علاج واقعه را قبل از وقوع مي‌كرديم؟ 
    تا پايان مرداد سال جاري دو ميليون و ۲۸۵ هزار و ۳۰۹ نفر بازنشسته از سازمان تامين اجتماعي مستمري دريافت مي‌كنند كه در مقايسه با تعداد بازنشستگان در مرداد سال ۱۳۹۹ افزايش ۸ درصدي را نشان مي‌دهد. از مجموع پرونده‌هاي مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي در پايان مرداد سال جاري، ۵۲ درصد مربوط به بازنشستگان، ۴۴ درصد متعلق به بازماندگان و ۳ درصد مربوط به از كارافتادگان است. ادارات كل اصفهان، شرق تهران، غرب تهران، خراسان رضوي، خوزستان، فارس، آذربايجان شرقي، مازندران، شهرستان‌هاي تهران، البرز، گيلان، كرمان و مركزي بيشترين تعداد بازنشسته تحت پوشش را در مرداد سال جاري داشتند.
    رييس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران از وجود ۸۹ تاوركرين (جرثقيل غول‌آسا) ناايمن در سطح شهر تهران خبر داد. به گفته او بر اساس بازديدهاي ميداني از وضعيت تاوركرين‌هاي سطح شهر تهران در آبان ۱۴۰۰، تعداد كل تاوركرين‌ها ۷۱۶ مورد بوده كه از اين تعداد ۶۲۷ مورد داراي تاييديه ايمني و فاقد نقص بوده و تعداد ۸۹ مورد داراي نقص هستند كه بيشترين تاوركرين غيراستاندارد در منطقه ۱، ۲ و ۵ شهرداري تهران است و يكي از خطرات اين جرثقيل‌هاي ناايمن، حركت آنها هنگام جابه‌جايي مصالح يا چرخيدن بوم بزرگ آن به اطراف است كه در صورت سقوط ممكن است روي ساختمان‌هاي اطراف و خودروها يا رهگذران بيفتد. 
    مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان در اشاره به بارش حدود ۲۵ ميلي‌متري باران در شهر اصفهان طي روزهاي اخير، از آبگرفتگي در ۳۰۰ نقطه مسكوني در استان، پس‌زدگي فاضلاب در شمال اصفهان، ورود روان‌آب‌هاي حاصل از بارش‌ها به منازل برخي شهروندان، آبگرفتگي در گذرگاه‌ها و معابر شهري، آبگرفتگي جاده در محور رامشه به حسن‌آباد و شهرضا خبر داد. 
    مديركل تعزيرات حكومتي تهران از حكم تعطيلي چهار بيمارستان شهر تهران به سبب اضافه دريافت از بيماران خبر داد.  محمدعلي اسفناني گفت: بيمارستان اول ۲۲۱ ميليارد ريال از مردم اضافه دريافت داشته كه علاوه بر استرداد اين وجه بايد سه ميليارد و ۱۳۰ ميليون ريال نيز به عنوان جزاي نقدي در حق صندوق دولت پرداخت كند. اين بيمارستان به لغو پروانه تاسيس و همچنين پروانه مسوول فني و توبيخ كتبي و درج در پرونده پزشكي محكوم شده است. بيمارستان دوم هم به سبب اضافه دريافتي كه داشته، محكوم شد ۱۰ برابر ارزش تخلف انجام شده را به عنوان جزاي نقدي بپردازد و لغو پروانه مسوول فني و لغو پروانه تاسيس و همچنين توبيخ كتبي و درج در پرونده از ديگر احكام صادر شده در خصوص اين بيمارستان است.بيمارستان سوم هم ۱۷۸ ميليون ريال اضافه دريافت از مردم داشته است كه علاوه بر استرداد اين وجه بايد يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال نيز جزاي نقدي پرداخت كند و لغو پروانه تاسيس و لغو پروانه مسوول فني و توبيخ كتبي و درج در پرونده از ديگر احكام صادره براي اين بيمارستان است. بيمارستان چهارم نيز محكوم شد ۴۵۸ ميليون ريال اضافه دريافت را به شكات برگرداند و علاوه بر اين به پرداخت ۲۱ ميليارد و ۶۰۷ ميليون ريال جزاي نقدي و لغو پروانه تاسيس و لغو پروانه مسوول فني، توبيخ كتبي و درج در پرونده پزشكي محكوم شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون