• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5074 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ آبان

ضربه سر ميتروويچ، دا لوز را به آتش كشيد

ممكن است رونالدو به جام جهاني نرسد

همان‌طور كه انتظار مي‌رفت بازي دو تيم پرتغال و صربستان از هفته پاياني انتخابي جام جهاني بسيار جذاب از آب درآمد. ياران كريس رونالدو مي‌توانستند در خانه و در ورزشگاه دا لوز با كسب حتي يك تساوي بليت سفر به قطر را به دست بياورند اما ضربه سر ميتروويچ در دقيقه ۹۰ آرزوهاي ميزبان را دود هوا كرد. 
پرتغال با شكست 2 بر يك مقابل صربستان شانس صعود مستقيم به جام جهاني را از دست داد و حالا بايد شانسش را در پلي‌آف امتحان كند. شاگردان سانتوش در گروه اول مسابقات با كسب ۱۷ امتياز از ۸ بازي در جايگاه دوم قرار گرفتند. تساوي در هفته هفتم مقابل ايرلند و باخت در هفته پاياني مقابل صربستان دليل از دست رفتن صدرنشيني براي تيمي است كه در 6 هفته ابتدايي 5 برد و يك تساوي به دست آورده بود. 
رفتن پرتغال به پلي‌آف ممكن است اتفاقات غيرمنتظره‌اي براي اين تيم رقم بزند و درنهايت به حذف‌شان از جام جهاني بينجامد. درست مثل بلايي كه سر ايتاليا در انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ آمد. اين يعني كريستيانو رونالدو نمي‌تواند احتمالا در آخرين جام جهاني دوران حرفه‌اي‌اش حاضر باشد. رونالدو فعلا ۳۶ ساله است و در جام جهاني ۲۰۲۶، 40 ساله مي‌شود. 
بخشي از ناراحتي شديد رونالدو بعد از شكست مقابل صربستان هم به همين مساله برمي‌گردد. پرتغال كه ابتدا با گل دقيقه 2 رناتو سانچز پيش افتاده بود و رسيدن به جام جهاني را نزديك‌تر از هر زمان ديگري حس مي‌كرد آن را از دست داد و رونالدو فهميد ممكن است در زمان جام جهاني قطر مجبور شود مسابقات را از تلويزيون تماشا كند. بخش ديگري از عصبانيت رونالدو هم برمي‌گردد به اتفاقاتي كه در بازي رفت 2 تيم در صربستان رقم خورد و گل صحيح رونالدو در لحظات پاياني به اشتباه توسط داور مردود اعلام شد. اگر آن گل توسط داور رد نمي‌شد پرتغال با هر نتيجه‌اي در بازي يكشنبه شب راهي قطر مي‌شد. رونالدو تجربه حضور در جام‌هاي جهاني ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را در كارنامه دارد و مي‌خواهد پنجمين جام جهاني‌اش را هم تحربه كند. او كه همين اواخر عنوان بهترين گلزن تاريخ فوتبال ملي دنيا را از علي دايي گرفت، قصد دارد با گلزني در پنجمين جام جهاني متوالي يك ركورد بزرگ ديگر از خودش به ثبت برساند. تيم پرتغال فعلا در سيد يك تيم‌هاي راه يافته به پلي‌آف انتخابي جام جهاني قرار دارد. ليست تيم‌هاي برتر دوم راه يافته به پلي‌آف انتخابي جام جهاني سه‌شنبه شب تكميل مي‌شود و پرتغال نيز حريف خود را در راه رسيدن به جام جهاني خواهد شناخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون