• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5074 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ آبان

يوزها امشب مسافر جام جهاني مي‌شوند؟

سوريه را ببريد تا جشن بگيريم

تيم ملي فوتبال ايران امروز و در هفته ششم رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني قطر از ساعت 19:30 به وقت تهران مقابل سوريه به ميدان مي‌رود. اين بازي در ورزشگاه شاه عبدالله اردن با قضاوت ما نينگ چيني برگزار مي‌شود. 
ملي‌پوشان فوتبال كشورمان تا پيش از ديدار با سوريه با كسب ۱۳ امتياز از ۵ بازي در صدر جدول گروه A مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا قرار گرفته‌اند و كره با ۱۱ امتياز دوم است. برد ايران در بازي امروز به اين معناست كه ۹۰درصد كار صعود شاگردان اسكوچيچ به جام جهاني تكميل شده است. تيم ملي ايران تاكنون ۲۹بار مقابل سوريه قرار گرفته است و تنها يك‌بار طعم شكست مقابل اين تيم را چشيده؛ شكستي كه برمي‌گردد به سال ۱۳۵۲. در آخرين ديدار دو تيم در دور رفت انتخابي جام جهاني نيز ايران با تك گل عليرضا جهانبخش پيروز شد. 
غايب بزرگ بازي امروز دراگان اسكوچيچ سرمربي تيم ملي است. اسكوچيچ در بازي با لبنان و بعد از 
به ثمر رسيدن گل تساوي ايران توسط سردار آزمون با نيمكت حريف درگير شد و با كارت قرمز داور از بازي كنار رفت. ديگر غايب تيم ملي مهدي طارمي است كه در اردوي مربوط به دو بازي ايران مقابل لبنان و سوريه به دليل مسائل انضباطي دعوت نشده است. همچنين حضور عليرضا بيرانوند در تركيب ثابت هم در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. بيرو در دو بازي اخير دو بار گل خورده كه يكي از اين دو گل روي اشتباه محض او وارد دروازه تيم ملي ايران شد. 
با برگزاري ديدارهاي هفته ششم انتخابي جام جهاني در منطقه آسيا اين مسابقات تا بهمن ماه كه ايران بايد در آزادي مقابل عراق قرار بگيرد تعطيل مي‌شود. برد در بازي مقابل سوريه و كسب حداقل امتياز برابر عراق در آزادي صعود ملي‌پوشان كشورمان به جام جهاني قطر را تضمين مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون