• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5075 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ آبان

پيدا و پنهان

ايران بالاترين يارانه انرژي را به پولدارها مي‌دهد!

رضا پديدار، رييس كميسيون انرژي و محيط زيست اتاق بازرگاني تهران مي‌گويد برآوردهاي جهاني حاكي از آن است كه بالاترين ميزان يارانه انرژي پرداختي در سال ۲۰۲۰ به ايران تعلق دارد. وي اظهار كرد: در ايران بخش مهمي از يارانه انرژي به صورت غيرنقدي پرداخت مي‌شود كه اين موضوع در سال‌هاي گذشته بارها با انتقاد كارشناسان مواجه بوده است. متاسفانه اين يارانه به دست نيازمندان واقعي نمي‌رسد و ثروتمندان بيشترين استفاده را از آن مي‌برند.


سود ۷ ميليوني دلالان  بابت فروش هر لاستيك

وحيد خراساني كارشناس صنعت تاير با اشاره به گراني قيمت تاير ناوگان سنگين در بازار تاير گفت: در بازار لاستيك سنگين بعضا مشاهده مي‌شود كه فاصله‌اي قابل توجه ميان قيمت لاستيك ايراني با قيمت مصوب و بازار آزاد وجود دارد. وي افزود: متاسفانه بسياري از رانندگان از قيمت رسمي و مصوب تاير اطلاع نداشته و در مورد چگونگي خريد تاير از سامانه كالا وزارت صمت نا‌آگاه هستند. به همين دليل لاستيك را با قيمت 2 برابر بيشتر از بازار آزاد خريداري مي‌كنند. به عنوان مثال يك تاير 385 اتوبوسي و كاميوني در سامانه به قيمت 8 ميليون و800 هزار تومان به فروش مي‌رسد اما در بازار آزاد با قيمت 15 ميليون تومان عرضه مي‌‎شود.


قطع گاز، استفاده از مازوت  و گراني سيمان!

عبدالرضا شيخان دبير انجمن سيمان در نامه‌اي به واحد‌هاي توليدي سيمان از قطع گاز واحد‌هاي ديگر خبر داد. در نامه دبير انجمن سيمان آمده، براساس اطلاعات دريافتي از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ديسپچينگ ملي گاز، احتمالا گاز كارخانه‌هاي توليد سيمان مستقر در استان‌هاي قم، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گيلان، گلستان، مازنداران، مركزي، همدان، يزد، ايلام، اصفهان، اردبيل، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، زنجان و سمنان از فردا ۲۵ آبان ۱۴۰۰ قطع خواهد شد. بر اين اساس واحد‌هاي توليدي سيمان كه گاز آنها قطع خواهد شد بايد نسبت به استفاده از سوخت جايگزين اقدام كنند. در حال حاضر واحد‌هاي سيماني كه در مناطق شمالي و شمال شرقي كشور قرار دارند، با توجه به قطع گاز با سوخت مازوت در حال فعاليت هستند. اما مصرف مازوت تبعات سنگين زيست‌محيطي دارد و آلودگي هوا را در شهر‌ها افزايش خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون