• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5078 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ آبان

خبرخوان

افت 27 هزار واحدي  شاخص بورس

شاخص كل بورس تهران در پايان معاملات ديروز بازار سرمايه با ريزش شديد ۲۷ هزار و ۲۰۰ واحدي يك پله سقوط كرد و در سطح يك ميليون و ۳۸۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص كل هم‌وزن نيز سرخپوش شد و با افت ۳ هزار و ۲۰۰ واحدي به ۳۸۳ هزار و ۵۲۸ واحد رسيد. فرابورس نيز ۲۵۴ واحد منفي شد و ۱۹ هزار و ۹۸۸ را ثبت كرد. فارس، فولاد و شستا نمادهايي بودند كه بيشترين تاثير منفي را بر شاخص بورس داشتند و شفن، پترول و انرژي ۳ سبزترين نمادها در روز سرخ بورس بودند.


فروش مرغ بالاتر از ٣١ هزار تومان، گران‌فروشي است

حبيب اسدالله نژاد مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران كشور، در واكنش به افزايش قيمت مرغ در بازار به ۴۰ هزار تومان در حالي كه دولت نرخ مصوب اين كالا را ۳۱ هزار تومان تعيين و اعلام كرده است، اظهار داشت: تامين مرغ در كشور تقريبا شرايط مطلوبي دارد و به‌طور نسبي مرغ مورد نياز در حال تامين است و بخشي هم از طريق واردات يا ذخاير تامين شده است. مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي با بيان اينكه قيمت مصوب مرغ (٣١ هزار تومان) منطقي است، گفت: فروش مرغ با قيمت‌هاي بالاتر از اين رقم گران‌فروشي و اجحاف به مصرف‌كننده است.

بانك‌ها ملزم به ارايه قرارداد تسهيلات هستند

طبق اعلام وزير امور اقتصادي و دارايي، بانك‌ها بايد يك نسخه از قرارداد تسهيلات بانكي را دراختيار توليدكنندگان، فعال اقتصادي و اشخاص حقيقي قرار دهند. اين دستور از روز گذشته بايد اجرايي مي‌شد. وزير اقتصاد با بيان اينكه شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي در اين زمينه مصوباتي داشتند اما به دليل ضعف نظارتي بانك مركزي به‌ طور كامل اجرا نمي‌شود، گفت: صادقانه بگويم بسيار ضعيف اجرا مي‌شد و در جلسه‌اي كه با مديران عامل بانك‌هاي دولتي داشتيم تعهدي جدي گرفته شد كه حداقل در زيرمجموعه وزارت اقتصاد كه وزير به عنوان رييس مجمع عمومي بانك‌ها مسووليت در قبال بانك‌ها و مردم دارد هر مراجعه‌كننده از گيرندگان تسهيلات، درخواست يك نسخه از قرارداد را داشته باشد، بانك‌ها موظف هستند كه ارايه دهند تا شفاف شود و اگر اجحافي مي‌شود در مراجع قانوني قابل پيگرد باشد. به زودي به سمت الكترونيكي شدن قرارداد تسهيلات مي‌رويم كه امكان نظارت آنلاين آن وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون