• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5079 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر

پاپ خندان ستاره حراجی شد

تابلو نقاشی «پاپ و جغدها» اثر «فرانسیس بیکن» نقاش‌ نامی اکسپرسیونیست ستاره جدیدترین حراجی «فیلیپس» شد. به گزارش ایسنا، پس از کریستیز و ساتبیز حراجی این فصل فیلیپس با حضور آثار هنری نقاشان نامی برگزار شد و این‌بار تابلو نقاشی «پاپ و جغدها» اثر «فرانسیس بیکن» نقاش مشهور بریتانیایی عنوان گران‌ترین اثر حراجی را به خود اختصاص داد. در این حراجی در مجموع ۴۳ اثر از ۴۶ اثر هنری ارائه شده به فروش رسید و ارزش کلی آثار فروخته‌شده به ۱۳۹ میلیون دلار رسید تا رکوردی در فروش تاریخ این حراجی به ثبت برسد. تابلو نقاشی «فرانسیس بیکن‌» که در سال ۱۹۵۸ خلق شده است به قیمت ۳۳ میلیون دلار فروخته شد. کارشناسان ارزش تقریبی آن را۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند. این تابلو نقاشی برای نخستین بار در ۳۵ سال اخیر در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود. «بیکن» این اثر را در دوران اقامت ۱۴ ماهه‌ای که در مراکش داشت خلق کرد. این یکی از نقاشی‌هایي است که «بیکن» با الهام از «پرتره پاپ اینوسنت دهم» اثر «دیه‌گو ولاسکس» خلق کرده است.

رکورد بزرگ‌ترین ارکستر جهان شکسته شد
با تلاش هزاران نوازنده ونزوئلایی، رکورد بزرگ‌ترین ارکستر جهان شکسته شد. به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ هفته گذشته بیش از ۱۲هزار نوازنده که اغلب کودک و نوجوان بودند یک قطعه کلاسیک را به مدت پنج دقیقه نواختند تا بتوانند رکورد دو سال پیش نوازنده‌های روس را بشکنند و حالا عنوان بزرگ‌ترین ارکستر جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به نام این گروه ونزوئلایی ثبت شده است. با این حال، گینس فقط  ۸,۵۷۳ نفر از اعضای این گروه چند هزار نفره را برای شکستن این رکورد به رسمیت شناخت. وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا و سفیر روسیه در کاراکاس ثبت این رکورد جدید توسط نوازندگان این گروه را تبریک گفتند. نوازندگان این گروه تحت نظارت برنامه‌ای به نام «ال سیستما»‌ که از سال ۱۹۷۵ با هدف آموزش موسیقی کلاسیک برای هزاران کودک راه‌اندازی شده است گردهم آمده بودند. رکورد پیشین به گروه ارکستری متشکل از ۸,۰۹۷  نوازنده تعلق داشت که به همراه یکدیگر در سن‌پترزبورگ واقع در روسیه موسیقی اجرا کردند. شرایط ثبت این رکورد نوازندگی همزمان، بدون جایگزین شدن نوازندگان و جابه‌جایی سازها را شامل می‌شود.

آبرنگ‌های علی‌اکبر صنعتی پس از سال‌ها نمایش داده می‌شود
نمایشگاهی از آثار آب‌رنگ علی‌اکبر صنعتی 
-‌نقاش و مجسمه‌ساز ایرانیِ اهل کرمان- در گالری آرتیبیشن روی دیوار می‌رود. برگزاری نمایشگاهی از مجموعه آبرنگ این هنرمند به منظور ارج نهادن به هنر این استاد شکل گرفته و از جهت حفظ و یادآوری هنر او در حافظه جمعی نسل‌های مختلف اهمیت دارد. در استیتمنت (بیانیه) نمایشگاه آمده است: «آدم‌های او در اجتماعی از مجسمه‌ها با آدم‌های او در میان ‌صحنه آبرنگ از یک خانواده و اجتماع هستند. او با این تکنیک تصویرهایی پدید می‌آورد که نمایان شدن فیگور در میان کاغذ مثل جادوست.» نمایشگاه آثار آبرنگ علی‌اکبر صنعتی از روز جمعه، ۵ آذر ۱۴۰۰ تا روز یکشنبه، ۱۴ آذر ماه در گالری آرتیبیشن برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ (روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۰) به گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به اتوبان همت، خیابان گل‌نبی، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی‌پور، کوچه‌ قندی، شماره ۶ مراجعه کنند. همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با آغاز نمایشگاه در سایت آرتیبیشن (www. artibition. net) دایر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون