• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5079 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر

مرور خبر

  سخنگوی جمعیت هلال احمر : بیش از ۶ هزار چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان هرمزگان توزيع شده و روند توزیع چادر میان آن دسته از شهروندانی که منازل آنها آسیب دیده، یا از ایمنی کافی برخوردار نیست، ادامه دارد. 
  برخی منابع خبری در مجتمع معدن طلای آق‌دره از پایان کار دست‌کم ۱۰۰ نفر از کارگران واحد استخراج این واحد معدنی خبر می‌دهند و به گفته آنها از اول آذر دست کم ۱۰۰ کارگر شاغل در بخش استخراج معدن طلای آق‌دره اجازه ورود به این واحد معدنی را ندارند و به دلیل فصلی بودن کار خود، بیکار می‌شوند. استدلال کارفرما این است که سرمای فصل زمستان مانع فعالیت استخراج و کار کارگران فصلی می‌شود به همین دلیل به قرارداد کاری آنها خاتمه می‌دهد. همچنين ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر ، پایان آذرماه تعدیل می‌شوند و هیچ تضمینی برای بازگشت به کار این کارگران از سوی پیمانکار بعد از ایام بیکاری وجود ندارد. حدود ۵۰۰ کارگر شاغل در این معدن با شروع فصل سرما هر ماه منتظرند که اسامی‌شان در لیست «تعدیلی‌ها» باشد و هر سال در فصل زمستان حدودا ۶۰  درصد از کارگران تعدیل  می‌شوند. 
  جوان ۲۵ ساله ایلامی شب شنبه در شهرک صنعتی چوار به دلیل مشکلات شخصی به زندگی‌اش پایان داد. این جوان که در یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی چوار ( ایلام) مشغول به کار بود  اقدام به خودکشی کرد. این جوان در یک واحد صنعتی خصوصی تولیدکننده مواد آرایشی و  بهداشتی،  به عنوان نگهبان مشغول به کار بود که  همکاران شب شنبه  جسدش را در محل کار پیدا کردند. پیکر این جوان برای بررسی‌های بیشتر علت مرگ، به مراجع قضایی و  پزشکی قانونی منتقل شد. هفته گذشته نیز یک مرد فرهنگی در استان ایلام با حلق‌آویز کردن خود به زندگی‌اش پایان داد.
  سرپرست محیط‌بانی الموت غربی: در پی دستگیری سه شکارچی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست الموت غربی موفق به کشف و ضبط  ادوات شکار  و همچنین لاشه یک راس گراز وحشی، 10 قطعه کبک و 2 قطعه ماهی شدند. شکارچیان غیرمجاز پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به  مراجع  قضایی  معرفی  شدند.
  دبیر شورای عالی بیمه سلامت: طی سال گذشته سه بار افزایش تعرفه داشتیم. برای تعیین درصد افزایش تعرفه‌ها در سال آینده اختلاف نظر وجود دارد. سازمان‌های بیمه‌گر موافق افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه‌ها هستند. معاونت درمان افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصد را بیان می‌کند و سازمان نظام پزشکی نیز عدد بالای ۶۵ درصد را پیشنهاد داده و ريیس کل نظام پزشکی به طور قاطع و محکم روی این موضوع پافشاری می کند. پیشنهاد ما این است که حقوق و دستمزد تابع قوانین کشوری باشد و در زمینه تجهیزات پزشکی نیز تورم لحاظ شود و در نهایت اگر وزن تورم را با حقوق محاسبه کنیم عددی بین ۲۸ تا ۳۰ درصد خواهد شد که با نظر نظام‌ پزشکی اختلاف  دارد.
  بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز 29 تا 30 آبان ،  ۴هزار و ۳۴۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و  ۱۰۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۳۸ نفر و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسید.
  ديروز میانگین کیفیت هوای پایتخت ۱۴۶ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود علاوه بر آنكه کیفیت هوا در ۱۸ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، سوهانک (منطقه ۱)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، دانشگاه تهران (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پیروزی (منطقه ۱۳)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۵،  شادآباد (منطقه ۱۸) ، پارک قائم (منطقه ۱۸)،شهرداری منطقه ۱۹، شهرداری منطقه ۲۱، شهرداری منطقه ۲۲ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار داشت و آلوده‌ترین ایستگاه تهران دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ با شاخص ۱۸۱ بود. طبق تقسيم بندي شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰  «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ «سالم»   از ۱۰۱ تا ۱۵۰  «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰  «ناسالم برای همه گروه‌ها»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰  «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰  «خطرناک» است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون