• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5081 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳ آذر

ويژه

جيرينگ، آماده حضوري پرقدرت در صنعت فين‌تك

جيرينگ در آستانه دوازدهمين سال فعاليتش، موفق به ثبت ركورد فروش چهار هزار ميليارد تومان در كمتر از يك سال مالي شد. محمدعلي زارع، مدير منابع انساني جيرينگ در اين رابطه به راه پرداخت گفت: «ثبت ركورد فروش چهار هزار ميلياردي در مدت‌زمان كمتر از يك سال مالي، براي ما رخدادي منحصربه‌فرد بود. به همين مناسبت تصميم گرفتيم برنامه‌اي را با نام «گامي به‌ سوي فردا» ترتيب دهيم.» او در ادامه توضيح داد: «درست است كه رويداد به بهانه ركورد فروش جيرينگ است، اما محورهاي آن فقط به اين موضوع ختم نمي‌شود. ما مدتي است كه برنامه‌ريزي‌هاي استراتژيكي را همگام با فناوري‌هاي روندشده، از جمله فين‌تك‌ها انجام داده‌ايم و قصد داريم به زودي و با تمام توان‌مان به حوزه فين‌تك ورود كنيم.» به گفته او، تمام تدابير در اين خصوص انديشيده شده و مجموعه آمادگي و اشراف كامل بر حوزه مذكور را دارد. همچنين در حال حاضر مجموعه در حال تيم‌سازي براي حضور قدرتمند است. زارع با اشاره به رويداد گامي به‌ سوي فردا اظهار كرد: «ما در جيرينگ سال ۱۴۰۱ را سال ورود به عرصه‌هاي فين‌تك نام‌گذاري كرديم، در همين راستا هم، عنوان برنامه را گامي به‌ سوي فردا گذاشتيم تا ركورد فروش چهار هزار ميلياردي‌مان پلي باشد به سمت دنياي فين‌تك‌ها، از جمله موبايل پيمنت و كش‌بك. اين را هم بگوييم كه ورود جيرينگ به دنياي فين‌تك با پشتوانه بخش اپراتوري اتفاق خواهد افتاد.» او در پايان اعلام كرد: «هدف رويداد گامي به سوي فردا كه امروز چهارشنبه ۳ آذر برگزار مي‌شود تبيين برنامه‌ سال آتي مديرعامل و مديران ارشد براي ايجاد آمادگي خانواده جيرينگ به‌منظور رشد و پيشرفت شركت در عرصه‌هاي جديد كسب‌وكاري در اين مسير است.» گفتني است، شركت جيرينگ به عنوان يكي از شركت‌هاي خانواده ارتباطات سيار ايران (همراه اول) خدمات مالي متنوعي در قالب همكاري با كسب‌وكارهاي ديگر ارايه مي‌كند. جيرينگ نام تجاري شركت پرداخت اول كيش است. جيرينگ در حال حاضر از طريق درگاه‌هاي پرداخت كيف پول، كارت‌بانكي (شاپرك) و حساب بانكي (شبكه شتاب) توانسته به بيش از ۳۰ ميليون نفر از مشتركان همراه اولي، خدمات مالي و پرداختي بر بستر تلفن همراه ارايه كند.


هيچ واردكننده‌اي  حق  واردات محصول توليدي  در استان مركزي را ندارد

استاندار مركزي با بيان اينكه «اطلس جامع اقتصادي استان مركزي بايد تدوين و تهيه شود»، گفت: هيچ وارد‌كننده‌اي در كشور حق ندارد محصول توليدي در استان مركزي را وارد كند.  فرزاد مخلص‌الائمه در آيين تكريم و معارفه استاندار مركزي كه با حضور وزير كشور برگزار شد با اشاره به برنامه‌هاي استانداري مركزي اظهار داشت: برنامه درنظر گرفته شده توسط هيات دولت براي خدمت در مجموعه استانداري مركزي، سند راهبردي حكمراني در اين استان در افق و در مسير گام دوم انقلاب است كه اين سند به صورت دقيق و با جزييات كامل منتشر مي‌شود تا مديران استان و نخبگان آن با اطلاع كامل از اين سند بتوانند در اجراي هرچه بهتر آن كمك كنند. وي افزود: اين سند كه نگاهي مساله‌محور دارد در قالب 7 محور اصلي و 75 محور فرعي تدوين و جمع‌آوري شده و از همه شما درخواست دارم كه در راستاي تقويت و تغيير نگاه به حوزه ماموريتي در مسير اجراي اين سند همكاري داشته باشيد.


پلتفرم ديجيتالي كه تبديل به زيست بوم آموزش مجازي شد
اسفند ۹۸ كرونا همه را غافلگير كرد، مخاطرات ادامه آموزش در مدارس به شيوه حضوري، دانش‌آموزان را خانه‌نشين كرد... اما اگر دانش در ثريا هم باشد، ايرانيان براي فراگيري آن از چيزي فروگذار نخواهند كرد و اينجا قصه «شاد» شروع شد؛ «شاد» با ابتكار عمل «همراه اول» توسعه يافت و با همراهي ويژه «وزارت آموزش‌و‌پرورش» اجازه نداد حتي يك روز وقفه در نظام تعليم‌وتربيت مدرسه‌ها ايجاد شود. اين اپليكيشن در ابتداي كار، به عنوان يك پيام‌رسان واسطه دانش‌آموزان و نظام آموزشي كشور شد، تا نياز به اطلاع‌رساني و ارتباط در سيستم آموزشي كشور را به صورت رايگان و امن برطرف نمايد. هرچند در روزهاي نخستين شروع به كار شاد، كندي سرعت، عدم امكان ارسال فايل و مديا و مشكلاتي از اين دست، گاهي آموزش مجازي را دچار وقفه مي‌كرد ولي با همراهي معلمان و دانش‌آموزان و تلاش شبانه‌روزي توسعه‌دهندگان شاد، اين مشكلات در مدت‌زمان كوتاهي برطرف شد. و پيش شروع سال تحصيلي 1400-99 توسعه‌دهندگان شاد، مجموعه‌اي از امكانات مورد نياز نظام آموزشي را براي اضافه كردن به اپليكيشن هدف قرار دادند. از نيمه دوم سال 99، شاد توانست با راه‌اندازي امكان پخش زنده صوتي و تصويري و بهبود زيرساخت شرايط را براي آموزش مجازي بهبود دهد. راه‌اندازي فضاي ابري شخصي، سرويس حضور و غياب، سرويس نظرسنجي، سرويس مناسبتي، سرويس تكليف و سرويس كارپوشه از ديگر سرويس‌هايي بود كه براي تسهيل آموزش‌وپرورش مجازي در نظر گرفته شد. استفاده از شاد توانسته، معادله پهناي باند كشور را نيز دچار تغيير كند؛ براساس گزارش‌هاي رسمي، در هنگام استفاده دانش‌آموزان و معلمان از شاد، ده درصد از كل ترافيك پهناي باند كشور به اين پلتفرم اختصاص مي‌يابد به صورتي كه كل ترافيك داخلي كشور از 20درصد به 30 درصد افزايش مي‌يابد. شاد ركورد بيشينه پهناي باند 460 Gb/s و حضور حداكثر 2.6ميليون كاربر همزمان را نيز ثبت كرده است. محمدجواد آذري جهرمي، وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، بهمن‌ماه 99 در توضيح حجم ترافيك و ميزان استفاده از شاد گفته بود: شاد اولين پيام‌رسان ايراني است كه مدل‌هاي خارجي خود را پشت‌ سر گذاشته و برآورد مي‌شود كه استفاده آن اكنون از واتس‌اپ هم در ايران بيشتر شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون