• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5083 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر

ديوان عدالت اداري راي داد

بازنشسته‌ها به فوتبال برگردند!

اسفند ۹۸ بعد از مدت‌ها كش و قوس در مورد به كارگيري افراد بازنشسته در فدراسيون فوتبال سرپرست معاونت نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور در نامه‌اي آب پاكي را روي دست اهالي فوتبال ريخت و اعلام كرد اين كار غيرقانوني است. در آن نامه آمده بود: «به اطلاع مي‌رساند با عنايت به قوانين و مقررات موجود، عضويت افراد بازنشسته در هيات رييسه فدراسيون با عنوان رييس و نواب رييس واجد ايراد قانوني است. شايان ذكر است با توجه به مسووليت اجرايي دبيركل و خزانه‌دار فدراسيون، اين مسووليت‌ها نيز مشمول قانون منع به كارگيري بازنشستگان و اصلاحات بعدي بوده و فعاليت افراد با شرايط مذكور واجد وصف مجرمانه است.» پيش از اين مدت‌ها بحث رياست مهدي تاج بر فدراسيون فوتبال محل درگيري مجلس و فدراسيون بود. تاج در آن مقطع براي حفظ سمت پاي رييس فدراسيون جهاني فوتبال فيفا را هم وسط كشيد. 
بعد از اتفاقاتي كه در پرونده ويلموتس رخ داد و مهدي تاج دچار حمله قلبي شد، او از سمتش استعفا داد. در اين مدت چندين مدير ارشد ديگر فوتبال از جمله محمدرضا ساكت دبير فدراسيون نيز از سمت خود استعفا كردند. حيدر بهاروند نايب‌رييس تاج و رييس سازمان ليگ هم از جمله كساني بود كه به دليل بازنشستگي بايد از سمت خود كنار مي‌رفت. در همان زمان بهاروند بابت اين مساله شكايت كرد و خواستار ابطال نامه مذكور شد. در مرحله نخست هيات تخصصي اداري و امور عمومي ديوان عدالت اداري شكايت واين هيات، نامه مورد اعتراض را قابل ابطال ندانسته و رأي به رد شكايت صادر مي‌كند. 
در ادامه اما جمعي از قضات ديوان عدالت اداري با استدلال زير به رأي ياد شده اعتراض مي‌كنند و پرونده مجددا به هيات تخصصي اداري و امور عمومي ديوان عدالت اداري ارجاع و پس از بررسي و صدور نظريه در اين هيات به هيات عمومي ديوان عدالت اداري ارجاع مي‌شود. طبق گزارش ايسنا هيات عمومي ديوان عدالت اداري نيز در تاريخ ۲۰ مهرماه سال جاري با حضور رييس و معاونين ديوان عدالت اداري و روسا و مستشاران و دادرسان شعب ديوان تشكيل شد و پس از بحث و بررسي با اكثريت آراء اين راي صادر گشت: «فدراسيون فوتبال چون از جمله دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي غير دولتي موضوع ماده ۵ قانون مديريت خدمات كشوري به شمار نمي‌آيد، بنابراين مشمول احكام قانون ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان و اصلاحات بعدي آن نيست.»
به اين ترتيب بحث غيرقانوني بودن حضور بازنشستگان در فدراسيون فوتبال منتفي شده و از اين پس افراد بازنشسته يا كساني كه بازخريد شده‌اند مي‌توانند در انتخابات فدراسيون فوتبال ثبت‌نام كنند يا در سمت‌هاي نايب‌رييسي ، دبيركلي يا خزانه‌داري به كار گرفته شوند. حال بايد ديد آيا مجلس دوباره در اين زمينه اقدامي انجام مي‌دهد يا مساله همين‌جا پايان مي‌يابد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون