• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5087 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ آذر

شرايط حذف محدوديت‌هاي كرونايي «تئاتر»

مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد بحث حذف محدوديت‌هاي كرونايي تئاتر هنوز قطعي نشده ولي نگاه ستاد ملي مقابله با كرونا و همچنين وزارت بهداشت به حذف محدوديت‌ها مثبت است. قادر آشنا مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره بحث حذف محدوديت‌هاي كرونايي تئاتر و استفاده از ظرفيت ۱۰۰ درصدي سالن‌ها با توجه به اعلام سازمان سينمايي مبني بر حذف محدوديت‌هاي كرونايي سالن‌هاي سينما، به خبرنگار مهر گفت: ما از مدت‌ها قبل پيگير حذف محدوديت‌هاي كرونايي تئاتر بوديم به اين دليل كه در گروه ۲ مشاغل كرونايي قرار داريم و محدوديت‌ها براي مشاغل گروه مشابه ما نظير هواپيمايي با رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي كم يا برداشته شده است. با آقاي محسن فرهادي معاون فني سلامت محيط وزارت بهداشت كه در برگزاري سي‌ونهمين جشنواره تئاتر فجر هم به لحاظ شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و هم گرفتن تست پي‌سي‌آر از هنرمنداني كه قرار بود در جشنواره حضور داشته باشند همكاري تاثيرگذاري داشت، گفت‌وگوها و جلساتي داشتيم تا با نگاه همكاري با هنرمندان تئاتر و همچنين رعايت قانون جلسه‌اي را براي چگونگي حذف محدوديت‌هاي كرونايي تئاتر و استفاده از ظرفيت ۱۰۰ درصدي سالن‌ها داشته باشيم. آشنا با بيان اينكه ما خواهش كرديم بررسي حذف محدوديت‌ها علاوه بر تئاتر براي موسيقي نيز مدنظر قرار گيرد، تاكيد كرد: نگاه وزارت بهداشت و ستاد ملي مقابله با كرونا براي حذف محدوديت‌هاي كرونايي در تئاتر و استفاده از ظرفيت ۱۰۰ درصدي سالن‌ها مثبت است و طي جلسه‌اي كه در هفته جاري يا اوايل هفته آينده برگزار مي‌شود، در اين خصوص تصميم قطعي گرفته مي‌شود. بايد در جلسه مدنظر شيوه‌نامه بهداشتي براي حذف محدوديت‌ها تدوين و به محض ابلاغ و قانوني شدن استفاده از ظرفيت ۱۰۰ درصدي سالن، حذف محدوديت‌ها را اعمال خواهيم كرد زيرا به دنبال كار عالمانه و قانوني هستيم.
دوره‌هاي جديد آكادمي رهبري  اركستر  آغاز شد
پنجمين دوره آكادمي رهبري اركستر توسط مركز آموزش هنري بنياد رودكي و با تدريس نصير حيدريان از ماه آينده در مجموعه بنياد رودكي آغاز مي‌شود. به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل بنياد رودكي، دوره جديد آكادمي رهبري اركستر كه در ادامه مستركلاس‌هاي پيشين برگزار مي‌شود، به مباحثي همچون تكنيك‌ها و اصول رهبري اركستر، آناليز پارتيتور، پارتيتورنوازي روي پيانو، رهبري با پيانو و رهبري اركستر با تدريس نصير حيدريان، رهبر اركستر و استاد دانشگاه گراتس اتريش مي‌پردازد. اين دوره از آكادمي رهبري اركستر در حالي كار خود را آغاز مي‌كند كه علاوه بر هنرجويان دوره‌هاي پيشين، متقاضيان جديد نيز مي‌توانند پس از تعيين سطح، به آكادمي وارد شوند. اين دوره به صورت خصوصي و گروهي است و تمرينات رهبري اركستر با همراهي اركستر آكادميك مركز آموزش هنري برگزار مي‌شود و در انتهاي دوره، هنرجويان برگزيده، كنسرت پاياني را به همراه اين اركستر در تالار رودكي اجرا مي‌كنند. به تمام هنرجويان، گواهي شركت در دوره اعطا شده و نيز امكان ادامه كلاس‌ها در دوره‌هاي بعدي براي‌شان وجود دارد. آكادمي رهبري اركستر مركز آموزش هنري بنياد رودكي از سال ۱۳۹۸ فعاليت خود را با هدف كشف و پرورش استعدادهاي برتر هنري و آموزش نسل آينده رهبران و نوازندگان اركسترهاي كشور آغاز كرد. در اين آكادمي متقاضيان و علاقه‌مندان طي ترم‌ها و دوره‌هاي متوالي به فراگيري مباحث تخصصي در رشته رهبري اركستر پرداخته و منتخبين دوره‌ها تحت حمايت بنياد رودكي قرار مي‌گيرند. علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت‌نام مي‌توانند به صفحه اينستاگرام مركز آموزش هنري به آدرس instagram.com\roudaki.education مراجعه يا با شماره‌هاي ۶۶۷۴۳۳۵۸، ۶۶۷۴۳۳۵۹ و ۶۶۷۴۳۳۶۱ تماس بگيرند.
ميليون‌ها بازديد از «اكسپو دوبي»
نمايشگاه اكسپو ۲۰۲۰ كه از حدود دو ماه پيش ميزبان غرفه‌هاي كشورهاي مختلف جهان در «دبي» بوده، تاكنون آمار ميليون‌ها بازديد را به ثبت رسانده است. به گزارش ايسنا و به نقل از نشنال، نمايشگاه اكسپو ۲۰۲۰ دبي از زمان آغاز فعاليت از يكم اكتبر (۹ مهر) تاكنون حدود ۴.۸ ميليون بازديد را به ثبت رسانده است. مسوولان برگزاري اين نمايشگاه اعلام كردند آمار بازديد از اكسپو ۲۰۲۰ تا بيست‌وهشتم نوامبر (۷ آذر) به ۴,۷۶۶,۴۱۹ رسيده است. همچنين آمار بازديد مجازي از اكسپو ۲۰۲۰ تاكنون ۲۳.۵ ميليون مورد گزارش شده است. اكسپو ۲۰۲۰ همچنين ميزبان مسابقات قهرماني شطرنج جهان است كه به گفته مسوولان برگزاري اكسپو دبي مورد استقبال بازيكنان و طرفداران اين رقابت قرار گرفته است. يكي از نكات قابل توجه اين مسابقات جهاني حضور مگنوس كارلسن، قهرمان جهان از نروژ، براي دفاع از عنوان خود در برابر «يان‌نپومنياچچي» از روسيه، در مركز نمايشگاهي دبي خواهد بود. اين رقابت تا ۱۳ دسامبر ادامه خواهد داشت و جايزه آن ۲.۲۵ ميليون دلار است. اكسپو دبي تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ يعني به مدت شش ماه با حضور بيش از ۱۹۰ كشور از جمله ايران ادامه خواهد داشت. ايران امسال با روايتي از شهرزاد قصه‌گو و با شعار «ايران؛ تمدن كهن و استوار تنوع اقوام و ميزبان ملت‌ها» در اكسپو دبي حضور دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون