• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5088 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر

داستان تصادفي كه 23 قرباني داشت

تفريح با 5 کشته و 18 زخمی

 تصادف اين‌بار در جاده ميناب به سيريك رخ داد. جمعه 5 آذر ماه بود كه در خبرگزاري‌ها خبر پيچيد كه خودروي وانت حامل اتباع افغان در برخورد با يك خودرو پژو، عامل مرگ 5 نفر از سرنشينان اين دو خودرو شد و 18 نفر در اين ميان زخمي شدند. در اين تصادف يك زن درجا جانش را از دست داد. در اين خبر آمده بود كه سرنشينان وانت پيكان افغان بودند اما با بررسي‌هاي «اعتماد» مشخص شد كه تمامي آنها اهل زابل در سيستان‌وبلوچستان بودند و براي كشاورزي به اين منطقه آمده بودند.خبرنگار اعتماد در بررسی بیشتر این حادثه با یکی از شاهدان عینی این تصادف گفت‌وگو می‌کند تا این شاهد روایتش از زمان تصادف را بیان کند. حسين روشني شرح واقعه مي‌كند: «يك منطقه در هرمزگان زلزله آمده بود و ما براي كمك به آنجا رفته بوديم. پرستار هستم. غروب بود. در مسير برگشت در كنار جاده ميناب به سيريك متوجه اين تصادف شديم. پياده شديم. يك وانت پيكان بود كه متوجه شديم سرنشينانش كشاورز بودند و از زابل آمده بودند. از سر كار برمي‌گشتند. درست نمي‌دانم محل كارشان كجا بود. احتمال مي‌دهم كشاورز بودند چون دو، سه تا بچه كوچك هفت، هشت‌ساله با آنها بود. دو نفر از اين بچه‌ها درجا تو تصادف فوت شده بودند. سرنشينان زياد بودند. روي زمين پخش و پلا افتاده بودند روي آسفالت. يك جوان هم از سرنشينان خودرو پژو، پژو پارس بود درجا فوت شد. مثل اينكه سرعت پژو پارس خيلي بالا بوده است.»
يك خطا؛ يك عمر پشيماني
عباس ابراهيمي كه خودش مشاور رييس دانشگاه علوم پزشكي در هرمزگان است، از اقوام «محمد»؛ جوان 25 ساله‌اي است كه در اين تصادف سرنشين خودرو پژو پارس بوده است. ابراهيمي براي «اعتماد» از روز حادثه مي‌گويد: «محمد با دوستانش براي تفريح به بندر كوهستك در بندرعباس مي‌رفتند. محمد به همراه خانوده‌اش در شهرستان ميناب ساكن بود. ساعت 4 بعدازظهر از ميناب به سمت بندر كوهستك حركت كردند. بيشتر اهالي بندرعباس اين منطقه را كه منطقه‌اي تفريحي است مي‌شناسند. محمد داشت كارهاي سربازي‌اش را مي‌كرد كه عازم خدمت شود. يك‌بار هم دانشگاه در يك رشته‌اي كه الان خاطرم نيست شركت كرده بود و بعد هم منصرف شد. محمد به همراه راننده جلو نشسته بودند. راننده و محمد جان‌شان را از دست دادند. از 5 نفر سرنشين پژو سه نفر در اين تصادف كشته شدند.»فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخصوص اين خبر گفته بود كه تصادف میان یک وانت و یک خودروی ۴۰۵ رخ داده است که ۵ نفر در صحنه تصادف جان باخته‌اند. ۱۸ نفر نیز از این تصادف به بیمارستان منتقل شده‌اند که حال ۴ نفر از آنان به شدت وخیم بوده است. شدت تصادف و دامنه رخداد گسترده بوده، به‌طوری‌که بیش از ۱۰ آمبولانس جاده‌ای از پایگاه‌های مختلف به محل تصادف اعزام شدند. سرهنگ مهدی نیکبخت رییس پلیس راه استان هرمزگان نيز درباره اين تصادف عنوان كرده بود؛ این حادثه در مسیر میناب - سیریک رخ داد که به دلیل شدت ضربات وارده دست کم
 ۵ نفر از سرنشینان که اتباع غیرمجاز بیگانه بودند جان خود را از دست دادند. بعد از اعلام حادثه بلافاصله نیروهای پلیس و عوامل امدادی به  منطقه اعزام و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. كارشناسان علت سانحه را تصادف انحراف به چپ سواري پژو اعلام كردند. قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز از معضلات در راه‌های ارتباطی هرمزگان محسوب می‌شود که همواره هزینه و تلفات جانی زیادی را به  این استان تحمیل می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون