• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5089 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ آذر

«قهرمان» برنده ۲ جايزه هيات ملي نقد امريكا شد

هيات ملي نقد امريكا دو جايزه به فرهادي داد
جوايز سالانه هيات ملي نقد امريكا دو جايزه بهترين فيلم خارجي و بهترين فيلمنامه اصلي سال را به «قهرمان» ساخته اصغر فرهادي داد. به گزارش ايسنا به نقل از ورايتي، فهرست برندگان امسال جوايز هيات ملي نقد امريكا (NBR) اعلام شد و فيلم «پيتزا ليكوريس» ساخته «پل توماس اندرسون» موفق به كسب سه جايز بهترين فيلم، كارگرداني و بهترين بازيگر نوظهور (آلانا هايم و كوپر هافمن) شد و فيلم «قهرمان» به كارگرداني اصغر فرهادي نماينده سينماي ايران در اسكار ۲۰۲۲ نيز دو جايزه بهترين فيلم خارجي سال و بهترين فيلمنامه اصلي (اورجينال) را به خود اختصاص داد. فرهادي در حالي موفق به كسب جايزه بهترين فيلم خارجي و فيملنامه از جوايز هيات ملي نقد امريكا مي‌شود كه پيش از اين با فيلم «جدايي» نيز عنوان بهترين فيلم خارجي سال را از اين جوايز كسب كرده بود اما اين نخستين‌باري است كه جايزه بهترين فيلمنامه اصلي سال از اين جوايز به فرهادي مي‌رسد. فيلم‌ «پادشاه ريچارد» و «تراژدي مكبث» نيز دو فيلم ديگري بودند كه توانستند به همراه «قهرمان» دو جايزه از هيات ملي نقد امريكا دريافت كنند.

«سينماحقيقت» در پرديس چارسو 
برگزار مي‌شود
بخش‌هايي از برنامه‌هاي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» به صورت محدود در پرديس سينمايي «چارسو» انجام مي‌شود. در همين رابطه محمد حميدي‌مقدم دبير پانزدهمين جشنواره «سينماحقيقت» گفت: با توجه به واكسيناسيون عمومي و بازگشايي سينماها، شوراي سياست‌گذاري جشنواره تصميم گرفت بخشي از برنامه‌هاي پانزدهمين جشنواره «سينماحقيقت» براي مخاطباني محدود، در پرديس سينمايي «چارسو» و به صورت فيزيكي انجام شود. وي ادامه داد: شوراي سياست‌گذاري جشنواره از آغاز به كار، براي ۲ شيوه اجرايي برنامه‌ريزي كرده و با توجه به تجربه موفق برگزاري برخط (آنلاين) در چهاردهمين دوره، زيرساخت‌هاي اين امر به شكل كامل آماده و مهيا بود. تسريع در روند واكسيناسيون و كاهش ابتلا و بستري مبتلايان به ويروس كرونا در هفته‌هاي اخير، گزينه برگزاري فيزيكي به شكل محدود را پررنگ‌تر كرد. متاسفانه شيوع سويه جديد ويروس كرونا، نگراني‌ها را دوباره شدت داده و از اين منظر جشنواره «سينماحقيقت» متاثر از سياست‌هاي ستاد ملي مقابله با كروناست.
حميدي‌مقدم افزود: با توجه به رايزني‌هاي انجام شده و بررسي‌هاي صورت گرفته، اين برنامه‌هاي محدود را به پرديس سينمايي «چارسو» خواهيم برد كه فضايي آشنا و مأنوس براي دوستداران و فعالان سينماي مستند دارد و پيش از اين هم، تجربه برگزاري جشنواره «سينماحقيقت» را در آن داشته‌ايم. اما بخش اعظم برنامه‌ها در شكل آنلاين و براي مخاطب گسترده در پلتفرم‌ها قابل تماشا و پيگيري است. دبير پانزدهمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» ادامه داد: با توجه به آلودگي هواي تهران، ترافيك و توجه به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي طبيعي است كه توصيه مي‌كنيم علاقه‌مندان به سينماي مستند، از طريق پلتفرم‌ها جشنواره را ببينند. همه رويدادهاي جشنواره از طريق سايت irandocfest.ir پخش مي‌شود. نمايش فيلم‌ها در پرتال جشنواره اتفاق مي‌افتد و در سايت هاشور و نماوا بليت‌فروشي براي تماشاي آثار براي علاقه‌مندان وجود دارد. دبير پانزدهمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» در پايان بيان كرد: در پرديس «چارسو» و در ايام جشنواره ميزبان تعدادي محدود از اهالي رسانه، صنوف و صاحبان آثار هستيم و با توجه به لزوم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي از ميزباني گسترده معذوريم. پانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه به دبيري محمد حميدي‌مقدم برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون