• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5090 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ آذر

ويژه

مدير جديد امور آب و فاضلاب دليجان معرفي شد

طي حكمي از سوي مهندس يوسف عرفاني‌نسب مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي، مهندس سيد بابك غفاري به عنوان مدير امور آب و فاضلاب دليجان منصوب شد. به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي، مراسم توديع و معارفه مدير امور آب و فاضلاب شهرستان دليجان در محل فرمانداري اين شهرستان با حضور وحيد براتي‌زاده فرماندار دليجان، مهندس يوسف عرفاني‌نسب مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي و جمعي از معاونان شركت آبفا و مسوولان شهرستان برگزار شد. در اين جلسه مهندس سيد بابك غفاري به عنوان مدير امور آب و فاضلاب دليجان معرفي و از زحمات مهندس جواد محمدي سرپرست قبلي اين امور قدرداني شد.

تخفيفات ويژه شهرداري بندرعباس براي عوارض

گروه خبر- سميره نيكوند |به گزارش خبرنگار «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي  تا پايان آذرماه‌تخفيفات ويژه  انجام مي‌شود؛ شهردار بندرعباس گفت: شهرداري بندرعباس هر سال طي مناسبت‌هاي مختلف تخفيفات ويژه‌اي براي پرداخت‌كنندگان عوارض در زمان تعيين شده در نظر مي‌گيرد، در اين راستا طرح جديد شهرداري تا پايان آذرماه سال جاري لحاظ مي‌شود. مهدي نوباني اظهار كرد: طرح ارايه تخفيف ويژه عوارض شهرداري بر اساس لايحه پيشنهادي شهرداري و مصوبه شوراي شهر بندرعباس اجرايي شده است. او افزود: با موافقت و همراهي اعضاي شوراي اسلامي شهر تخفيف ويژه‌اي براي متقاضيان، در راستاي تشويق موديان و بدهكاران بابت مراجعه و دريافت مفاصاحساب از شهرداري تا پايان آذرماه لحاظ شده است. شهردار بندرعباس عنوان كرد: اين طرح تصويب شده كه اكنون به مرحله اجرا رسيده و تا پايان آذرماه نيز مهلت دارد؛ براي صدور پروانه ساختماني ۱۵ درصد، وصول چك‌هاي سررسيد نشده ۱۴ درصد و حرف و مشاغل ۱۵ درصد تخفيف پيش‌بيني شده است.

پيگيري براي حضور راحت‌تر جانبازان و معلولان در شهر زيرزميني به ‌دور از شعارزدگي

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه؛ مهدي شايسته ضمن گراميداشت 12 آذر روز جهاني معلولان گفت: حسب وظيفه قانوني و انساني، از اوايل هفته گذشته كارگروه عملياتي براي بررسي ميداني از وضعيت ۱۴۱ ايستگاه بهره‌برداري شده متروي تهران و حومه به منظور رفاه حال بيشتر جانبازان و معلولان با هدف رفع نواقص به ويژه آسانسورها و رمپ‌ها جهت استفاده راحت جانبازان و معلولان از مترو تشكيل شده است. او با اشاره به توجه حقوق شهري به حقوق افراد معلول از باب توجه به حقوق شهروندي آنان و لزوم دسترسي برابر شهروندان به تسهيلات شهري كه امري ضروري است، تصريح كرد: در حال حاضر جز سه ايستگاه در تمامي ايستگاه‌هاي متروي تهران، آسانسورها فعال هستند. مهدي شايسته افزود: مناسب‌سازي ايستگاه‌هاي شهر زيرزميني در دوره‌هاي قبلي، متاسفانه به خاطر برخي كوتاهي‌ها از جمله نداشتن استاندارد و عدم صدور بيمه‌نامه توسط شركت‌هاي بيمه‌گذار، كار ما را دشوار كرده است. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه با بيان اينكه با هماهنگي و مساعدت ويژه دفتر شهردار تهران، تمامي رمپ‌هاي ورودي ايستگاه‌ها بررسي شده، افزود: مقرر شده با همكاري شهرداري نواحي و مناطق، نواقص به‌طور كامل برطرف شود. او در پايان گفت: اميدوارم با كار و تلاش جهادي و خستگي‌ناپذير بتوانيم از شعارزدگي پرهيز كرده و روزي را شاهد باشيم كه جانبازان و معلولان در هر جاي كشورمان بتوانند به راحتي از حمل و نقل عمومي به ويژه متروي پايتخت استفاده كنند.

سخنگوي آبفاي استان اصفهان با اشاره به سردي هوا و كاهش مصرف آب عنوان كرد 

هم‌اكنون تمام آب مورد نياز مناطق تحت پوشش سامانه آبرساني اصفهان بزرگ از تصفيه‌خانه باباشيخعلي تامين مي‌شود. سخنگوي آبفاي استان اصفهان گفت: تمام آب مورد نياز شهرها و روستاهاي تحت پوشش سامانه آبرساني اصفهان بزرگ در حال حاضر از تصفيه‌خانه آب باباشيخعلي تامين مي‌شود. مهرداد خورسندي افزود: با توجه به سردي هوا و شرايط دمايي موجود، ميزان ۱۱ مترمكعب بر ثانيه آبي كه از تصفيه‌خانه آب باباشيخعلي (سامانه اول آبرساني) وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود، كفاف نياز شرب و بهداشت جمعيت 58 شهر و 380 روستاي طرح آبرساني اصفهان بزرگ را مي‌دهد. مدير روابط عمومي و آموزش همگاني آبفاي استان اصفهان گفت: به دنبال سرد شدن هوا و كاهش ميزان مصرف مشتركين، در حال حاضر هيچ آبي از چاه‌هاي متفرقه استحصال و وارد شبكه آبرساني اين مناطق نمي‌شود و آب تصفيه‌خانه باباشيخعلي كفاف شرب و بهداشت را مي‌دهد. او ادامه داد: شركت آب و فاضلاب استان اصفهان در تابستان امسال از چاه‌ها و تصفيه‌خانه آب باباشيخعلي در مجموع تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ ليتر بر ثانيه آب توليد و تصفيه مي‌كرد درحالي كه مصرف آب در برخي ساعات اوج مصرف به حدود ۱۸ هزار ليتر در ثانيه مي‌رسيد و همين كمبود 4300 ليتر در ثانيه‌اي موجب كاهش فشار شبكه و قطع آب در تعداد زيادي از شهرها و روستاها مي‌شد. سخنگوي آبفاي استان اصفهان گفت: براي رفع اين مشكل در تابستان امسال نزديك به62 ميليون ليتر آب با استفاده از 5800 تانكر آبرسان بين شهروندان و روستاييان به ويژه در شهرهاي اصفهان، فلاورجان، زيار، بهارستان، دولت‌آباد و اردستان توزيع شد كه در تاريخ 55 ساله اين شركت بي‌سابقه بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون