• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5095 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۰ آذر

دو گردشگر طبیعت: روزمزد کارگری می‌کنیم و ایران را با عشق می‌گردیم

دو رفیق ایرانگرد نزدیک به پنج سال است که به بیش از ۲۵ استان کشور سفر کردند و می‌گویند با پول روزمزد کارگری به نقاط مختلف ایران سفر می کنند.
عارف طحان و آراد پیروان که مدتی است با شعار «بگردیم‌ و نیکی کنیم» راهی جاده‌ها شده‌اند و در مسیرشان به هرجا که رسیده‌اند در نقش سفیران صلح و عشق در قلب ایرانیان جای گرفته‌اند، رویاهای گذشته‌شان را به واقعیت تبدیل کرده‌اند و معتقدند در لحظه، برای خودشان و رها و آزاد زندگی می‌کنند. می‌گویند بهای این آزادی را پرداخته‌اند و با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند.
به گفته طحان، کابوس‌شان این است که در جای خودشان ثابت بمانند و پایبند شوند: «رها بودن‌مان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم و لحظه‌ای هم از آن پشیمان نشده‌ایم. تنها حسرت‌مان این است که چرا زودتر شروع نکردیم.» 
آراد درباره چگونگی شکل‌گیری رفاقت و آغاز این هدف مهم یعنی ایرانگردی به ایلنا گفت: «من‌ و عارف در یک‌ تور گردشگری باهم‌ آشنا شدیم و سفر برای ما دو نفر عشق است؛ هدف‌مان زندگی در سفر است و امیدواریم به‌زودی پس از تکمیل ایرانگردی‌های‌مان جهانگردی را آغاز کنیم و سفیران خوبی برای فرهنگ و ارزش‌های والای کشورمان باشیم.»
آراد اصالتا اهل استان مازندران و شهر ورزشی قائمشهر است و عارف هم‌ اصالتا اهل اهواز و استان خوزستان و عارف درباره نحوه تامین هزینه سفرهای‌شان می‌گوید : «ما لوکس سفر نمی‌کنیم و عمدتا سفرهای کمپی داریم و در چادر شخصی و امکاناتی که در کوله‌پشتی خود داریم امورات‌مان را می‌گذرانیم.» 
آراد هم با اشاره به اینکه تقریبا 90درصد کشور را به شکل کامل طبیعتی، تاریخی و شهرگردی گشته‌اند، گفت: ما سفر ارزان می‌رویم و عمدتا به خاطر شرایطی که داریم و همیشه در سفریم، شغل‌های روزمزدی و کارگری با درآمد کمتر را دنبال می‌کنیم. سبک سفر ما یک سبک سفر ارزان است که بسیاری از گردشگران در سطح جهانی هم آن را دنبال می‌کنند به نام سفرهای بک‌پکری و هیچهایکی که در این نوع سفر که در ایران به نام مرامی سفر کردن ترجمه شده، بسیاری از هزینه‌های ما هم کم شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون