• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5099 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ آذر

خبر

عراق آماده پرداخت تمام بدهي‌هاي گازي ايران است

سخنگوي وزارت برق عراق با اشاره به ديدار هيات‌هاي ايراني و عراقي تاكيد كرد كه اين وزارت براي پرداخت بدهي‌هاي گازي ايران اعلام آمادگي كرده است. به گزارش ايسنا، احمد موسي، سخنگوي وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاري رسمي اين كشور (واع) اعلام كرد: «وزارت برق عراق هيات‌هايي تشكيل داده و با طرف ايراني ديدار و پيشنهادات ‌و موضوعاتي را مطرح كردند كه درخصوص پرداخت بدهي‌هاي عراق به ايران است.» وي تاكيد كرد كه وزارت برق عراق براي پرداخت تمام بدهي‌هاي گازي ايران اعلام آمادگي كرده است. احمد موسي در ادامه گفت كه كاهش صادرات گاز ايران ارتباطي با بدهي‌ها ندارد و به نياز داخلي ايران به گاز مرتبط است. وي گفت: «وزارت برق عراق دليل كاهش صادرات انرژي و مقدار بدهي‌هاي عراق به ايران را از طرف ايراني جويا خواهد شد.»


گفت‌وگوي تلفني بنت با شولتز با محوريت ايران

رسانه‌هاي اسراييل از اولين تماس اولاف شولتز، صدراعظم جديد آلمان با نفتالي بنت، نخست‌وزير رژيم جعلي اسراييل خبر دادند. شبكه كان‌نيوز، گزارش داد كه بنت در گفت‌وگوي تلفني با شولتز درباره «لزوم جلوگيري از ساخت تسليحات اتمي توسط ايران» صحبت كرده است. دفتر نخست‌وزيري رژيم صهيونيستي نيز با صدور بيانيه‌اي خبر داد: «بنت امروز با شولتز گفت‌وگو كرد و تصدي سمت صدارت اعظم آلمان را به وي تبريك گفت و براي او در انجام اين سمت آرزوي موفقيت كرد.» بر اين اساس، سران برلين و تل‌آويو بر اهميت روابط مستحكم بين دو طرف تاكيد كرده و خواستار ادامه همكاري‌هاي دوجانبه در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي و امنيتي شدند. در اين بيانيه آمده است: «بنت از شولتز به خاطر تعهدش به اسراييل و امنيت آن تشكر كرد. دو طرف همچنين در مورد اهميت تلاش براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح اتمي صحبت كردند.» كابينه جديد رژيم صهيونيستي در شش ماهي كه از روي كار آمدنش در تل‌آويو مي‌گذرد، با توسل به دروغ‌پراكني و پروپاگانداي بي‌پايه و اساس عليه جمهوري اسلامي ايران و برنامه هسته‌اي آن، سعي در جلوگيري از احياي توافق هسته‌اي و از مسير خارج كردن مذاكرات وين، مخصوصا دور جديد آن براي رفع تحريم‌هاي ايران، داشته است.


بلينكن: ديپلماسي در قبال ايران بهترين گزينه است

آنتوني بلينكن، وزير امور خارجه امريكا با تكرار ادعاها درباره گزينه‌هاي جايگزين در صورت شكست مذاكرات وين، ديپلماسي را بهترين گزينه در قبال موضوع هسته‌اي ايران اعلام كرد. وزير امور خارجه امريكا گفت: «ايالات متحده به دنبال كردن ديپلماسي با ايران در مورد بازگشت به مذاكرات هسته‌اي ادامه مي‌دهد، زيرا اين يكي از بهترين گزينه‌هاي موجود است.» وي كه در يك كنفرانس خبري در اندونزي سخن مي‌گفت، سپس اظهار داشت: امريكا در حال آماده‌سازي گزينه‌هاي جايگزين در صورت شكست «مذاكرات هسته‌اي» با ايران است. به گزارش رويترز، بلينكن افزود: واشنگتن به‌طور فعال با متحدان و شركاي خود در مورد گزينه‌هاي جايگزين تعامل دارد. پيش‌تر، «جالينا پورتر»، معاون سخنگوي وزارت خارجه امريكا در كنفرانس خبري در جمع خبرنگاران اعلام كرد: براي قضاوت درباره اينكه رويكرد ايران «سازنده‌تر» شده يا نه هنوز خيلي زود است. اين مقام ارشد وزارت خارجه امريكا همچنين مدعي شد: اما من اين را خواهم گفت كه اولويت ما احياي سازنده اين مذاكرات با همه طرف‌هايي است كه به دنبال دستيابي و اجراي بازگشت سريع و متقابل به پايبندي به برجام هستند.


بهاروند: غرب نشان دهد در مذاكرات جدي است

سفير كشورمان در انگليس در گفت‌وگويي كه خلاصه آن منتشر شده است، ديدگاهش را درباره روند مذاكرات احياي توافق هسته‌اي در وين مطرح كرد. به گزارش ايسنا، محسن بهاروند سفير كشورمان در انگليس در گفت‌وگويي با بي‌بي‌سي كه بخشي از آن در صفحه توييتر خبرنگار مصاحبه‌كننده اين شبكه با بهاروند منتشر شده است، درباره مذاكرات احياي توافق هسته‌اي در وين گفت: اگر من آنجا[در وين] بودم، به آنها مي‌گفتم اگر نگران زمان هستيد، لطفا شروع كنيد به لغو تحريم‌ها. حداقل به ما نشان بدهيد جدي هستيد. ما به شما اعتماد نداريم. اظهارات سفير كشورمان در لندن در پي اين مطرح مي‌شود كه جلسه دوم دور هفتم مذاكرات احياي توافق هسته‌اي در وين پس از وقفه‌اي چند روزه، پنجشنبه هفته گذشته آغاز به كار كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون