• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5114 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ دي

پيشخوان

تاكيد رييسي بر تداوم واكسيناسيون
رييس دولت سيزدهم با تاكيد بر ضرورت اجراي كامل قانون نسخه الكترونيكي گفت: تا تكميل زيرساخت‌ها در برخي شهرها براي موارد ضروري و استثنايي با تشخيص وزارت بهداشت و درمان به‌منظور جلوگيري از اجتماع و ازدحام جمعيت و خطر شيوع بيماري مجوزهاي لازم صادر شده تا مشكلي براي شهروندان به وجود نيايد. به گزارش ايسنا، ابراهيم رييسي در جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا با اشاره به اهميت توجه به واكسيناسيون مهاجران افغانستاني و ساير كشورها كه به هر شكلي در كشور حضور دارند، اظهار داشت: براي قطع زنجيره بيماري و جلوگيري از شيوع كرونا ضرورت دارد براي واكسيناسيون همه افراد به ويژه مهاجرين اقدام شود. او همچنين با تاكيد بر انجام تست كرونا از همه كساني كه به كشور وارد مي‌شوند، گفت: لازم است استان‌هاي مرزي تردد افراد از مرزهاي زميني، هوايي و دريايي را با دقت و جديت كنترل كنند و از همه اين افراد تست كرونا گرفته شود و به برگه‌هاي تست كه بعضا جعلي هستند، اكتفا نكنند چرا كه هرگونه سهل‌انگاري در اين زمينه، زحمات همه كادر درمان و دست‌اندركاران مقابله با كرونا را از بين مي‌برد. رييسي همچنين با اشاره به ضرورت پيگيري واكسيناسيون عمومي به‌ويژه اهميت تزريق دُز سوم، اظهار داشت: بدون ترديد واكسيناسيون عمومي مي‌تواند در مقابل ويروس كرونا مصونيت ايجاد كند و بايد با قوت ادامه يابد.


نگراني نماينده رهبري در دانشگاه‌ها از مهاجرت «ژن نخبگي»
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در واكنش به اظهارنظر و گلايه مسوولان برخي دانشگاه‌هاي سطح يك كشور درباره مهاجرت فارغ‌التحصيلان بيان كرد: مهاجرت يكي از مقوله‌هاي پيچيده اجتماعي است. يعني ما با يك پديده طبيعي مواجه هستيم كه در همه كشورها در حال رخ دادن است، حتي در همين موضوع مهاجرت؛ شاهد مهاجرت برخي از فارغ‌التحصيلان و نخبگان اروپايي به امريكا و نخبگان كشورهاي پيشرفته شرقي به غرب هستيم كه عملا يك مساله و پديده اجتماعي در حال رخ دادن است. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام مصطفي رستمي درباره مهاجرت با هدف ترك وطن اظهار داشت: آن بخش از مهاجرت نخبگان براي بازنگشتن و بازنگرداندن سرمايه هم در بحث خودِ استعدادها هم در بحث جريان ژني كه مي‌گوييم از كشور خارج مي‌شود، نگران‌كننده است. او تاكيد كرد: در اين بخش هم ما بايد متوجه باشيم كه بدخواهان؛ چه در قالب تشويق مستقيم و چه در قالب برخورد غلط با نخبگان، عدم سياست‌گذاري مناسب براي بروز استعدادها، به نااميدي كشاندن جريان نخبگي و شوق ايجاد كردن براي مهاجرت ممكن است گام بردارند كه مقام معظم رهبري هم در اين بخش فرمودند كه اين عمل، خيانت است. او افزود: هر كسي كه با نوع رفتار اعم از مديريت، سياست‌گذاري و مواجهه با نخبگان، زمينه خروج و بي‌انگيزگي در ماندگاري را در نخبه ايجاد كند در اين مسير به عنوان خيانت به سرمايه‌هاي ارزشمند ملي و انساني كشور عمل كرده است كه در اين حوزه‌ها همه مسوول هستند. البته ما مي‌دانيم كه دانشگاه‌ها، مديران كلان آموزش عالي و نظام در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، اشتغال و حوزه‌هاي سياست‌گذاري جريان علمي كشور نسبت به اين موضوعِ مهم دغدغه دارند. حجت‌الاسلام رستمي در پاسخ به اين سوال كه دفاتر نهاد رهبري در دانشگاه‌ها چه اقدامي براي كمك به اين مساله خواهند داشت، گفت: عزيزاني هم در دفاتر نهاد رهبري در دانشگاه‌ها در اين زمينه نيز كار جديد و مفصلي را با عنوان «آينده‌ روشن» شروع كرده‌اند كه شاهد نتايج آنها خواهيم بود.


سخنراني مولوي گرگيج در نماز جمعه آزادشهر
نماز جمعه روز گذشته توسط مولوي عبدالكريم ريگي از مدرسين دارالعلوم فاروقيه گاليكش برگزار شد و مولوي گرگيج نيز در آن سخنراني كرد. به گزارش انصاف‌نيوز، مولوي گرگيج دو هفته پيش، از امامت جمعه اهل سنت آزادشهر بركنار شده است. آزادشهر يكي ديگر از شهرهاي استان گلستان است كه بخش قابل توجهي از جمعيت اين استان را تركمن‌ها تشكيل مي‌دهند. پس از سخنان يك ماه پيش مولوي گرگيج، حواشي و اعتراضاتي نسبت به آن شكل گرفت ولي بركناري او توسط آيت‌الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در استان گلستان هم باعث اعتراضاتي از سوي جمعي از مردم منطقه شده است. مولوي گرگيج پس از سخنان حساسيت‌برانگيزش عذرخواهي كرد و گفت كه برداشت دقيقي از سخنانش نشده است. مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان كه از مهم‌ترين شخصيت‌هاي اهل سنت در كشور است، بركناري گرگيج را حركتي نامناسب دانسته و در نامه‌اي به رهبري خواستار دخالت در اين باره شده است. مولوي عبدالحميد همچنين روز جمعه (۱۰ دي‌ماه ۱۴۰۰) در مراسم نماز جمعه زاهدان در اين باره گفت: خواسته عمومي اهل‌سنت و همه انسان‌هاي آزاده از دست‌اندركاران و مسوولان كشور آن است كه مساله آزادشهر استان گلستان و موضوع مولانا گرگيج حفظه‌الله را كه يكي از علماي دلسوز و وحدت‌طلب است، با تدبير و درايت حل كنند. او تاكيد كرد: اين امر سبب وحدت و انسجام بيشتر مردم و سبب يأس دشمنان و مخالفاني مي‌شود كه دنبال دستاويزي براي تبليغات و تحريك و ايجاد اختلاف بين مردم هستند. اميدواريم اين مساله با درايت و تدبير حسن مسوولان حل‌وفصل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون