• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5114 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ دي

سرخابي‌ها سرسپرده مي‌خواهند

سامان سعادت

 

روز جمعه باشگاه پرسپوليس در بيانيه‌اي به ماجراي پرونده بازيكن گابني گل‌گهر معترض شد و ساعاتي بعد استقلال در بيانيه‌اي جواب سرخ‌ها را داد. در اين دو بيانيه دو باشگاه تا مي‌توانستند متلك بار هم كردند و به گذشته درخشان يكديگر در پرونده‌هاي انضباطي تاختند. حرف حساب پرسپوليسي‌ها اين است كه چرا راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به 3-صفر شدن بازي‌ها منجر شده است. استقلال هم در پاسخ اعلام كرده معلوم نيست پرسپوليس چرا در پرونده‌اي كه به آن ارتباطي ندارد دخالت مي‌كند. استقلال نوشت: بيانيه رقيب «مصداق روشن زيرسوال بردن اركان قضايي فدراسيون فوتبال، تشويش اذهان عمومي و وارد آوردن اتهام به طرف‌هاي حاضر در دعوا، همچنين تلاش آشكار در مسير تاثيرگذاري بر روند رسيدگي به پرونده و تعيين تكليف براي كميته انضباطي و استيناف و اقدامي غيرقانوني، غيراخلاقي و خلاف رويه فيرپلي از منظر قوانين بين‌المللي  به شمار مي‌رود.» در بيانيه‌هاي دو باشگاه يك تناقض كاملا جدي به چشم مي‌خورد. هر دو باشگاه در عين حال كه تمام اركان فوتبال را زيرسوال مي‌برند مي‌خواهند از همين اركان امتياز بگيرند و اعتراض رقيب به كميته‌هاي انضباطي و اخلاق فدراسيون فوتبال را محكوم مي‌كنند. پرسپوليس در بيانيه‌اش كميته انضباطي فدراسيون فوتبال را به خوش‌رفتاري با رقيب متهم مي‌كند و استقلال مي‌گويد سرخ‌ها در سال‌هاي گذشته از آراي كميته انضباطي سود برده‌اند. همين دو باشگاه در ادامه مي‌نويسند چرا رقيب گستاخانه اركان قضايي فوتبال را زير سوال مي‌برد؟! 
اين رويه چند سال گذشته دو باشگاه پرمدعاي فوتبال ايران است. در ليگ حضور دارند و براي قهرمان شدن هر كاري مي‌كنند و از مهندسي شدن آن حرف مي‌زنند. آراي كميته انضباطي را قبول ندارند اما اگر رقيب به اين كميته معترض شود برچسب تشويش اذهان عمومي روي آن مي‌چسبانند. به صورت مبهم مي‌گويند دست‌هايي در كار هست تا تيمي خاص موفق شود ولي در جزييات مدام در حال تعريف و تمجيد از وزير ورزش و مقامات تاثيرگذار بر ادامه حضورشان در دو باشگاه هستند. مثال‌ها زياد است. 
در همين بيانيه دو تيم به ماجراهايي اشاره شده كه احكام نهايي‌شان از مراجع بين‌المللي آمده اما اين دو باشگاه به وقت جوزدگي و موج سواري روي احساسات هواداران حتي مراجع بين‌المللي نظير فيفا و CAS را هم قبول ندارند. گويا تنها چيزي كه مديران دو باشگاه قبول دارند گوش به فرمان بودن تماميت فوتبال مقابل خودشان است. در اين ميان البته كميته‌هاي انضباطي و اخلاق فدراسيون فوتبال به همراه مراجع تصميم‌گيري در فدراسيون و سازمان ليگ و حتي وزارت ورزش نشان داده‌اند كه كاملا دل سپرده اين دو باشگاه هستند و هميشه هواي اين دو تيم را بيشتر داشته‌اند. چيزي كه براي سرخابي‌ها كافي نيست و به قول محمدعلي بهمني استقلال و پرسپوليس سرسپرده مي‌خواهند نه دل سپرده.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون