• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5114 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ دي

پيدا و پنهان

جزئیات حادثه  در سکوی 16 پارس جنوبی

جمعه شب سكوي شماره ۱۶ پارس جنوبي دچار آتش‌سوزي گسترده و از مدار توليد خارج شد. طبق اخبار واصله در پي اين حادثه كه به دليل نشتي گاز رخ داده حدود ۱۵ ميليون مترمكعب از توليد گاز كم شده است. در پي اين حادثه خط دريايي انتقال گاز به خشكي دچار نشتي شده است و طبق برآوردها اين سكو بايد ۱۰ روز از مدار خارج باشد تا تعميرات انجام و مشكل برطرف شود. اين گزارش حاكي است؛ علت حادثه در حال بررسي است.مسوولان مربوطه احتمال حمله سايبري را منتفي اعلام كردند.


جلوگيري از ورود لوازم خانگي خارجي
علي‌حسين رعيتي‌فرد، معاون روابط كار وزير كار بر لزوم جلوگيري از ورود محصولات خارجي لوازم خانگي تاكيد كرد و گفت: محصولات داخلي توليدي مي‌تواند نياز كشور را تامين كند و به بازارهاي بزرگ غرب آسيا راه يابد. معاون وزير كار بر لزوم جلوگيري از ورود محصولات خارجي لوازم خانگي تاكيد كرده و مي‌افزايد: محصولات داخلي توليدي مي‌تواند نياز كشور را تامين كند و به بازار بزرگ غرب آسيا براي صادرات راه يابد. رعيتي‌فرد با اين اعتقاد كه بايد از ايده و خلاقيت جوانان در صنعت حمايت كرد، مي‌گويد: بايد از ورود محصولاتي كه جوانان در حال بومي و داخلي‌سازي آن هستند، جلوگيري شود و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تلاش دارد، موانع توليد را به حداقل برساند و با حمايت از مشاغل، مشكلات را رفع كند.


طلاي بدون كد شناسايي نخريد

عباس نوري، مديركل استاندارد تهران با اعلام اجباري بودن درج كد شناسايي روي مصنوعات طلا تاكيد كرد: شهروندان مصنوعات طلاي بدون كد شناسايي خريداري نكنند.وي افزود: در اين خصوص به واحدهاي عرضه‌كننده مصنوعات طلا تذكر داده شد خريد و فروش هرگونه مصنوع طلاي بدون كد شناسايي، مصنوع طلاي داراي كدهاي شناسايي ابطال شده و مصنوع طلاي داراي كدهاي شناسايي تعليق ‌شده، ممنوع است و برابر مقررات در صورت مشاهده، مصنوعات توقيف و متخلفين به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند.مديركل استاندارد تهران با اشاره بر ابطال 450 كد شناسايي ادامه داد: شهروندان مي‌توانند براي اطلاع از وضعيت كدهاي شناسايي حك ‌شده روي مصنوعات، كد مربوطه را به سامانه پيامكي 10001517 ارسال و از وضعيت كد شناسايي آگاه شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون