• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5114 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ دي

خبر كوتاه

دپوي ۸۰ ميليارد سكه‌ گلدكوئست در سازمان اموال تمليكي!
حدود ۸۰ ميليارد تومان سكه‌هاي گلدكوئست از سال‌ها پيش هنوز تعيين تكليف نشده و در اختيار سازمان اموال تمليكي قرار دارد. سيد حسين ميرمعيني، معاون فروش و بهره‌وري سازمان اموال تمليكي با اشاره به اينكه هر كالايي كه به سازمان اموال تمليكي اعلام شود، فروش آن منوط به دستور قضايي است، گفت كه سكه‌هاي گلدكوئست هم مربوط به سنوات گذشته بوده و پرونده طولاني مدت قضايي دارد، از اين‌رو هر زمان كه پرونده‌هاي آن تعيين تكليف و حكم صادر شود، سازمان اموال تمليكي آن را اجرايي خواهد كرد. اين مقام مسوول در سازمان اموال تمليكي با اعلام اينكه سكه‌هاي گلدكوئست در حال حاضر در اختيار اين سازمان قرار دارد، افزود: تاكنون حكمي در مورد نحوه تعيين تكليف آن صادر نشده، اين در حالي است كه نحوه فروش نيز بايد از سوي قضايي اعلام و مشخص شود كه اين سكه‌ها قرار است در حالت اوليه واگذار يا اينكه به حالتي ديگر تغيير كند. ميرمعيني در مورد احتمال واگذاري سكه‌هاي گلدكوئست به عموم مردم نيز يادآور شد كه اين سكه‌ها ارزش موزه‌اي دارند و اينكه به چه نحوي واگذار شود، منوط به حكم صادره از قوه قضاييه است.


ترفند دلالان  براي واردات گوشت قرمز 

افشين صدردادرس، مديرعامل اتحاديه مركزي دام سبك كشور گفت: هر كيلو گرم بز 20 تا 25 هزار تومان و دام مولد زنده 30 تا35 هزار تومان از دامدار خريداري مي‌شود كه بايد اين محصولات به ترتيب در بازار 50 تا 60 هزار تومان و 80 تا 85 هزار تومان به فروش برسد، اما اكنون اين گوشت‌ها كجاست كه نمي‌توان آن را كمتر از 120 هزار تومان در بازار تهران خريداري كرد. وي گفت: گفت: توزيع‌كننده يا همان قصابان بازار را مي‌چرخانند و براي قيمت گوشت قرمز نرخ تعيين مي‌كنند به‌طوري كه اكنون عمده غرفه‌هاي توزيع گوشت قرمز در اختيار صنايع بسته‌بندي و حلقه واسط است. وي تاكيد كرد: علاوه بر منفعت‌طلبي بيش از اندازه در تعيين قيمت گوشت قرمز، دلالان به دنبال جلوگيري از صادرات دام زنده هستند تا توليد در كشورمان از بين برود و شرايط واردات مهيا شود.


34 ملك مازاد دولتي  به زودي فروخته مي‌شود

سيد جواد جهرمي، معاون عمليات و نظارت بر بازار بورس كالاي ايران گفت: بر اساس پيگيري‌هاي انجام شده اكنون ۳۴ ملك مازاد دولت در حال طي كردن مراحل پذيرش است و در هفته‌هاي آتي عرضه آنها بر تابلوي بورس كالا به انجام خواهد رسيد. جهرمي خاطرنشان‌ كرد: اطلاع‌رساني در خصوص اين اموال شامل موقعيت مكاني، شرايط اين املاك و همين‌طور نوع تسويه معاملات و زمان عرضه به مرور از سوي بورس كالاي ايران انجام مي‌شود. به‌ تدريج ساير اموال شناسايي شده دولت نيز مراحل پذيرش و عرضه را طي خواهند كرد كه تاكيد مي‌شود اطلاع‌رساني بيشتر پس از پذيرش هر يك از اين املاك در بورس كالا انجام خواهد شد.


همتي:
 قيمت‌ها همچنان فزاينده است

همتي، رييس كل سابق بانك مركزي در توييتي نوشت: ‏تورم، افزايش سطح عمومي قيمت‌هاست و نرخ تورم، درصد رشد قيمت‌ها. آنچه در دوماه گذشته اتفاق افتاده، كاهش شتاب رشد قيمت‌ها بوده ليكن، سطح عمومي قيمت‌ها همچنان فزاينده است. تداوم تحريم‌ها، كسري بودجه و ناترازي بانك‌ها مانع توقف رشد پايه پولي و نقدينگي و مهار جدي تورم است. بر رفع موانع تمركز كنيم.


 نرخ‌هاي اجاره مسكن  در فضاي مجازي غيرواقعي است

مصطفي قلي‌خسروي با تكذيب افزايش نرخ اجاره‌بها كه در برخي رسانه‌ها تا ۱۳۹ درصد عنوان شده است، اظهار داشت: حتي در فصل جابه‌جايي مستاجران‌ (تابستان) كه تعداد معاملات مربوط به اجاره واحد مسكوني چندين برابر اكنون است، رشد قيمت‌ها تا اين ميزان نبوده است. وي توضيح‌ داد: سياست‌هاي دولت در بخش كنترل بازار اجاره از جمله مصوبه ستاد مبارزه با كرونا در خصوص تمديد خودكار قراردادها تا حدود زيادي تورم بخش اجاره را كنترل كرد و در تابستان امسال ميزان جابه‌جايي‌ها با تمديد خودكار قراردادهاي اجاره تا ۴۰ درصد كاهش يافت. قلي‌خسروي ضمن تكذيب رشد قيمت‌هاي اجاره در جنوب پايتخت گفت: هيچ كدام از قيمت‌هاي اعلام شده در سايت‌هاي مجازي را قبول نداريم و اعلام مي‌كنيم قيمت‌ها غيرواقعي است.


 ۵ ميليون چك در ۸ ماه  برگشت خورد

در آبان ماه امسال، تعداد و ارزش چك‌هاي برگشتي نسبت به كل چك‌هاي مبادله ‌شده به كمتر از ميانگين ۸ ماهه ابتدايي سال ۱۴۰۰ رسيد. بر اساس گزارش بانك مركزي از آمار چك‌هاي مبادله شده در آبان ماه سال ۱۴۰۰، در اين ماه ۷.۱ ميليون فقره چك به ارزش ۲۵۰.۵ هزار ميليارد تومان مبادله شده و تعداد چك‌هاي برگشتي نيز برابر با ۶۳۰ هزار فقره به ارزش ۳۰.۵ هزار ميليارد تومان بوده است. بنابراين تعداد و ارزش چك‌هاي برگشتي نسبت به كل چك‌هاي مبادله شده در اين ماه به ترتيب برابر با ۸.۸ درصد و ۱۲.۲ درصد شده است. همچنين از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه، ۵۵.۲ ميليون فقره چك به ارزش ۱۶۶۱.۲ هزار ميليارد تومان مبادله شده كه تعداد چك‌هاي برگشتي نيز در اين بازه زماني برابر با ۵.۱۳ ميليون فقره به ارزش ۲۰۷.۹ هزار ميليارد تومان بوده است. از اين‌رو، در هشت ماهي كه از سال ۱۴۰۰ مي‌گذرد، نسبت تعداد و ارزش چك‌هاي برگشتي به مبادله شده به ترتيب برابر با ۹.۳ درصد و ۱۲.۵ درصد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون