• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5116 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۴ دي

نظر سرمربي سابق تيم ملي واليبال زنان در مورد سرمربي جديد

نظر مثبت كمپدلي در مورد پتانسيل دختران ايران جلب شده

مرضيه حسين‌خاني

 

ميترا شعبانيان سرمربي سابق تيم ملي واليبال زنان ايران و سرمربي فعلي تيم ملي نوجوانان دختر كشورمان معتقد است الساندرا كمپدلي قاعدتا بايد بتواند به رشد واليبال زنان ايران كمك كند. 
الساندار كمپدلي سرمربي ايتاليايي واليبال ديروز در كنفرانس خبري به عنوان سرمربي جديد تيم ملي واليبال زنان ايران معرفي شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. كمپدلي گفت با بسياري از باشگاه‌هاي برتر ايتاليا كار كرده و در بخش واليبال مردان هم فعال بوده است. او همچنين از سابقه همكاري با خوليو ولاسكو سرمربي نامدار آرژانتيني گفت. اين مربي ايتاليايي در ادامه اعلام كرد همه تلاشش را مي‌كند تا جايگاه واليبال زنان ايران را ارتقا بدهد. 
ميترا شعبانيان سرمربي سابق تيم ملي واليبال زنان ايران در مورد انتخاب اين مربي ايتاليايي به روزنامه «اعتماد» گفت: «به نظرم فدراسيون خيلي كار خوبي انجام داده است. ايشان از كشور ايتاليا آمدند. ايتاليا مهد واليبال است و در سطوح مختلف ليگ دارند. مسلما با توجه به چيزهايي كه از ايشان ديدم، مي‌تواند كمك خيلي بزرگي به واليبال زنان ايران كند و تحولي به وجود بياورد. در يكي، دو جلسه‌اي هم كه باهم داشتيم نقطه‌نظرات خوبي مطرح كردند و جلسات خوبي داشتيم. به نظرم ايشان مي‌توانند براي واليبال كشورمان مفيد باشند و به دانش مربيان ايران هم كمك كند.»
شعبانيان در پاسخ به اين سوال كه آيا آن رشدي كه مد نظر فدراسيون است با خانم كمپدلي رقم مي‌خورد يا نه، گفت: «تا ايشان مشغول به كار نشود، نمي‌توانم به اين سوال دقيقا پاسخ بدهم. در وهله اول بايد ببينيم ايشان چه سيستم و چه تركيبي براي تيم ملي در نظر مي‌گيرد و اينكه برنامه‌هاي ايشان بر چه محورهايي استوار است. فعلا چيزي كه از ايشان ديديم در حد معارفه بوده و يكي، دو جلسه هم همراه با مربيان رده‌هاي سني ايشان را ملاقات كرديم. ظاهر امر اين است كه ايشان بايد بتواند رشد خوبي به تيم ملي بدهد. ما هم اميدواريم با اطلاعات و تجربه‌اي كه ايشان دارد اتفاق خوبي براي واليبال ايران بيفتد. با اين حال تا مشغول به كار نشوند نمي‌توان قضاوت كرد.»
سرمربي فعلي تيم ملي نوجوانان ايران در مورد ملاقاتش با سرمربي جديد تيم ملي زنان اظهار داشت: «ايشان يكي، دو جلسه سر تمرين‌هاي ما آمدند و بيشتر مي‌خواستند سطح واليبال ايران را در تمامي رده‌ها بررسي كنند. حتي مسابقات دسته يك سوپرليگ را در كنار اردوي نوجوانان تماشا كردند. آمدند و بررسي كردند و يادداشت برداشتند. اين در واقع ارزيابي اوليه ايشان در سطح واليبال ما بود تا پتانسيل بچه‌ها را ببينند و بر اين اساس برنامه‌ريزي كنند.» سرمربي تيم‌هاي ليگ برتري واليبال ايران ادامه داد: «فكر مي‌كنم نظر مثبت ايشان هم جلب شد چون ما بچه‌هاي خوب و قدبلندي در رده نوجوانان و ساير رده‌ها داريم.»
كمپدلي در كنفرانس خبري روز گذشته در مورد امكانات واليبال زنان ايران گفت: «هيجان‌زده‌ام كه امكانات خوب در واليبال ايران است. اين امكانات را در كشورهاي ديگر مانند ايتاليا نديدم. سالن‌هاي ورزشي كه براي بدنسازي و آماده شدن استفاده مي‌كنند، تكنولوژي جديد دارد.» برخي از فعالان حوزه واليبال اين اظهارنظر سرمربي جديد تيم ملي را كمي اغراق‌آميز توصيف كردند. ميترا شعبانيان در واكنش به اين مساله با خنده گفت: «والا نمي‌دانم در اين زمينه چه چيزي بايد بگويم!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون