• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5117 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي

درباره كامبك سرخ‌ها به ليگ

اكران ماتريكس چهار توسط پرسپوليس

سامان سعادت

بعد از دو تساوي پياپي در هفته‌هاي هشتم و نهم مقابل استقلال و هوادار سرخ‌ها شرايط بدي در جدول رده‌بندي تجربه كردند. حرف و حديث‌ها پيرامون تيم يحيي گل‌محمدي زياد شد و انتقادها از شرايط تيم بالا گرفت. حالا چهار هفته از آن روزي كه روح دست خدا در ورزشگاه آزادي در كالبد محمدجواد محمدي حلول كرد، گذشته و پرسپوليس بدون احتساب راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به صدر جدول رسيده است. 

پرسپوليس يحيي گل‌محمدي چهار هفته پياپي است كه موفق به بردن مي‌شود. آنها در اين چهار بازي دو رقيب سرسخت اصفهاني يعني ذوب‌آهن و سپاهان و همچنين تراكتور و پيكان را شكست دادند. با اين ۱۲ امتياز و با توجه به لغزش حريفان پرسپوليس ۲۸ امتيازي شده و دوباره تبديل به مدعي اصلي كسب عنوان قهرماني شده است. در حال حاضر استقلال با ۲۹ امتياز صدرنشين است. دو امتياز از اين ۲۹ امتياز با راي كميته انضباطي به خاطر پرونده بازيكن گابني گل‌گهر به اين تيم داده شده است؛ رايي كه قرار است در كميته استيناف مورد بررسي مجدد قرار بگيرد و ممكن است شكسته شود. 
به هر ترتيب آنچه در زمين مسابقه طي ۱۳ هفته ليگ گذشته نشان مي‌دهد، پرسپوليس با همه مشكلاتي كه داشته از جمله پنجره بسته نقل‌وانتقالاتي كه اجازه نداد آنها بازيكن جديد جذب كنند، افت برخي ستاره‌هاي تيم نظير مهدي ترابي، از دست دادن ستاره‌هايي نظير احمد نوراللهي و حسين كنعاني‌زادگان و شهريار مغانلو، بدهي‌هاي فراوان، عدم تعيين تكليف مديريت باشگاه توسط وزير ورزش و مصدوميت بازيكنان توانسته به روزهاي خوب خودش برگردد. اين همان چيزي است كه در سال‌هاي گذشته به عنوان ذهنيت برنده از آن ياد شده است. 
سرخ‌ها تا پايان نيم‌فصل دو بازي ديگر پيش‌رو دارند كه لااقل روي كاغذ بازي‌هاي ساده‌اي به نظر مي‌رسند. اولين بازي اين تيم در آزادي مقابل تيم چهاردهم جدول يعني فجر سپاسي است. پرسپوليس در ادامه و در هفته پانزدهم مقابل تيم انتهايي جدول پديده در مشهد به ميدان مي‌رود. رقيب سرخ‌ها براي رسيدن به قهرماني نيم‌فصل استقلال است كه در حال حاضر يك امتياز بيشتر دارد. استقلال در هفته چهاردهم با مس ديدار مي‌كند و سپس با نفت مسجد سليمان روبه‌رو مي‌شود. 
اگر پرسپوليس بتواند قهرماني نيم‌فصل را از آن خود كند بدون شك يك اتفاق بزرگ را رقم زده است. پرسپوليس تيمي است كه مثل همه تيم‌هاي ديگر فوتبال ايران و حتي جهان دچار بحران مي‌شود، افت مي‌كند، امتياز از دست مي‌دهد اما راه بيرون آمدن از اين شرايط را هم به خوبي فرا گرفته است. شايد اگر همه مشكلاتي كه بالاتر ذكر شد براي هر تيم ديگري رخ داده بود بازيكنانش دچار سرخوردگي مي‌شدند. شايد اگر هر تيم ديگري به عنوان قهرمان آن همه امتياز در ابتداي فصل از دست مي‌داد ديگر نمي‌توانست قامت راست كند. شايد اگر هر تيم ديگري بعد از ۱۳ هفته هنوز در گيرودار وضعيت مديريتي باشگاه قرار داشت از هم مي‌پاشيد. اين پيامدها در پرسپوليس رخ نداده چون آنها ياد گرفته‌اند چطور با مشكلات كنار بيايند. چون آنها آموخته‌اند چطور اجازه ندهند كيفيت فني بازي‌شان تحت تاثير مسائل بيروني قرار بگيرد. در اين چند سال هرگاه كادر فني و بازيكنان پرسپوليس تصميم گرفته‌اند ورق را برگردانند، با تبديل شدن به يك كل واحد هر رقيب و مشكلي را از سر راه برداشته‌اند. 
وضعيت اين روزهاي پرسپوليس درست مثل سكانس‌هاي پاياني فيلم ماتريكس چهار است كه به تازگي اكران شده. جايي كه نئو موفق مي‌شود دست ‌ترينيتي را بگيرد و با او تبديل به يك كل واحد شود. همان چيزي كه دشمنان از آن وحشت دارند و درست لحظه‌اي كه گمان مي‌رود انفجار يا موانع مسير آنها را منحرف مي‌كند، اين دو از دل آتش بيرون مي‌زنند و به مسير خودشان ادامه مي‌دهند. پرسپوليس اين روزها از دل آتش بيرون آمده و شايد متوقف كردنش از هر زمان ديگري سخت‌تر شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون