• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5121 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي

پيدا و پنهان

ممنوعيت موقت صادرات  به روسيه برطرف مي‌شود
برومندي معاون امور باغباني وزارت جهاد كشاورزي در خصوص ممنوعيت صادرات محصولات كشاورزي به روسيه گفت: اخيرا با ممنوعيت موقت در زمينه صادرات فلفل دلمه به كشور روسيه مواجه شده‌ايم كه براي رفع آن در قالب هياتي كارشناسي به اين كشور سفر كرديم و در آنجا با عدله فني و ارايه مستندات اثبات شد كه محصول ايراني كاملا سالم است اختلاف نظر موجود در زمينه استفاده از 4 نوع سم در جريان توليد فلفل دلمه است كه در كشور روسيه به ثبت نرسيده‌اند. او افزود: بخشي از محموله‌هاي فلفل دلمه برگشت خورده با توجه به سلامت كامل آن وارد كشور روسيه و بخشي ديگر نيز توسط تجار احتمالا به كشورهاي هدف صادر شده است.


علي‌ عسگري مديرعامل هلدينگ پتروشيمي خليج فارس شد
عبدالعلي علي‌عسگري رييس سابق صداوسيما به عنوان مديرعامل هلدينگ ‎پتروشيمي خليج‌فارس بزرگ‌ترين شركت بورسي ايران، منصوب شد.


سهم ۳۲ درصدي تهران  از كل صادرات كشور
رييس سازمان صمت استان تهران درباره سهم تهران از كل صادرات كشور گفت: در ۹ ماهه سال جاري ميزان صادرات غيرنفتي استان تهران ۴۰ درصد افزايش يافته است. از كل صادرات ثبت‌شده در كشور استان تهران سهمي ۳۲ درصدي دارد.


رشد ۲۵ درصدي تجارت  در پاييز امسال
سخنگوي گمرك بر اين باور است كه ارزش تجارت كشور در پاييز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد از نظر ارزشي رشد داشته است. بر اين اساس كل تجارت كشور در ۹ ماهه امسال ۱۲۲ ميليون و ۴۵۲ هزار تن كالا به ارزش ۷۲ ميليارد و ۸۳ ميليون دلار بود كه سهم فصل پاييز ۴۳ ميليون و ۳۱۸ هزار تن به ارزش ۲۷ ميليارد و ۱۵۶ ميليون دلار بوده است.


ارزش كل بازار رمزارز  دنيا و ايران چقدر است؟
عضو كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام‌صنفي رايانه‌اي كشور در خصوص ارزش بازار رمزارزها گفت: ارزش كل بازار رمزارز دنيا حدود ۳۵۰ ميليارد معادل يك‌ونيم تريليون دلار با گردش روزانه ۵۳ هزار و ۱۵۰ ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود.


انتقاد بانكي‌ها به طرح مجلسي‌ها
طرح جديد مجلس در حمايت از توليد در ابتدا با نام «طرح حمايت از كارخانجات و واحدهاي صنعتي و توليدي» وارد صحن علني مجلس شد و در جلسه هشتم دي‌ماه امسال دو فوريت بررسي آن به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد اما در بازنگري بعدي توسط كميسيون صنايع به «طرح دو فوريتي جلوگيري از تعطيلي واحدهاي توليدي» نام گرفت.  علي نظافتيان، دبير كميسيون حقوقي بانك‌ها و موسسات اعتباري خصوصي اظهار كرد: اقداماتي نظير توقيف، ضبط و تملك ماشين‌آلات واحدهاي توليدي يا هر اقدام ديگر كه منتهي به توقف يا بروز اختلال در فعاليت‌هاي توليدي اين واحدها شود، از جمله صلاحيت‌هاي انحصاري و ذاتي قوه قضاييه است و مجلس براساس اصول و مباني قانون اساسي و اصل تفكيك قوا، نمي‌تواند قوه قضاييه را از اعمال صلاحيت‌هاي قانوني خود منع يا محروم كند. از سوي ديگر، پيشنهاد‌دهندگان اين طرح، بايد نحوه وصول مطالبات بستانكاران واحدهاي توليدي از جمله بانك‌ها را در طرح مورد نظر به صورت شفاف تعيين كنند تا معاملات اقساطي و اعتباري به بخش توليد و پرداخت تسهيلات و تعهدات بانكي به آنان ريسك بسيار بالايي براي بانك‌ها و موسسات توليدي و همچنين براي ساير اشخاصي كه با واحدهاي توليدي اعتباري كار مي‌كنند، نداشته باشد و ابزارهاي قانوني براي وصول مطالبات از آنان طرح شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون