• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5121 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي

اخبار

جزييات تيراندازي  به شهردار دهدز
دادستان ايذه جزييات فوت شهردار دهدز در تيراندازي را تشريح كرد كه دستگاه قضايي در پي جانباختن شهردار دهدز در جريان تيراندازي در يكي از خيابان‌هاي ايذه پرونده تشكيل شده است. حدود ساعت 14 ماموران نيروي انتظامي در حال گشت‌زني به خودرويي كه حامل سارقان مسلح بود، مشكوك شدند. پس از دستور ايست ماموران پليس افراد مسلح درون خودرو با ماموران نيروي انتظامي درگير مي‌شوند و در اين درگيري تيراندازي از سوي طرفين صورت مي‌گيرد. در پي تيراندازي شهردار دهدز كه در رستوراني در طرف ديگر خيابان حضور داشت به صورت اتفاقي مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد كه پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست مي‌دهد.


باند حرفه‌اي كلاهبرداران  دستگير شدند
با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي، يكي از بزرگ‌ترين باندهاي حرفه‌اي زمين‌خواري كه مبادرت به جعل اسناد، كلاهبرداري، تصاحب و فروش اراضي عمومي و اموال شهروندان مي‌كرد، شناسايي و مورد ضربه قرار گرفت. به گزارش عصر ايران، اين باند با تمركز بر مناطق مرغوب استان تهران نظير شميران، كن، لويزان، سعادت‌آباد، ازگل، قلهك، پونك، فشم، فيروزكوه، كهريزك و برخي پلاك‌هاي ثبتي در استان‌هاي مازندران، بوشهر، خراسان رضوي، خوزستان، البرز و... با اقدامات متقلبانه، تعداد زيادي از قطعات اراضي مذكور را تصاحب كرده بودند. شبكه مزبور متشكل از تعدادي از دلالان و جاعلين حوزه زمين بوده كه با همكاري بعضي از بازنشستگان ثبت اسناد و يكي از دفترخانه‌هاي اسناد رسمي، طي يك فرآيند پيچيده، اقدام به شناسايي اراضي بلاصاحب، املاك اشخاص خارج‌‌نشين و اراضي عمومي در اقصي نقاط كشور كرده و با جعل اسناد مربوط به اين اراضي به نام تعدادي از افراد فريب خورده و اخذ وكالت فروش از آنها، موفق به اخذ سند رسمي براي اين اراضي شدند. با ورود وزارت اطلاعات به اين پرونده، از انتقال مالكيت اراضي مذكور به مساحت بيش از ۲۰۰ هزار مترمربع و ارزش تقريبي ۳۰۰۰ ميليارد تومان جلوگيري و ۱۵ نفر از اعضاي اصلي باند مذكور دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.


قتل پايان درگيري پدر و پسر  در راميان
جانشين فرماندهي انتظامي راميان گفت: «كارآگاهان پليس آگاهي با اشراف اطلاعاتي در همان ساعات اوليه موفق به شناسايي و دستگيري قاتل در كمتر از يك ساعت در راميان شدند.» حسن شيخي ديروز گفت: «برابر اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر وقوع يك فقره نزاع و درگيري در يكي از روستاهاي شهرستان، سريعا عوامل گشت انتظامي كلانتري ۱۱ و پليس آگاهي در محل حاضر شدند.» او گفت: «با حضور ماموران در محل مشخص شد، در درگيري به وقوع پيوسته فردي با هويت معلوم بر اثر اصابت جسم سخت به ناحيه سر فوت كرده است.» جانشين فرماندهي انتظامي راميان گفت: «كارآگاهان پليس آگاهي تحقيقات خود را به جهت شناسايي قاتل آغاز كردند كه با اشراف اطلاعاتي در همان ساعات اوليه موفق به شناسايي و دستگيري متهم كه همان پسر مقتول است، شدند.» شيخي گفت: «قاتل در تحقيقات فني به عمل آمده و قرار گرفتن در برابر مستندات پليس به قتل پدر خود اعتراف كرد.» او گفت: «متهم با تشكيل پرونده به جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.»


مرگ تلخ مرد ناشناس در ته چاه
پيكر بي‌جان مرد ميانسالي توسط آتش‌نشانان تهران از داخل چاهي به عمق ۴۵ متر در محله آسياب قرمز شهر ري بيرون آورده شد. ساعت 14 و 31 دقيقه دو روز پيش ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تهران در پي دريافت تماس تلفني از سوي شهروندان مبني بر احتمال سقوط شخصي در داخل يك چاه عميق واقع در شهر ري، خيابان رجايي، محله آسياب قرمز، مقابل كشتارگاه طيور، بلافاصله آتش‌نشانان ايستگاه ۹ و گروه امداد و نجات ۱۷ را براي بررسي به محل حادثه اعزام كرد. علي دارابي، فرمانده آتش‌نشانان اعزامي گفت: «درمقابل يك كشتارگاه طيور چهارديواري به وسعت ۱۰ هزار مترمربع وجود داشت كه در گوشه‌اي از آن چاهي به عمق ۴۵ متر حفرشده بود و بي‌آنكه درپوش مناسبي روي دهانه اين چاه قرار داده شود، رها شده بود.» او گفت: «پس از حضور عوامل نيروي انتظامي در محل حادثه براي همكاري با آتش‌نشانان، موضوع مفقود شدن شخص با حساسيت بيشتري مورد بررسي قرار گرفت كه آتش‌نشانان پس از برپايي كارگاه در بالاي چاه مورد نظر، يك نفر از نجاتگران آتش‌نشاني با دستگاه تنفسي را براي جست‌وجو و بررسي بيشتر به عمق چاه فرستادند كه با رسيدن به انتهاي چاه، جسمي شبيه پيكر انسان پيدا شد.» اين فرمانده آتش‌نشاني با اشاره به اينكه اين جسم، پيكر بي‌جان مردي بود، گفت: «آتش‌نشانان بلافاصله جنازه اين مرد را با طناب در عمق چاه تثبيت كردند و سپس با احتياط كامل به بيرون از چاه انتقال دادند.» بر اساس گزارش حادثه 24 دارابي گفت: «پس از معاينات انجام شده توسط عوامل اورژانس، فوت اين مرد ۴۰ ساله تاييد شد و آتش‌نشانان نيز پس از جمع‌آوري كامل تجهيزات و ايمن‌سازي محل حادثه، پيكر بي‌جان اين مرد را براي شناسايي هويت او و نيز بررسي علت وقوع اين حادثه تحويل عوامل نيروي انتظامي دادند تا به پزشكي قانوني انتقال يابد.»


اصابت خمپاره به مدرسه‌اي  در افغانستان
اصابت گلوله خمپاره به نزديكي مدرسه‌اي منجر به كشته و زخمي شدن ۱۳ نفر شد.  به نقل از اسپوتنيك، بر اثر انفجار بمب در ولايت «ننگرهار» افغانستان ۹ نفر كشته و چهار نفر زخمي شدند.  اين انفجار بعدازظهر ديروز (20 دي ماه) و در نتيجه اصابت گلوله خمپاره‌ به نزديكي يك مدرسه‌ روي داده است. بنا بر گزارش‌ها، مصدومان اين حادثه به بيمارستان منتقل شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون