• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5125 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي

با اعلام رييس‌جمهور انجام مي‌شود

حضور تماشاچيان در بازي ايران-عراق

صبح روز شنبه با يك خبر خوب براي هواداران فوتبال آغاز شد. ابتدا سخنگوي دولت و سپس رييس‌جمهور اعلام كردند تماشاچيان مي‌توانند رويدادهاي ورزشي از جمله فوتبال را از نزديك ببينند. ابتدا علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت از موافقت ستاد ملي مقابله با كرونا، با حضور تماشاگران در ديدارهاي تيم ملي ايران در انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ خبر داد. اين موافقت در جواب درخواست وزارت ورزش و جوانان از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با كرونا صورت گرفت. 
ساعتي بعد ابراهيم رييسي رييس‌جمهور در جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا اعلام كرد مسابقات ورزشي با حضور محدود تماشاگران و رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي برگزار شود. رييسي گفت: «مسابقات ورزشي و برپايي نمايشگاه‌ها بايد با رعايت دقيق و جدي شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد و در اين زمينه وزارتخانه‌هاي مسوول موظفند با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تدابير لازم را در اين زمينه به كار گيرند.»
طبق شنيده‌ها از وزارت ورزش، وزارت بهداشت و ستاد ملي مقابله با كرونا احتمالا فقط ۳۰درصد از ظرفيت ورزشگاه آزادي دراختيار تماشاگران خواهد بود كه عددي در حدود ۲۰ هزار نفر خواهد شد.
سوال مهم برخي هواداران بعد از انتشار خبر رسمي برگزاري بازي با حضور تماشاچيان اين بود كه تكليف ورود زنان چه شد؟ اين مساله هيچ بازتابي در سخنان ابراهيم رييسي و سخنگوي دولت نداشت اما با توجه به اولتيماتوم فيفا در مورد لزوم ورود زنان به استاديوم به احتمال زياد اين امر محقق خواهد شد. گرچه هنوز در فاصله دو هفته تا شروع بازي صحبتي در مورد چگونگي آن انجام نشده است. 
در اين بازي كه مي‌تواند حكم سريع‌ترين صعود تاريخ به جام جهاني را براي ما داشته باشد قرار است جياني اينفانتينو رييس فيفا هم به تهران سفر كند و اين مسابقه را از نزديك ببيند. حضور اينفانتينو مي‌تواند تضميني براي حضور زنان در استاديوم باشد، چراكه احتمالا مقامات ورزشي و بالاتر دوست ندارند در حضور رييس فيفا به حساسيت‌ها دامن بزنند. 
تيم ملي ايران روزهاي ۷ و ۱۲ بهمن در دور انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ قطر، به ترتيب به مصاف تيم‌هاي ملي عراق و امارات مي‌رود. تيم ملي ايران در حال حاضر با ۱۶ امتياز از 6 بازي صدرنشين گروه A انتخابي جام جهاني است و با تيم سوم گروه خود يعني امارات، ۹ امتياز اختلاف دارد و در صورت كسب يك پيروزي ديگر، صعودش را به جام جهاني قطعي خواهد كرد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون