• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5125 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي

از تنفس دهان به دهان به سرخابي‌ها تا شيلنگ اكسيژن تيم‌هاي صنعتي

علي ولي‌اللهي

چند روز قبل رحيم زارع نماينده مجلس و رييس كميته فوتبال و فوتسال در يك برنامه تلويزيوني به وضوح نسبت به هزينه‌هاي تيم‌هاي صنعتي معترض شد. اين نماينده مجلس اعلام كرد ارقامي كه تيم‌هاي صنعتي براي جذب بازيكن پرداخت مي‌كنند حتي در توان استقلال و پرسپوليس هم نيست و اين دو تيم در تقابل با باشگاه‌هايي نظير سپاهان، ذوب‌آهن، مس رفسنجان، گل‌گهر، فولاد و... توان رقابت در بازار نقل‌وانتقالات را ندارند. پيش از اين و در سال‌هاي گذشته هم بسياري از مديران ليگ برتري نسبت به بريز و بپاش بي‌حساب تيم‌هاي صنعتي گله كرده بودند. بارها و بارها اخباري در مورد پيشنهادهاي چندبرابري تيم‌هاي صنعتي به بازيكنان ساير تيم‌ها منتشر شده است. 

باشگاه‌هاي صنعتي فوتبال ايران به پشتوانه كارخانجات بزرگ و ملي كشور هر هزينه‌اي كه مايل باشند را انجام مي‌دهند. هيچگاه شنيده و ديده نشده بازيكني از تيم‌هاي صنعتي نسبت به پرداختي‌ اعضاي باشگاه گله كند يا اين باشگاه‌ها بازيكني را بخواهند و به دست نياورند. اين مورد آخر مخصوصا در مورد سپاهان از همه بيشتر به چشم مي‌آيد. تيمي كه امسال دو تن از بهترين‌هاي سرخابي‌ها را به خدمت گرفت. 
حال در چنين شرايطي كه اين تيم‌ها رسما به نام باشگاه خصوصي با بودجه دولتي اداره مي‌شوند و توپ هم نمي‌تواند تكان‌شان بدهد، مديرعامل تيم سپاهان در برنامه تلويزيوني مدعي مي‌شود دولت نبايد به پرسپوليس و استقلال تنفس مصنوعي بدهد و بايد بگذارد اين دو باشگاه روي پاي خودشان بايستند. محمدرضا ساكت با سابقه دست داشتن در قرارداد ننگين ويلموتس، هرچند خودش منكر مي‌شود، بدون اينكه خنده‌اش بگيرد، مي‌گويد دو تيم كادر و مديريت خوبي دارند و مي‌توانند از پس مشكلات‌شان بربيايند. جالب اينكه پيمان يوسفي مجري برنامه هم بلافاصله تاييد مي‌كند كه عجب حرف حقي زد دبير كل سابق فدراسيون فوتبال! فارغ از همه حاشيه‌هايي كه پشت سر مديريت ساكت در سپاهان و باند او در فدراسيون فوتبال در سال‌هاي گذشته بوده، خوب است ايشان توضيح بدهد دولت در چند سال گذشته كجا حتي حاضر شده تنفس دهان به دهان به سرخابي‌ها بدهد چه برسد به تنفس مصنوعي؟ تا جايي كه هواداران يادشان مي‌آيد نصف ساختمان باشگاه تيم محبوب‌شان هم سر خرابكاري شما و رفيق شفيق‌تان مهدي تاج به تاراج برده شد! اگر رديف بودجه نداشتن در دولت و ممنوع بودن وارد شدن يك ريال پول به دو باشگاه نامش تنفس مصنوعي است پس بودجه‌هاي پايان‌ناپذير شما كه از كارخانه فولاد مباركه مي‌آيد نامش چيست؟ شيلنگ اكسيژن؟ 
سكه لاي گز و آب‌هاي آلوده و باقي داستان‌ها به كنار! بفرماييد هزينه‌كرد‌هاي دوران مديريت خودتان و نه ساير مديرعاملان را منتشر كنيد. بفرماييد چطور شد مسعود ريگي در استقلال و شهريار مغانلو در پرسپوليس نماندند و به تيم شما پيوستند؟ چه رقمي به آنها پيشنهاد داديد؟ با چه بودجه‌اي و از چه راه درآمدي گران‌ترين تيم ايران را بستيد؟ حق پخش داريد؟ تبليغات محيطي داريد؟ بازيكن با رقم چند ميليون دلاري ترانسفر كرديد؟ از اينها مهم‌تر در مقابل اين همه هزينه‌كرد چقدر منفعت مالي به ارمغان آورديد؟ 
پول بيت‌المال را گرفته‌ايد و به قول جوان‌هاي امروز لارج‌بازي درمي‌آوريد و بعد مي‌گوييد دولت اجازه بدهد سرخابي‌ها روي پاي خودشان بايستند؟ چطور است يك سال كارخانه فولاد مباركه كه متعلق به همه مردم ايران است بودجه كلان در اختيار شما قرار ندهد تا همه ببينند چند ساعت مي‌توانيد سرپا بمانيد! آن وقت زمان مناسب‌تري براي بحث در مورد تنفس مصنوعي و قدرت مديريت و توانايي كادر فني و اين‌جور چيزها خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون