• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5127 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ دي

اخبار

مصوبه پرداخت بدهي دولت
 به تامين اجتماعي

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال 1401 با اشاره به نشست امروز عصر اين كميسيون گفت: در اين جلسه اعضاي كميسيون مصوب كردند كه 90 هزار ميليارد تومان براي پرداخت بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي تخصيص يابد. رحيم زارع به فارس گفت: همچنين با پيشنهاد آقايان رضايي و عزيزي نمايندگان هرسين و كرمانشاه و تصويب اعضاي كميسيون 2 هزار ميليارد تومان اعتبار براي گازرساني و آبرساني و راه‌هاي روستايي مناطق محروم تخصيص يافت. وي اظهار داشت: همچنين بر اساس مصوبه امروز كميسيون مقرر شد تا 90 هزار ميليارد تومان براي رد ديون از طريق واگذاري سهام شركت‌هاي بورسي و غير بورسي تامين شود. سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال 1401 خاطرنشان كرد: همچنين بر اساس مصوبه امروز كميسيون 3 هزار ميليارد تومان براي تجهيز، تكميل، مقاوم‌سازي و نوسازي مدارس و 2 هزار ميليارد تومان نيز به همين منظور براي دانشگاه‌ها تخصيص يافت.


بهادري‌جهرمي:
نوع وثيقه‌گذاري وام‌هاي زير ۱۰۰ ميليون تومان تغيير مي‌كند

سخنگوي دولت گفت: با دستور رييس‌جمهور نوع وثيقه‌گذاري وام‌هاي زير ۱۰۰ ميليون تومان تغيير خواهد كرد تا مردم بتوانند تسهيلات خرد را آسان دريافت كنند. علي بهادري‌جهرمي با اعلام اين خبر گفت: كسي كه كارمند يا حقوق‌بگير ثابت دولت است طبيعتا مي‌تواند حقوق خود را وثيقه و اعتبار وامش كند.  صبح امروز سخنگوي دولت در توييتر خبر داده بود: «‌تغيير به نفع مردم محور جلسه امروز رييس‌جمهور و تيم اقتصادي دولت با مديران عامل كليه بانك‌هاي دولتي و خصوصي است؛ منتظر خبرهاي خوب باشيد.»


ميرتاج‌الديني:
كارت يارانه به جاي ارز ترجيحي

يك عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۱۴۰۱ گفت كه برنامه دولت براي حذف ارز ترجيحي در كميته مشتركي با دولت مورد بررسي قرار مي‌گيرد. حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ارايه برنامه مكتوب دولت براي حذف ارز ترجيحي اظهار كرد: هنوز اين برنامه رونمايي نشده و قرار است آن را در كارگروه مشتركي با دولت به صورت دقيق بررسي كنيم. كميته هدفمندي كميسيون تلفيق آن را بررسي كرده و در نهايت گزارش به كميسيون تلفيق براي تصميم‌گيري ارايه مي‌شود. وي ادامه داد: ما به دنبال اين هستيم كه با حذف ارز ترجيحي، كارت يارانه كالايي و نه يارانه نقدي به مردم بدهيم.


انتصاب افراد بي‌تجربه دليل  طرح استيضاح عبدالملكي
يك نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير كار خودش از نيروهايي بود كه در دولت قبل هميشه منتقد وضع موجود بود، حال امروز همه قدرت در اختيار اين برادر بزرگوار است و بايد جوابگوي دغدغه‌هاي مردم باشد. اصغر سليمي، درباره مطرح شدن استيضاح حجت عبدالملكي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به ايلنا گفت: يكسري از مباحث در ماجراي استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطرح است، اما عمده‌ترين اين بحث‌ها به كارگيري نيروها و انتخاب افرادي براي پست‌هاي مديريتي و معاونتي است، اينكه چرا افراد باتجربه كه در حوزه كار، تعاون و رفاه اشراف دارند، انتخاب نشده‌اند.  نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: انتصاب‌ها نشان مي‌دهد سعي بر اين بوده كه افرادي كه در حوزه تعاون، كار و رفاه اطلاعاتي نداشتند، به كارگيري شوند كه اين امر براي برخي نمايندگان ايجاد سوال كرد و براي همين پيگير استيضاح شدند.  وي ادامه داد: حال بايد استيضاح آقاي وزير به صحن بيايد، صحبت‌هاي ايشان و موافقان و مخالفان استيضاح را بشنويم و طبق آنها تصميم‌گيري شود. اين نماينده مجلس شوراي اسلامي درباره انتقادات به گفته‌هاي وزير كار مبني بر حل معضلات و مشكلات اشتغال در كشور و شعارهايي كه در اين خصوص پيش از وزارت داده بود، بيان كرد: در اين خصوص فرصت محدود بوده و قضاوت در يك فرصت ۳ الي ۴ ماهه زود است، اما مردم انتظار دارند با توجه به شعارهايي كه داده شده بارقه‌هاي اميدي وجود داشته باشد.  وي تاكيد كرد: درست است كه مردم انتظار ندارند در همين مدت همه ‌چيز عملياتي شود، اما در همين مدت هم بايد يكسري نشانه‌هاي مثبت به جامعه داده شود و اقداماتي انجام مي‌شد، خصوصا براي اشتغال كه در سال جديد بايد گام‌هاي بلندتري برداشت.  سليمي يادآور شد: آقاي وزير خودش از نيروهايي بود كه در دولت قبل هميشه منتقد وضع موجود بود و در صحبت‌ها و مناظراتي كه در تلويزيون داشت، عنوان مي‌كرد كه مي‌توان تغيير رويه داد و مسائل و مشكلات حوزه اشتغال و توليد را حل كرد؛ حال امروز همه قدرت در اختيار اين برادر بزرگوار است و بايد جوابگو باشد تا بتواند دغدغه‌هايي كه مردم و نخبگان جامعه دارند را حل و برآورده كند.


شمخاني:
موافقتنامه ۲۵ ساله موفقيتي راهبردي براي تهران

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان آغاز اجراي موافقتنامه ۲۵ ساله ميان ايران و چين را موفقيتي راهبردي براي تهران دانست. علي شمخاني در توييتي نوشت: آغاز اجراي موافقتنامه ۲۵ ساله ميان ايران و چين به عنوان دومين اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرايطي كه امريكا همچنان با يك‌جانبه‌گرايي و تداوم فشار حداكثري به دنبال محروم كردن ايران از تعاملات اقتصادي با دنياست، موفقيتي راهبردي براي تهران محسوب مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون