• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5127 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ دي

ويژه

فرزين در حضور رييس‌جمهور: 
فرآيند پرداخت تسهيلات بانكي به مردم بايد آسان‌تر شود

رييس شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي در حضور رييس‌جمهور بر نقش محوري بانك‌ها در تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي تاكيد كرد و گفت:   به منظور تسريع روند فعاليت بنگاه‌ها و نيز رفع نيازهاي اقتصادي متقاضيان، فرآيند پرداخت تسهيلات بانكي به عموم مردم بايد آسان‌تر شود. به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، دكتر محمدرضا فرزين در جلسه ديروز رييس‌جمهور و تيم اقتصادي دولت با مديران عامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي با اشاره به اينكه 83 درصد تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي كشور توسط نظام بانكي انجام مي‌شود، ادامه داد: اقتصاد كشور ما بانك‌محور است و بانك‌ها لازم است در اين خصوص نقش مناسبي ايفا نمايند. مديرعامل بانك ملي ايران به ارزش مالي بيش از 80 هزار هزار ميليارد توماني بانك‌هاي كشور اشاره كرد و با بيان اينكه اعتماد مردم به نظام بانكي بسيار قابل توجه است، اظهار كرد: اكنون 80 ميليون نفر در بانك‌هاي كشور حساب بانكي دارند و به‌طور متوسط هر يك نفر، 8 حساب بانكي را به خود اختصاص داده است. فرزين همچنين نقش نظام بانكي را در ايجاد شغل قابل توجه خواند و با بيان اينكه بانك‌ها هر سال مبالغ قابل توجهي به منظور ايجاد يا توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي اشتغالزا به صورت تسهيلات پرداخت مي‌كنند، گفت: اكنون بيش از 230 هزار نفر به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در نظام بانكي كشور شاغلند و بيش از اين رقم نيز بازنشسته از بانك‌ها در كشور داريم. مديرعامل بانك ملي ايران همچنين با تاكيد بر لزوم برچيده شدن قوانين و مقررات دست و پاگير اداري كه فرآيند تخصيص تسهيلات به متقاضيان را طولاني مي‌كند، خاطرنشان كرد: نظام بانكي بايد با حركت به سمت اعتبارسنجي به جاي نظام وثيقه‌محور، نه تنها سرعت پرداخت تسهيلات را افزايش دهد، بلكه بازگشت منابع به بانك را نيز بيش از پيش تضمين كند. وي همچنين با بيان اينكه «بانك ملي ايران، برند نظام بانكي است» و «هدف ما، افزايش فراگيري مالي بانك ملي ايران است»، به ارايه گزارشي از عملكرد اين بانك پرداخت. فرزين گفت: بانك ملي ايران در همه شهرها و روستاها شعبه دارد و ما معتقديم اين شرايط بايد حفظ شود. مديرعامل بانك ملي ايران همچنين به پرداخت 150 هزار ميليارد تومان تسهيلات طي 9 ماه نخست سال جاري توسط اين بانك اشاره و خاطرنشان كرد: 40 درصد اين مبلغ در قالب تسهيلات خرد پرداخت شده است.


صرفه‌جويي 12 مگاواتي توزيع برق مازندران
 سرپرست شركت توزيع نيروي برق مازندران از تعديل 38 هزار لامپ روشنايي معابر استان جهت صرفه‌جويي در پيك بار زمستان خبر داد. سيد كاظم حسيني كارنامي اظهار كرد: اين اقدامات در راستاي برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته در مديريت انرژي فصل زمستان و اولويت جدي گرفتن مديريت مصرف برق و گاز در جهت پيشگيري از بروز هر گونه مشكل براي شهروندان در بحث انرژي صورت پذيرفت.


خريداران فيدليتي و ديگنيتي از 130 شهرستان كشور
در جديدترين طرح فروش فيدليتي و ديگنيتي بهمن‌موتور استان‌هاي تهران، فارس و اصفهان، بيشترين خريداران را دارا بودند و به‌طور كل متقاضيان از 30 استان كشور و 130 شهرستان موفق به ثبت‌نام شدند.جديدترين مرحله فروش خودروهاي فيدليتي و ديگنيتي بهمن‌موتور در بيست‌وششم دي‌ماه به گونه‌اي انجام شد كه با استقبال خوب خريداران همراه بود و در يك ساعت و ده دقيقه تمام ظرفيت عرضه‌شده براي اين دو محصول به اتمام رسيد. آمار افراد متقاضي نشان‌دهنده آن است كه 165 هزار و ششصد‌ونودوپنج نفر جهت ثبت‌نام به وبسايت فروش شركت بهمن‌موتور مراجعه كردند. بهمن‌موتور با عرضه ديگنيتي با قيمت 795 ميليون و فيدليتي مدل 5 نفره با قيمت 735 و 7 نفره با قيمت 747 ميليون با قيمت منطقي در كنار كيفيت بالا، عمده دليل اصلي اين حجم از تقاضا بود.گفتني است فروش فيدليتي و ديگنيتي از طريق وبسايت ايراني كار وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران برگزار شد.در اين طرح فروش با بررسي متقاضيان، افراد از 30 استان كشور و 130 شهرستان موفق به ثبت‌نام شدند كه پراكنش فروش محصول در كشور با جمعيت استان‌ها تطابق نسبي دارد؛ 26 درصد از تهران، 11.2 درصد از فارس، 9 درصد از اصفهان و 53.8 درصد از ساير استان‌ها ثبت‌نام كردند و سرانجام فرآيند ثبت‌نام در ساعت 11: 10 دقيقه به پايان رسيد.لازم به ذكر است تحويل خودروهاي فيدليتي و ديگنيتي در اين مرحله فروش 30 روز كاري اعلام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون